Oslo AK: 80 års feiring! Klubbmøte tor. 1 okt. Foredrag av Svein Fosså (Akvariehobbyen i fortid, nåtid og fremtid)

Oslo Akvarieklubb fyller 80 år i oktober og vi inviterer til bursdagsfeiring!

Alle er velkomne for å feire sammen med oss på klubbmøtet vårt, den 1. oktober. Som vanlig er det Oppsal Samfunnshus, Vetlandsvegen 99 som gjelder, og dørene åpnes kl. 1830. Møtet er åpne for medlemmer, ikke-medlemmer og andre nysgjerrige. Spesielt hyggelig hadde det vært om medlemmer fra andre akvarieklubber i området har muligheten til å ta en tur å feire sammen med oss.

Passende for anledningen har vi vært heldige og får besøk av Svein A. Fosså, som skal komme og holde et foredrag om "Akvariehobbyens historie i fortid, nåtid og fremtid". Dette bør bli spennende for alle og enhver.

Av mye som kan sies om Fosså så kan det nevnes at han har blitt tildelt "Akvariets Oscar" og i juryens begrunnelse sto det bl.a.: "I år belönar vi en akvarist som har varit utomordentligt aktiv vad det gäller att producera skrivet material.
Pristagaren har även visat att han är en fotograf av hög klass. Inte nog med att det är kvantitativt mycket omfattande, det är även kvalitativt av mycket hög klass. Vi tycker att i många stycken är det banbrytande inom sitt område.

Personen i fråga har även upptäckts utanför Norden och är numera en anlitad föredragshållare världen över"

Les mer om Fosså på www.svein.no

Vi skal også ha quiz, slik at man får skjerpet de små grå litt. Loddtrekning med månedens fisk og -plante blir det. Litt ekstra tilskudd til premiebordet har vi også fått fra Webzoo; takk for det.

Klubbauksjon er en standard post på programmet og her er det mulig å både kjøpe og selge akvarierelatert utstyr, samt fisker og planter selvsagt.

Men først og fremst er jo klubbmøtene en anledning å treffe medakvarister og slå av en prat med andre som deler denne flotte hobbyen vår. Det er alltid hyggelig og sosialt på møtene våre, og har du ikke vært her før så er det bare å ta en tur. Møtene er helt gratis, for alle.

Vel møtt!
Minner om denne, dette kommer til å bli et flott treff.

Bursdagskake er bestilt!
Fått mange tilbakemeldinger fra folk fra andre klubber som tar en tur. Alt tyder på at det blir masse folk og et supert møte. Ta gjerne med ting til klubbauksjon dere som kommer.

To dager igjen nå. Alle er velkomne; foredraget kommer til å bli en virkelig høydare - og noe som bør være interessant for alle. Og få har vel bedre bakgrunn for å fortelle om akvariehobbyen enn Svein Fosså...
Noen her nede fra Vestfold stiller opp vettu
Vi gleder oss masse
Bra; det blir hyggelig å treffe dere. Gleder meg stort til dette. Ta gjerne med noe til klubbauksjonen...
Jeg tar sannsynligvis med noen fine bettaer (med minstepris).
Betta channoides, Betta smaragdina og slørhale-kampfisk.
Tar også med levendefôr-startkulturer med mikromark, dafnier og eddikål.
A night to remember...
En føler seg særdeles ydmyk og takknemlig etter en kveld som dette. Veldig hyggelig at så mange tok seg turen for å delta på markeringen av klubbens 80-års jubileum. Vi må da ha vært nærmere 60 stk.?

En stor takk til Svein Fosså som tok seg tid ut av sin meget hektiske hverdag til å komme og holde et meget interessant og lærerikt foredrag som jeg er sikker på vil være bakgrunn for mang en diskusjon i klubben fremover. Jeg tror de fleste fikk litt å tenke på etter dette, det gjorde i alle fall jeg. Takk også til Svein for bidraget til klubbauksjonen, som gjorde at flere av de oppmøtte fikk utvidet akvariebiblioteket med gode kvalitetsbøker.

Takk til gjengen fra vestfold/grenland som antakelig fremdeles sitter i bilen på vei hjemover og som kan se langt etter en lang natts søvn, men som allikevel kom på besøk til oss. Takk også til Drammen som kom og feiret med oss. Det setter vi stor pris på, tusen takk.

Og ikke minst takk til alle medlemmene i klubben, både nye og "gamle" som møtte opp mannssterke og gjorde dette til en flott kveld, som gikk så altfor, altfor fort.
da var en av oss "søringer" kommet hjem og er på vei til å dette over i senga, men først vil jeg takke for en hyggelig kveld
Takker det samme Susanne!

Du var forresten i seng før meg, da jeg bor på motsatt side av byen fra deg

Å Ja, jeg satt fremdeles i bilen når du skrev innlegget Joakim. Fatter ikke hvorfor den fordømrade gps`n skulle ha meg gjennom Majorstuen før vi endelig havna ute på E-18 igjen. Det var lettere å kjøre til Oppsal

Men jeg må rette stor takk til Oslo AK for et hyggelig arrangemang og fine premier

Meget lærerikt foredrag, som jeg satte stor pris på. Håper vi treffes igjen på storauksjonen eller på jungeltreffet i Eidangerhallen den 24-25 denne måneden.

Mvh Jan Rune

PS! Jeg slapp bot på parkeringa. Rolf fikk du bot eller??
Jeg skulle vært der men kunne ikke likevel. Vet jeg har gått glipp av noe "stort". Er det noen mulighet for at OAK legger ut det Fosså holdt foredrag om på hjemmesida?
Flott dere hygget dere. Jeg storkoste meg i allefall... Selv om den flotte akvariebakgrunnen havnet i vestfold! Og boka til Fosså i Drammen... Pokker...

Vi kan ikke legge ut mye av innholdet i foredraget på nett, men vi kommer til å skrive et referat som kommer i neste medlemsblad. Der blir det noen ord om foredraget og et bilde eller to. Referatet kommer også sannsynligvis på nettsidene noe senere.

Men jeg kan undersøke om det finnes noen artikler om emnet som er mulig å få kloa i...
Ellers var det noen fra aftensbladet der og tok bilder og snakket litt rundt, så kanskje det kommer noe spennende ut der
Jeg ser at Joakim kom meg i forkjøpet med å takke alle fremmøte,men jeg må henge meg på å takke alle tilstede selv.
Jeg vil også takke Grenland AK for den flotte boka om botiar som blir innlemmet i bibloteket vårt. Takker også Familien Paus for flotte blomster.
Bare lurer på om det var aftenposten, eller aftenbladet som var innom og om det er kommet ut no ennå, nysgjerrig vettu
Hei; det var Aftenposten/A-magasinet som var på besøk. Er vi heldige så kommer det noe i neste A-magasinet (førstkommende fredag), men jeg vet ikke enda om det blir noe av. Kommer litt an på om de fikk gode nok bilder og at historien ble interessant nok... Vi krysser fingrene selvsagt, hadde vært utrolig moro om det ble noe av...
Aha, ja det hadde bare vært veldig morro
Si ifra hvis det blir repotasje da, vil gjerne lese det
Gaver fra fam. paus og grenland akvarieklubb
Ikke stort å gjøre med objektet her, men gavene var fine i alle fall...

[External Image]
Alt tyder på at det blir bilder fra klubbmøtet i A-magasinet førstkommende fredag!

A-magasinet er bilag til Aftenpostens morgennummer, forøvrig...

tror neimenn det er blant avisene vi får på jobben jo, skal bli spennende å se hva som kommer med
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap