Mitt liv som fisk

Foreldre og barn.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Det var vel mor eller tante. Og her et par av de yngste barna:

[External Image]

[External Image]
Grattis med egen tråd Regner med at det kommer flere fine bilder

Mvh Per
Corydoras Metae
En slektning som ved en nærmere kikk på barnet kan være mamma...

[External Image]
:)
meget fine bilder fortsett og følg små tassene med bilder da mvh thomas
Metae
takk, takk

[External Image]
Corydoras caudimaculatus
Disse har svømt i Amazonas i godt lunkent vann:

[External Image]
Corydoras spectabilis
Og der svømte de sammen med sin langsnutede kompis som snek seg med til Europa. (Bildet yter ikke denne karen rettferdighet.)

[External Image]
Men hva skjuler seg her?

[External Image]
Masse grattis med ny tråd! Du tar fine bilder og spes det ene av metae var helt nydelig! Kan jeg spørre hvilket kamera du bruker?
Kjempefine bilder, og gratulerer med egen tråd
Takk skal dere ha. Kameraet er et Canon EOS 450...tror jeg. (Fruen har det med på jobb mens jeg passer meg selv og syke barn.) Jeg behersker det ikke teknisk, men fikk da knipset litt i går kveld.
I dag er det lek på Adolfoi, Sterbai og Metae! Plukker egg som klekkes i en innkjørt 63 liter. Metae leker minst annenhver dag, Sterbai en gang eller to i uken og vf adolfoi er så vidt i gang. Men hun ruger på eggene i en uendelighet, så jeg har foreløpig bare klart å plukke to stykker...eksklusiv kaviar. Men ikke verst for en nybegynner...

Dagens nedtur er at jeg måtte knerte en stakkars caudimaculatus jeg fant med inntrykt tryne. Det så ikke pent ut. Enten har hun satt seg fast i en rot, eller så kjørte jeg på med alt for mye sirkulasjon i 200literen (der caudiene går med adolfoi, ungfisk av sterbai, otto og smykketetra) for å trigge lek. Lek ble det, men også en lek med døden, he, he. Corydoras bruker ikke sikkerhetsbelte.
Gratulerer så masse med lek på mange fine corydorasarter! Lykke til klekkingen. Finnes ikke noe mer spennende enn å sitte å vente på at eggene skal klekke
Det er allerede en del yngel i karet i varierende størrelse, men adolfoi er jeg spent på. De eggene har fått et eget hjørne på glasset.
Jeg pleide også å oppleve det som en tålmodighetsprøve når jeg satt og skulle plukke egg fra leksgruppa mi med Corydoras adolfoi. Jøje meg så lang tid de hunnene kan bruke på å finne Det Perfekte Sted å klistre et enkelt egg! Makan til sommel... :p Det kunne ta alt fra et halvt minutt til 20 minutter!

Lykke til med dem Det er en utrolig flott art og helt klart min favoritt. Det er en av de aller første artene jeg kjøpte av Corydoras, og ved siden av C. sterbai er det de jeg har hatt lengst. Etter 4 år leverer de fortsatt egg jevnt og trutt

Mine spiser ikke eggene sine lenger, selv om de var rå på eggspising i det første året. Men så virket det som de ikke brydde seg lenger, ganske enkelt, og nå blir alle egg hengende urørte i karet og klekker der de er. Det vokser opp temmelig mange yngel på egenhånd i det karet
Takk Mona. Adolfoi er virkelig nydelige, og jeg er spent på om jeg får frem yngel. Det er godt mulig at jeg har oversett egg og at det dukker opp yngel i karet, men der lurer vel mange farer...
Bilder fra i ettermiddag:

Sterbai på rundt fire uker:

[External Image]

Hvem er ikke svak for å ligge i lotusbladers skygge:

[External Image]

Caudimaulatus:

[External Image]
Flotte bilder Are og gratulerer!
Sjenert VF Concolor:

[External Image]

Her lurer man seg ut av skyggen:

[External Image]

Otto:

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap