Black_flys akvarier i Trondheim (side 35)

Får prøve å ta med oppover neste tur til Trondheim.
Kan også prøve å sende når været blir varmere.
Satser på oppdrett. Var to av de som gikk med ganske store egg i "rågnpåsan" hehe

Så flott Pål. Alltids bra med bilder når man ikke får tid til å ta selv.
Mine har også fått en metallisk blåfarge over hele kroppen. Nydelige farger.

Anna: Disse rekene Macrobrachium sp. ´peru´ blir ca 3,5 cm. Ser ut som om de har masse følehår på klørne.
Leste nettopp at disse kan ta fisker med de lange klørne sine ,du er ikke redd for det da ?
Hei igjen Espen! Ser for meg ut som jeg har fått en cf Eunotus av hvert kjønn, er du enig?
Bilde 1 - hannfisk
Bilde 2 - hunnfisk

MVH Pål
Pål sine fisker
Håper det er ok og jeg legger det inn i tråden din Espen, men til Fart66, her er bilde av en hann fra samme sending som de Espen har kjøpt fra Dette bildet var tatt tidlig, så han har farget ennå noe mer ut!


Virkelig fin panduro, og fint bilde pål.

Espen, det kunne vært artig å prøvd Macrobrachium sp. ´peru´ rekene. Så om du får oppdrett og skal oppver til trondheim kan jeg være interessert i noen
Gi beskjed med en gang vis du får yngel på klorekene !

Jeg så de hadde de inne på Midyun zoo til 79,- for et par uker siden : )
Skulle kjøpt de vis jeg hadde penger :P
Skjer det noe med de oransje laserne og Adolfoiene ?
Inaktiv bruker
en skikkelig fin tråd du har her har sendt deg mail ang svaret ditt på plante annonsen min. venter p åsvar så dukker jeg opp
Inaktiv bruker
er også int i kakadueciklider om du skal selge.
Inaktiv bruker
ville bare si takk for en pose planter, en hyggelig prat, og en fin omvisning. meget hyggelig fyr du vi sees.
Lenge siden jeg har skrevet her nå.
I kveld har ett av scalare parene lagt en stor ladning med egg på ett stort blad. Under foring er de ikke særlig oppmerksomme så vi får se hvordan dette går.

Panduro paret passer godt på yngellet sitt. en stor haug som er vanskelig å telle da de er gjemt helt bak til høyre. Bak den store rota.

Ancistrus hannen ligger på egg i hula si igjen.

Ser flere små pygmecoryer som suser rundt som små dverger av sine foreldre. hehe ett fantastisk syn.

Så lek på neonteraene for noen dager siden også.

Har vært slapp med vannskifter og filterrens, men må utsette dette litt til da...
er jo rene playboy mansion hær. hehe

Fant i går en død orangelaser da den hadde blitt sittende fast under det innvendige filteret som hadde sklidd ned i akvariet... Faen. Hadde jo tenkt å sette en rot under dette.

ellers får jeg komme tilbake med mer info.
Mye som skjer med jobb, fotballturer og div.

Black_Flys
Ser flere små pygmecoryer som suser rundt som små dverger av sine foreldre. hehe ett fantastisk syn.


Ikke så mange som har fått yngel på disse eller?
Inaktiv bruker
Lisbeth
[QUOTE=Black_Flys] Ser flere små pygmecoryer som suser rundt som små dverger av sine foreldre. hehe ett fantastisk syn.


Ikke så mange som har fått yngel på disse eller?

grattis med yngel i alle kanter og etasjer. har fått karet opp å gå og legger ved et bilde slik at du kan få se du har vel ikke en bakgrunn som er spesialtilpasset dette karet?

panduro hanne er noe jeg er på jakt etter, så ettersom du etterhver får yngel ... så vet du

[External Image]
Er vel flere som har fått til oppdrett. Små fisk, små egg. hehe

Glemte å legg ved bakgrunnen ser jeg. er en slik plastfilm i blått. Se om jeg finner den.

I dag var bladet med egg fra scalarene renset etter beste evne.
tror foreldrene som har gjort det.

Jaja. Neste gang ta ut halvparten å se om jeg får til oppdrett. hehe

God helg til alle.
Scalarer er flink til å spise egg ,ihvertfall de første gangene.
Så det er nok lurt å ta noen egg ut i et kar /boks og sette en luftestein i for å få sirkulasjon.
Men har selv fått yngel til å leve opp i foreldrekaret til slutt
Da er jeg tilbake fra tur til Madrid.
God stemning, flott vær, men dårlig resultat i kampen.
Tottenham tapte 4-0 mot Real Madrid....

Så nå får jeg ta meg av akvariene litt. Har for det meste vært jobbing og reising i det siste.

Panduro hannen passer fortsatt på ynglene.
Så det er der du har vært ,begynte å lure på hvor du var blitt av

Har det gått bra med fiskene når du har vært borte da?
Sølvi Gullaksen
Så det er der du har vært ,begynte å lure på hvor du var blitt av ;) Har det gått bra med fiskene når du har vært borte da?


Hehe. Vært på reise til Trondheim, London og Madrid. Samt 100%jobbing, festing, fotball og trening. Så ikke tid til så mye annet.

Har også hatt innbrudd i boden vår i kjelleren. De som gjorde det brøyt også opp eska til mitt nye utvendige filter. Får håpe det ikke tok noen skade.

Ang fisk ser det ut som om alle lever i beste velgående. Får skifte vann og gi de litt frosentfor. Bare fått flakfor ca 1 gang pr dag de siste ukene. Samt små vannbytter.

Lage meg kaffe så starte på.
Ja ja de har nå fått både mat og drikke da så de har ikke lidd noe nød.
Men tenker de blir glad for et skikkelig vannbytte og litt snaddermat

Trasig med innbruddet ,håper det gikk bra med pumpen og at ingenting ble stjålet.
Her er det ikke mye som skjer.
Alt for fint vær til å sitte så mye inne.

Endlersene har spyttet ut unger er vel det eneste å meddele.
Blir bare mating og vannbytter for tiden... Skal skjerpe meg. hehe

Må prøve å finne en stimfisk som scalarene ikke knerter. Sort neontera er de som stimer best og har overlevd her. Kardinaltetraene er nesten utryddet.

Jaja. får prøve å finne gnisten igjen. hehe
Nei ,det har vært rimelig stille her hos deg i det siste ,litt oppdatering er greit vet du

Hva med rødmunnstetra sammen med Scalarene da ,de er jo veldig flink til å stime,fine er de og .
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap