Forslag til noe spennende som kan gå med cory og kampfisk? ca 120l

...fortrinnsvis noe som ikke er bunnfisk, eller evt et par ciklider/gurami som mot normalt oppfører seg pent nok til at de kan tenkes å la mine kjære være i fred? Bør helst ikke få altfor store/mange kull, heller.

Hmm. Innser at dette kan bli vanskelig. Karet er egentlig 170L. Bakgrunnen stjeler endel liter men ikke så mye bunnplass.

Gode ideer tas imot med takk og bukk
Hei!
Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men jeg var på profilen din og der står det ikke noe fisk i dette akvariet. Hva har du fra før og ev hvor mange?
Du sier ingenting om vannverdier, temperatur? Vanskelig å anbefale deg fisk uten det. Men siden du har coryer og kampfisk må jeg gå ut i fra at du har bløtt vann?

Da vil jeg gjerne fåreslå fisk jeg selv har i 250 literen min:

Trestripet knurregurami, utrolig vakker fisk som lager lyd!
Iriatherina werneri, fantastisk flott stimfisk hvis du vil ha noe spesielt.

Hos meg går dette sammen med cory og snart flytter det inn en kampfisk. Fin blanding med fisk både i oppførsel og krav til vann
Tørrfisk
Hei! Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men jeg var på profilen din og der står det ikke noe fisk i dette akvariet. Hva har du fra før og ev hvor mange?


170L står tomt akkurat nå, med unntak av en ancistrus Coryene og kampfisken er i det andre akvariet. Men tanken er at de fleste (ikke alle, da det kan bli for mange med 18 cory i en 170L) skal flytte over i 170L etterhvert Men kan bli litt tomt med bare en kampfisk som beveger seg rundt i akvariet
[QUOTE=Lisbeth]Du sier ingenting om vannverdier, temperatur? Vanskelig å anbefale deg fisk uten det. Men siden du har coryer og kampfisk må jeg gå ut i fra at du har bløtt vann? QUOTE]

Nei, jeg har ikke bløtt vann: ph er 7 -har ikke tilsatt noe i vannet. Men kommer til å senke ph til ca 6.5. Temperaturen de er vandt til er ca 24 grader. Har veldig finkornet sand pga corydorasene
Høres bra ut det (kunne kanskje hatt en varmegrad eller to mer, men tror det går) for disse fiskene. Dette er fisk jeg anbefaler varmt

Knurreguramiene er billig rundt om kring i oslo, 30 kr. Jeg har 6 stk i 250L noe som ser ut til å være helt passe.

I Werneri varierer en god del i pris, 39, 49 og 89 er det jeg har sett dem priset til.. Dette er jo en stimfisk så det kan derfor koste litt å skaffe seg nok av dem så de trives. Jeg fikk en god deal siden jeg kjøpte 20 stk. Man har gjerne mulighet til å prute når man kjøper mange
Lisbeth
Høres bra ut det (kunne kanskje hatt en varmegrad eller to mer, men tror det går) for disse fiskene. Dette er fisk jeg anbefaler varmt :) Knurreguramiene er billig rundt om kring i oslo, 30 kr. Jeg har 6 stk i 250L noe som ser ut til å være helt passe. I Werneri varierer en god del i pris, 39, 49 og 89 er det jeg har sett dem priset til.. Dette er jo en stimfisk så det kan derfor koste litt å skaffe seg nok av dem så de trives. Jeg fikk en god deal siden jeg kjøpte 20 stk. Man har gjerne mulighet til å prute når man kjøper mange


Må bare få si at det var skikkelig fine fisker!
Fikk skikkelig lyst på knurregurami!
Lisbeth
Hos meg går dette sammen med cory og snart flytter det inn en kampfisk. Fin blanding med fisk både i oppførsel og krav til vann :)


Lurer på om du kan gi en liten tilbakemelding på hvordan det går når kampfisken flytter inn. Alltid like spennende da kampfiskene varierer veldig i hvem de godtar som medboere.

may
Lurer på om du kan gi en liten tilbakemelding på hvordan det går når kampfisken flytter inn. Alltid like spennende da kampfiskene varierer veldig i hvem de godtar som medboere.


Fikk den i dag, men ombestemte meg og lar den flytte inn i 63 literen istedet. Sorry, da kan jeg ikke fortelle deg hvordan den går med fiskene der i alle fall
Tilfeldig bekjentskap
© Kristoffer Karlsen
Reklame for plussmedlemskap