Fisker til 80 liter

Fersk i gamet.
Har pr idag disse fiskene:

2 Platy og en platybaby
2 sebrafisk
1 liten Scalare
2 glassmaller
1 Gul Molly
2 tigerbarber ( tror det er det de heter)
2 små Antcicrus - en flekket og 1 gul
1 liten pansermalle ( tror jeg, iallefall en liten " bartefisk) var 3, men 2 døde
12 Neontetra


Hvordan er denne sammensetningen - bør jeg supplere med noen flere?
Takknemlig for tips
Jeg vil anbefale deg å lese om de forskjellige fiskene du har i fiskebasen. Noen av fiskene du har bør egentlig har et større akvarium for å trives. Du har også fisker sammen som egentlig behøver vidt forskjellige vannverdier for å ha det helt bra. I tillegg så har du for få fisker av noen som bør være stimfisk.

Les i fiskebasen, som jeg lenket til lenger oppe, og prøv å lage en oversikt over de fiskene du har som vil trives i 80 liter og som i tillegg har samme krav til vannverdier. Resten bør du egentlig omplassere til mer egnede forhold.
tror nok heller du bør supplere med færre gitt, med 80 liter så tror jeg nok det beste hadde vært å hatt bare f.eks neontetra og mallene, kanskje en fisk som stakk seg ut ifra neontetraene, men det bør ikke være scalare. Jeg har et dobbelt så stort akvarium, der er det 11 venusfisk, 1 kampfisk, 7 ancistrus, 8-9 eplesnegler og 60-100 reker. Rekene er bittesmå og tar egentlig opp veldig lite plass, både når det kommer til vannverdier og det visuelle, og jeg bestemte meg for å ikke ha oppi mer fisk fordi det kom ut til å se for mye ut. (selv om det var fisk jeg hadde veldig lyst på.)

PS: jo færre fisk, jo enklere å holde vannkjemien god, og fiskene fra å skade/stresse hverandre, det betyr også større sannsynelighet for at du slipper å angre på at lysten på fisk førte til døden for fisk.
Har gitt vekk Scalaren idag, og kjøpt 2 sebrafisk og to glassmaller til.
Men er litt lost i den fiskebasen, jeg.
Hvilke av mine fisker er det som ikke trives sammen da? Ift vannverdiene mener jeg?
Tenker jo å skaffe meg et større akvarium etter hvert, men foreløpig er mine ganske små.
Har jo spurt i butikken ift om denne listen var ok, og det sa de at den var, burde de ikke informert meg litt bedre ift sånne ting da?
2 sebrafisk
1 liten Scalare
2 glassmaller?
1 Gul Molly
2 tigerbarber ( tror det er det de heter)
2 små Antcicrus - en flekket og 1 gul
1 liten pansermalle? ( tror jeg, iallefall en liten " bartefisk) var 3, men 2 døde
12 Neontetra

La inn lenker til fiskene dine i fiskebasen. Lurer du på ord og uttrykk så kan du slå de opp i akvarieordlisten.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap