Black_flys akvarier i Trondheim (side 21)

Hipp hurra.
Gratulerer med dagen alle "norske" fisk.
Ut å se på tog nå, etter en nydelig frokost.

Bilder av apistogramma cf. eunotus yngel, mor og far
Bilder av Apistogramma cf. eunotus yngel, mor og far

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Oversiktsbilder av 180 literen
Oversiktsbilder av 180 literen
Fått inn en stor ny rot.

[External Image]


[External Image]

[External Image]
Det ser super flot ud!!
Du må godt komme hjem og indrette mit akvarie altså!
Takk Inge.
Prøver ikke å lage slike sterile kar, men etterligne mest mulig den naturlige biotopen de kommer fra i naturen.

Skiftet i dag vann og gjorde om en del i karene.

Fant også ut at wormer pluss tar knekken på alle eplesnegler. Luktet kloakk fra flere av sneglene. Stod advarsel om at noen sneglearter kunne stryke med. Sandsneglene ser ut til å klare seg helt fint. Så etter vannskiftet i dag flyttet ca 20-30 nye eplesnegler i forskjellig størrelse og farger inn.

Er nå lekstendenser til flere arter her også, men det er bare apistoene som jevnlig legger egg/yngel/barne oppdragelse. Noen fra første kull nærmer seg nå 1/10 av de voksne sin størrelse.

Gøy å endelig se skikkelig forsøk fra flere av adolfoi hannene mot det som sikkert er en dame da.
Det høres jo ikke så bra ut at Wormer Plusèn tok knekken på eplesneglene da. Men greit at du skriver om det så vi andre blir klar over dette og kan ta de ut av karet hvis det skulle bli behov for medisinering med denne medisinen.
Det karet var skikkelig fint innredet!
Artig at Adolfiene også leker, jeg kunne selv ha tenkt meg å prøve på cory-oppdrett Med bare noen få coryer igjen etter sykdom så tror jeg sjangsene er små for det:p
Endelig egglegging hos adolfoiene
Hurra. etter mange uker med leking har de endelig startet i dag.
Har bare funnet to egg.
Legger bare ett og ett og på de mest utilgjengelige plassene.
Skal på sommerferie om 2 uker.
Så de jeg redder ut får bli selvoppdrett i en 19liter med reker til jeg kommer tilbake.

Knall vær og egglegging.
Hehe en flott dag så langt. Skal lage hjemmelaget pizza for å feire med.
Det synes jeg du må feire ja ,gratulerere så masse ,hper de legger mange egg. Du fr endevende hvert eneste blad og se om du kan finne noen flere.De er som du sier ,ofte veldig flink til gjemme eggene sine
Hmm. rart. Utloget når jeg kom hjem fra jobb.

fant noen til, men er så utrolig mange planter og røtter i dette karet at det sikkert er mange jeg ikke fant.
Tror det er 6 egg jeg fikk ut. Spennende å se om det blir noe av de.

ellers har ciklide hannen fått en byll ved munnen. Han spiser fortsatt, men den ser ikke særlig god ut. Har medisinert med Exit og 2000. Får håpe det hjelper. Ser avkommet blir større og større. Det er gøy. Samt noen få av årets kull med C.Paleatuser som nettopp flyttet inn i 180literen.

Ellers er ancistrushannen mer og mer å slapper av bak den ene roten ved varmekolben. Trenger varme på sine eldre dager. Hehe. Deler plassen sammen med C.pygmeatusene. disse ser også ut som trives godt med varme.
Sommerferie
Bare en seinvakt igjen så sommerferie.
Fått et vennepar til å sjekke innom mens vi er borte.

Så i går kveld at Endlers levendeføder Poecilia wingei hadde iallefall fått to unger som svømmer med sine foreldre.

God sommer til alle.
God sommer til deg også, Espen!
God sommer Espen og grattis med Poecilia wingei yngel
God Sommer Esben, skal du noget spendende her i sommer?
Takk takk.
Har vært i Molde og er nå i Trondheim.
Blir snart til kreta.
Gleder meg til sol og varme (varme som er fraværende i Norge). Hehe
Fotball VM og ferie er ikke å forakte. Satser bare på at det blir bedre kamper fremover.

Kos dere videre alle sammen.

GOD SOMMER

Hei Esbern, rejser selv 14 dage til Grækenland, ahhh sommer, sol og VARME!!!
Ja det kan snart ikke blive bedre. God tur.
Da er jeg hjemme hos fiskene igjen.
Alt ser ut til å ha gått bra disse tre ukene.
Får skifte vann og rense litt i kveld.
63 literen. Mangler den flotte sommerfuglcikliden vår da. Den minste går alene
Ser ikke rester av den, men går mye snegler i dette karet som garantert har spist opp noen døde fisk.
Er vel bare å ta seg turen i morgen å finne en ny flott en.

180 literen. Ellers begynner ciklide ynglene å bli større. En hanne og to hunner.
Mye planter og alger som har blomstret opp. Så her må det frem med saks og bøtte å fjerne masse planter.

Har feire hele uken så blir å oppdatere litt. Iallefall når det er dritt vær ute.
Regn regn regn i Bergen
adolfoiene leker, men gjemmer jo eggene helt fantastisk bra.
Får prøve å se om jeg finner noen i morgen...
Hadde vært gøy om du hadde fått noen sm adofoibarn da

Mine har begynt tørrtrene, men de er nok litt for ung ennå til at det blir noe på en stund ennå.

Det er ihvertfall en nydelig corydorasart
En fantastisk flott coryart.
Litt skvetten av seg, men de har med året blitt mindre om mindre redde.
Fikk bare ut to egg, så får vi håpe de klekker. De forrige mugnet bare.

Skal gi de kaldvannsbytte og rødemyggiser i dag. For å forhåpentlig trigge til lek.

Noen som har hatt lek på ancistriser? Blir de aggressive med småbarn? Har lyst til å skaffe meg en dame til den store hannen. Har gevir som en brunstig elgokse. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Jo Stenersen
Reklame for plussmedlemskap