Kjøpte SAE og nå gjemmer de gamle fiskene seg. Er det noe galt?

Jeg har guramier, mollyer, sugemallere, SAE og en kamfisk i 110l akvariumet.

I går så fikk jeg none SAE og det virket som om alt var normalt når jeg la fiskene i akvariumet med de andre, men utåver kvelden så merket jeg at noe var galt med guramiene og mollyiene! De bare gjemte seg i et gjørne og ville ikke komme ut for mat engang!!! De er alle sammen friske og i går gulpet de mat i seg.

Nå er jeg veldig bekymret at de vil dø Hva kan det vare??? Er det SAEnene? Kamfisken har det helt fint sammen med SAEne.

Setter pris på alle tilbakemeldinger!
Jager SAEne fiskene dine da? Du er vel den beste til å fortelle om det er SAEne som kan se hva som skjer.

Det kan jo være at denne type fisk blir alt for stressende å ha sammen med guramiene. Det er jo ikke så stort det karet ditt og SAEr tar sin plass
Lisbeth
Jager SAEne fiskene dine da? Du er vel den beste til å fortelle om det er SAEne som kan se hva som skjer. Det kan jo være at denne type fisk blir alt for stressende å ha sammen med guramiene. Det er jo ikke så stort det karet ditt og SAEr tar sin plass


SAEene er små ennå og jeg har ikke sett dem plage de andre fiskene ennå.

Jeg har ingen anning hva som kan være galt med dem! De klikker helt når noen går fordi akvariumet. svømmer for livet rundt akvariumet uten grunn. Og alt dette her begynte for 2 dager siden.

Noen har fått stygge sår på kroppen og jeg er veldig beskymret
Har du gjort noen forandringer i karet like før det startet?
Mine guramier ble og plutselig sånn. Skjønner ikke hva som feiler de. men mine spiser da.. Men hvis du går forbi akvariet eller en av de andre fiskene gjør en uventet bevegelse så kvepper de og farer opp i ett hjørne. Så står alle guramiene og klenger oppi gjørnet gangske lenge før de tør bevege seg rundtom igjen.. fatter det rett og slett ikke.
AquaGirl
[QUOTE=Lisbeth] Noen har fått stygge sår på kroppen og jeg er veldig beskymret :(


Sikker på at det ikke er kinesisk algeeter du har fått tak i? Se på bilde 2 og 5.

Espen
Black_Flys
[QUOTE=AquaGirl] Noen har fått stygge sår på kroppen og jeg er veldig beskymret :(


Sikker på at det ikke er kinesisk algeeter du har fått tak i? Se på bilde 2 og 5.

Espen

Synger med deg Espen! Høres veldig ut som det nå.
Bente-Bent
Mine guramier ble og plutselig sånn. Skjønner ikke hva som feiler de. men mine spiser da.. Men hvis du går forbi akvariet eller en av de andre fiskene gjør en uventet bevegelse så kvepper de og farer opp i ett hjørne. Så står alle guramiene og klenger oppi gjørnet gangske lenge før de tør bevege seg rundtom igjen.. fatter det rett og slett ikke.



Ja, jeg bare kjønner ikke hvorfor de har blitt sånn. For to dager siden var de helt fine.
har du sjekket linken lengre oppe?
Black_Flys
[QUOTE=AquaGirl][QUOTE=Lisbeth] Noen har fått stygge sår på kroppen og jeg er veldig beskymret :(


Sikker på at det ikke er kinesisk algeeter du har fått tak i? Se på bilde 2 og 5.

Espen

Nei, de er SAEer. Jeg sjekka det før jeg skaffet fiskene. Og SAEer er fredlige fisk.
SAE'r er ikke akkurat fredelig fisk vil jeg påstå.. Veldig mange som har hatt problemer med disse, er det for få SAE vil det hvertfall veldig fort by på problemer. Og viss det eneste du har gjort med akvariumet var å sette i SAE så sier det seg nesten selv at det er disse som er problemet
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap