Kuhliål

Jeg var å kjøpte meg en kuhliål idag, jeg lurte bare på noen få ting.
Bør disse være i større grupper enn bare en? (jeg har bare en og han i butikken sa ingenting om at de burde være flere)
Også hvor for vokser de? Den jeg kjøpte no er ganske så liten.
Og hva spiser de? Spiser de det samme som de andre fiskene? Noe spesielt jeg bør gi den? Den er i ett kar sammen med Corydoras og en kampfisk.
De bør absolutt få være flere ja

Kuhliiålen(e) kan få det samme som corydorasene dine; tabletter beregnet for kjøttetende fisk, frosne mygglarver, artemia osv
Kuhliier liker å være i grupper ja, 5 stykker eller flere er bra å ha om karet tillater det. De spiser for som synker på bunnen, men ikke algetabletter, helst tabletter/pellets som også inneholder kjøtt. Den kan fint spise det du gir til coryene dine. Mygglarver var mine glad i, og det liker kampfisk og corydoras også, og siden du kun har kampfisk i de øvre lagene rekker noen larver å falle ned på bunnen.

Om de vokser fort vet jeg ikke, jeg kjøpte mine som voksne. Har inntrykk av at de fleste kuhliier i butikken er fryktelig tynne, så det er mulig dine tar seg opp i tjukkelse ihvertfall med skikkelig for.
Ok, jeg har slike tabletter for bunnspisere, tror de innholder kjøtt og. Men har mygglarver også så jeg kan gi de deg og inni mellom.
Jeg får gå på butikken i morgen då å kjøpe meg noen flere kuhliåler..
Hva er det andre navnet for kuhliål, for jeg kan ikkje finne den på fiskebasen så jeg får ikkje lest om den.
pangio kuhlii for vanlig kuhliiål og pangio pangia for svart kuhlii
Ok, takk for hjelpen..
Håper de har flere kuhliåler igjen i butikken i morgen på senteren nær meg, så jeg slipper å reise helt til byen for å kjøpe
Slike kokosnøtt huler, er dette noe man lager selv?
For jeg har ikkje sett det i noen av de dyrebutikkene jeg har vært i.
Evt. hvordan lager man de?
Tenkte at det hadde vært greit og hatt en slik for kuhliålene mine.
Bare lag det selv, det finnes sikkert oppskrift i artikkelsamlinga i gjør det selv
Fant artikkel om hvordan man lager det på Gjør-det-selv.
så no vet jeg hvordan man lager en sånn, så kanskje jeg prøver meg i morgen på å lage en sånn...
Spørs om det er kokosnøtter i butikkene nå da. Kanskje i en stor remabutikk. Ellers er det vel helst en julevare
Håper på å finne på Coop Obsen, de har jo det meste av alt...
har du noen andre tips om andre ting man kan lage huler av? trenger nødvendigvis ikkje være noe man må lage, men noe man kan bruke?
Mine kuhlier har funnet ett hull i en rot som de bor i.

Jeg har inntrykk av at bare det er trangt og mørkt, så er de fornøyd.


-Tim
Trangt ja? Det kan jo bli ett lite problem med kokosnøtter... Jeg får se hva jeg klarer å få til..
Vet du noe om Corydoras liker gjemmesteder og?
Ja de må ha noe å holde seg under. Trenger ikke være så trangt men tenk at de skal føle seg trygge på at det ikke er rovfisk over dem. En rot som står i en bue på bunnen er fint.

Kokoshule fungerer fint det. Det er åpningen som må være liten.


-Tim
Ok, jeg får se om jeg finner kokosnøtt imorgen så får jeg se om jeg får til å lage en sånn hule, det så ikkje så vanskelig ut i den artikkelen...
Innvandrerbutikkene har helt sikkert kokosnøtter. Ikke et must å ha så veldig liten åpning på hula. De liker veldig godt å smyge mellom dødt løv og lignende. Har du noen eiketrær der du bor kan du plukke bladene som er brune og legge oppi til dem. Jeg legger noen i hulene også så blir det enda mer å smyge og gjemme seg i inni

Cattapablader liker de også å smyge seg mellom. Får du sikkert tak i på en dyrebutikk
Mine var som Tims også i hulrom i rota, og de smøg seg rundt og over dem, så en rot er nok populært. Har ikke forsøkt kokosnøtthuler, men folk anbefaler jo dem og=)
Kjøpte 3 kokkosnøtter før helga på OBS!
Jeg var på Obsen i går og der hadde de ingen kokosnøtter
var innom rema1000 og, men der hadde de heller ikkje..
FiskeAlex
Jeg var på Obsen i går og der hadde de ingen kokosnøtter :( var innom rema1000 og, men der hadde de heller ikkje..


men har dere ingen innvandrerbutikker i Bergen omegn?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap