Marens labyrintfiskverden m.m. (side 10)

Nederst, Betta Simplex. Ser på bildet at jeg skulle ha vaska glasset!:p Jeg har fylt opp med litt mere vann i dag.
[External Image]
62litern forfaller
62litern er ikke et vakkert syn lengere pga varmekuren. Plantene tåler tydelig ikke varmen over lang tid og alt blir bare grått. Jeg har aldri tidligere opplevd å miste planter pga varmen, men kan skjønne det når det kommer på 32/33grader. Jeg har aldri lest på lappen hvilken temperatur plantene vil ha liksom.

Den før så utrolig fine og store mosen ser helt ødelagt ut, det samme med det meste i det karet. Det begynner å se litt spookie ut og jeg har lyst til å bare røske ut plantene, ta bort sanda og begynne helt på nytt, men så enkelt er det desverre ikke. Jeg har på følelesen av at denne omgangen med varmekuren kan bli den siste, men jeg tør ikke håpe for mye!

Tror ikke disse plantene kan reddes desverre...
Betta splendens
Ungfisken av Betta Splendens er nå egentlig alt for stor til å gå i 62litern.
Jeg ser det er flere hunner som har hatt en "lett" leksdrakt og noen som det kan se ut til kan være hanner begynner å vise seg litt og det oppstår litt knuffing.
Jeg håper virkelig denne fløyelssyken snart vil forsvinne, så jeg kan ta de ut.
Jeg må nok høre med en zoo-butikk om de kan ta i mot de største eksemplarende, men jeg har skjønt det slik at plakatkampfisk ikke er så poppulært. Håper de vil ta imot disse fiskene likevel! Skal også prøve å få gitt bort/solgt noen i rubrikken.
Åhh, den reolen misunner jeg deg!!

Jeg sikler litt på reol selv også, men klarer ikke bestemme meg for hvor jeg skal sette den..

Håper de fiskene som overlevde viser seg fram til deg og spiser, så slipper du bekymre deg alt for mye for de!!

Beklager Maren, jeg er på pc'n til far, og hadde glemt logge meg inn med riktig bruker. Nå er det fikset opp her også, så nå tror jeg Dalma-Pia er helt ute over alt ;o)
Tråden er lest og godkjent. Flotte bilder og vid's

Mvh VT
Dalma-pia
Åhh, den reolen misunner jeg deg!! Jeg sikler litt på reol selv også, men klarer ikke bestemme meg for hvor jeg skal sette den.. Håper de fiskene som overlevde viser seg fram til deg og spiser, så slipper du bekymre deg alt for mye for de!!

Har du flere plasser kan du jo kjøpe flere reoler

Jeg må innrømme at jeg er så sliten etter dette reolprosjektet + sykdom i 62litern at jeg trenger en liten pause fra alt.
Fiskene får selvfølgelig den pleien de skal ha og godt med mat, så de lider ingen nød, men jeg tror ikke orker å dra hjem og være der i mange timer hver dag.... På en annen side så er det jo en grunn til at jeg ikke er hjemme heller.
Tror det er sundt med en pause i blandt også, så ser man hvor mye denn hobbyen gir når man er klar igjen!

Jeg har ikke sett at kuhliiene har spist, men de gjør det vel gjerne når jeg ikke er hjemme:p Så lenge nålefisken kommer seg til maten, tror jeg han spiser cycklops. Trekløveret med Pseudosphromenus dayi ser ut til å ta både røde myggiser og frossen artemia. Cycklopsen har de ikke vist mye interesse for.
Håper Kuhliiene vil ta cyclopsen som blir liggende på bunnen, så slipper jeg at det ligger og mugler. Jeg er svært forsiktig med fôringa nå i begynnelsen, vil ikke ha noe nitritt nå i begynnelsen!

Anita F
Beklager Maren, jeg er på pc'n til far, og hadde glemt logge meg inn med riktig bruker. Nå er det fikset opp her også, så nå tror jeg Dalma-Pia er helt ute over alt ;o)

Helt i orden! Nå er jeg jo klar over at du har 2 profiler, så da går det helt fint!
Grøten
Tråden er lest og godkjent. Flotte bilder og vid's Mvh VT

Tusen takk! Prøver så godt jeg kan!
Blir kjempebra med den reolen. Er den brukt forresten?

Skjønner godt du vil ha en pause, kjenner det selv av og til. Men så kommer det tilbake til meg igjen
Reolen er delvis brukt, så kanskje at rørene ikke var helt nye!?! Rørene er brukt men knottene/knutene eller hva det var de het er helt nye Jeg var ikke ute etter å få en reol som tar seg ut estetisk, så denne ble helt super for meg! Jeg er svært fornøyd!

Det øverste karet blir ganske så høyt oppe, så jeg ser ikke inni det selv om jeg heiser stolen opp max. Tanken er at jeg skal stå i stolen når jeg driver med det karet Jeg har en slik stå-funksjon på stolen jeg bruker, så den holder meg oppe slik at jeg "står" ved å ha sperrer forran kneet og støtte oppover kroppen og støtte i overkroppen. Egentlig skal jeg stå 1/2t daglig, noe jeg er elendig til å gjøre, men nå er jeg altså nødt!:p

Jeg håper jeg får penger nok til å shoppe litt til karrene etter hvert! Det hadde vært så deilig å fått ordnet de ordentlig, ikke bare sånn en plante her og en der + ei tilfeldig rot som fikk plass liksom. Tror jeg bare må drømme videre på det for det vil nok ikke skje på noen mnder:p
Jeg fikk tatt noen bilder av Betta Simplex i dag. Den ene hannen driver og tygger og har ei solid "skuffe" kan man si!!:O
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at de liksom aldri får stort nok kar hos meg, 54l skal være nok men men... Det kan jo være fordi de er så aktive og nysgjerrige.
De pleier å stå rolig i vannet og bare titte nysgjerrig ut når jeg er der og driver med mitt i karrene, sjarmtroll som de er!
[External Image]

[External Image]

Ellers så har jeg fått sett litt på de 3 Pseudosphromenus dayi som jeg har. Jeg filmet en super filmsnutt en dag, men tror du ikke jeg klarte å slette den!:S Jeg (tror) jeg har sett en ny adferd hos disse enn jeg har sett på de andre labyrintene mine, så det skal bli spennende fremover! De er jo helt skjønne disse makropodene og snille som lam! Ingen fighting her nei

Disse kuhliiene har roet seg noe, men noen er stadig på glasset fremdeles. Jeg tror de har nok gjemmeplasser, for de er fremme i karet på det åpne området og spiser når jeg kommer med mat, så de er så søte atte!

Hara haraene er jeg litt usikker på hvor mange som lever... Jeg så bare 1 som kom og spiste i går og kun 1 i dag også, så det lover ikke godt.... Ser at Dahls har de på lista si, så jeg skulle gjerne ha kjøpt flere, men det koster så mye å få fraktet de. Fiskene er jo ikke dyre i utgangspunktet.

Jeg måtte slette alt på PC`n i går etter å ha fått virus, så jeg har tapt utrolig mye bilder og dokumenter Det positive er jo at jeg nå har en ryddig og "ren" PC igjen, men jeg mangler en del programvare bl.a. et redigeringsprogram for bilder. Om noen har et program å anbefale, et enkelt et, så blir jeg veldig glad for det! Viruset tror jeg forresten kom via MSN.... kanskje flere som har opplevd det samme..!?!
MSN er noe dritt når det gjelder virus... Klikk aldri på linker uten at du vet hva det er. Personlig spør jeg alltid om hva det er hvis noen sender meg noe som helst. Tips til redigeringsprogram er Photofiltre. Minner om en forenklet versjon av Photoshop. Jeg tror de har fjernet gratisversjonen fra sin offisielle hjemmeside, men den kan lastes ned f.eks. her. Forresten, har du et godt antivirus program? Hvis ikke, kan jeg anbefale AVG. Gratis og fungerer supert. Har bedre erfaring med AVG enn f.eks. Norton.

Lite tips er også at du skaffer deg en ekstern harddisk. Koster ikke så alt for mange kronene, og er en veldig nyttig investering. Ta backup av bildene dine på den i blant, og unngå å miste dem som du gjorde i dette tilfellet Evt. kan du laste opp bildene et sted på nettet, som Photobucket. Da kan du også redigere størrelsen på bildet samtidig som du laster de ned, og i tillegg legge inn flere enn de maks 3 bildene her på AF. Blir imidlertid pes å laste ned alle bildene dine der, men de "viktigste" kan du i alle fall ha en liten backup av.
Tusen takk for tipsene!
Jeg bruker Norton antivirus da jeg har ADSL gjennom Telenor og får det derfor gratis. Ekstern hardisk har jeg også, men det er et tiltak å ta backup på bilder og filer, men nå har jeg lært på den harde måten!:p Jeg skal gjøre det gjevnlig fremover nå.

Jeg skal prøve meg på Photofiltre, men det så litt avansert ut... spesielt siden jeg gikk litt fort frem når jeg innstalerte og klarte å velge et språk som er greskt for meg:S Jaja. Får vel innstalere på nytt og håpe på det beste!
God påske!
Har helt glemt å ønkse alle fiskevenner en god påske, så...ha en riktig god påske!
Jeg for min del blir nok å finne forran PC`n mye om dagene. Har hjemmeeksamen i tillegg til at jeg ikke klarer å dra på skiferie, så det blir en rolig påske med kvikklunsj, appelsin og påskeegg på pulten og med AF, selvfølgelig!

God påske du også Maren Jeg skal ingen steder i påsken, har bare en lang liste med ting jeg vil få gjort--- men jeg er glad om jeg får gjort halvparten. Jeg vil veldig gjerne sitte foran tv og spise marsipan enn å gjøre noe fornuftig

Så kult å se dine bettaer munnruge! Kule bilder!
Jeg ser ikke noe ufornuftig sitte foran tv og spise marsipan når det er påske! Deilig å kunne ha lov til å gjøre ingenting!
Jeg synes det er litt kipt å få en hjemmeeksamen i påska, men samtidig så finner jeg roen mye fortere da det ikke skjer noe. Alt er jo stengt og kalenderen har flere røde dager fremover så det er bra!


PS: Tror du skal kunne se at det er egg i kjeften på Simplexhannen og ikke yngel, kul er han i alle fall!
God påske Maren.
Så du blir hjemme i påska?

Jeg kommer hjem til Trondheim på Lørdagen. Blir fotball og fyll den dagen samt mandagen da det er Rosenborg kamp. Skal først reise ned på onsdagen.
Så hvis jeg får lånt bil og får tid, så stikker jeg innom for en kopp kaffe eller to.

Espen
God Påske Maren og lykke til på eksamen.
Black_Flys
God påske Maren. Så du blir hjemme i påska? Jeg kommer hjem til Trondheim på Lørdagen. Blir fotball og fyll den dagen samt mandagen da det er Rosenborg kamp. Skal først reise ned på onsdagen. :) Så hvis jeg får lånt bil og får tid, så stikker jeg innom for en kopp kaffe eller to. Espen

Er ikke hjemme, men skal komme meg hjem på tirsdag en gang. Jeg er ikke langt unna da, så det er bare en svipp tur, så er jeg hjemme så frem til at noen kan kjøre meg Men søren også! Blir opptatt hele tirsdagen og onsdag kveld!:S
Bare ta kontakt du om du får anledning til å komme, så får vi kanskje ordnet det på en eller annen måte! Hadde vært koselig! Om ikke får vi ta det en annen gang! Håper du får en fin påske i trøndelag i alle fall!

ohr
God Påske Maren og lykke til på eksamen.

Mange takk, tror jeg trenger det!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap