Mitt 240 liter til mine red bee klasse SS! ADA/Takashi Amano Inspirert

Hei!

Er nå ferdig med på sette opp et 240 liters juwel kar og karet har gått i 3 måneder med noen få red bee klasse A, men har kvittet meg med de nå.

Skal ha oppi 20 stk RedBee klasse SS som eg skal kjøpe i sommer.

Karet er inspirert av ADA/Takashi Amano fra Japan, selve gudfaren for Aquascaping og fotografi.

Ble meget fornøyd og klarte endelig å ta noen bra bilder av karet. Skal legge opp flere bilder når rekene er i boks.
Spennende prosjekt, har selv stor sans for inspirasjonskilden din.
Kan du skrive litt om det tekniske? Lys, Co2 osv
Av ting, det tekniske og planter så bruker eg:

1stk 40w lys fra Hagen- Power Glo
1 stk 38w lys fra Philips- Aqua Sky

Bruker et Fluval4 innvendig pumpe,,
1 Stk 200W varmekolbe

Bruker ikke Co2, men vanlig tropica gjødsel og gjødsel pellets. Har kuttet å gjødsle da eg fikk et svevealge problem.

Mosesorter: Juletremose som kler bakgrunnen og søylene
Flammemose på rotgreinene
Ferskvannstang

Forgrunnplante: E. Tennelus og Glossostigma


Stjerneplanten som eg også bruker heter pogostemon helferi

Ellers bruker eg hurtigvoksende stilkplanter som tar vekk overskuddsnæring og nitirit. Plantene er da: Hornblad, Cabomba, Najas Guadalupensis. Har også to algekuler.

Har lyset på i 8 timer..




Gleder meg å se rekene boltre seg her. Red bee klasse SS skal bli.

dette ble fint , blir knall med red bee da
Dette var kjempestit!!! Jeg likte spesielt godt den rota! Hvor kommer den fra?
Kjøpte rota i dyrebutikken, kostet 180 kr eller noe hvis eg ikke husker feil. Tror det er ei redmor rot. Sånne får du kjøpt eller bestilt hos din lokale akvariebutikk eller på nett/Af!
Dette må jo bli bra når det vokser til! Hvor godt er det tenkt at mosen skal dekke den bakgrunnen? Jeg mener siden den er så smal? Vil den likevel dekke hele bakgrunnen eller er ikke det meninga?

Uvanlig å bruke et så stort kar til reker. Tror det blir et kult syn når masse reker vandrer rundt her. Me like
den rota alene gjorde jo hele karet
Eg ville bare prøve meg på en mosevegg. Se om eg klarer det, og ha noe rekene kan pelle på. Men juletemosen vokser så sent. 240 liter for red bee er ganske stort og håper da på 200-300 SS klasse rekebabyer som få være i rekehimmelen. Hehe!

Har med noen bilder av rekene eg skal ha oppi.
Er det ADA aquasoil du har som substrat?
Nei desverre, bare vanlig strand sand. Men eg skal kjøpe Aquasoil snart. Det er så sinnsykt dyrt med soil så det blir noen tusenlapper bare på bunnsubstrat.

Tror eg skal kjøpe fra Tyskland eller Thailand og der er det mye billigere.
Hiv inn noen flere rekebilder her da! De er så utrolig flotte, disse rekene.
Må få meg en startkoloni av Red Bee snart.
Flere bilder av reker.

Karet til en kompis av meg.
Hva er "normal"pris på disse rekene?
De er knall fine.
Prisene er 100 kr og oppover for de billigste. Spørs ka klasse red bee rekene er. Red bee reker er delt opp i klassene C,B,A,A+,S,S+,SS,SSS,SSSS(+) (snowwhite),C er da dårligst
Desto mer hvit og tykt hvit desto dyrere.

Du må registrere karet så vi kan stemme det fram til månedens akvarium - for dette var sjeldent flott...
Kjempefint kar dette, veldig naturlig og pent. Gleder meg til å se flere bilder!
Takk Takk! Men nå er karet overgrodd og må beskjæres..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap