Marens labyrintfiskverden m.m. (side 20)

De har vært snille hele tiden, men har jaget de andre fiskene noen få ganger innimellom. De er utrolig pene altså, selv om de er nokså nøytrale på selve kroppen Jeg kan filme de om du vil!?!

edit: De har myyye lengre hale enn de på de bildene!


"Dårlig sjokkisvideo 2":p
<embed src="http://www.youtube.com/v/kyeBf9Wig4c&hl=nb_NO&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Har du merket noen endret atferd på de sjokkisene du hadde fra før? Hvordan tok de i mot de nye?
Makropodene var nydelige forresten
De macropodene likte jeg veldig godt! Dersom Dahls har dem når jeg drar dit i morgen, ser jeg ikke bort fra at jeg kjøper noen!
Ja, det er anderledes blandt sjokoladene nå, men det er vanskelig å sette fingeren på akkurat hva det er, men de er flere og en større "flokk" som fungerer bra Nytt blod har kommet inn og det er artig!
Det var ingen problem å sette de inn. De ble tatt i mot med åpne armer av de andre, men disse er nok ikke så vant til mennesker som de andre og kan være litt skye av seg. Det er så bra med sjokkiser, for de krangler lite og sloss aldri!
Skal prøve å få skrevet litt mer om de senere=)

Helinor: Har sendt deg mail
Så bra=) Har du tenkt å prøve på oppdrett senere?
Har svart deg

Gleder meg til å dra til Dahls i dag og lurer på om jeg holder meg til listen min - arter jeg har lest meg opp på - eller om jeg faller for noe helt annet.

Maretard
Så bra=) Har du tenkt å prøve på oppdrett senere?

Nei, tror ikke det blir det. Det er en stund til jeg ev kan prøve også da disse nye er ganske ung/små. Det skal bli artig å se at de vokser til og får de flotte fargene som voksne sjokoladeguramier har. Jeg må bare prøve å finne ut hvor mange av hvert kjønn jeg har nå.
Tenker du å ev å drette dine?

Helinor
Gleder meg til å dra til Dahls i dag og lurer på om jeg holder meg til listen min - arter jeg har lest meg opp på - eller om jeg faller for noe helt annet.

Jeg skjønner godt at du er spent! Du må ha lykke til og kose deg ordentlig også blir det spennende å høre hva du kommer hjem med!
Ut i fra filmsnutten ser det da veldig fredelig og bedagelig ut mellom sjokkisene Ååå jeg vil også ha flere...

Men ja, jeg vil absolutt at du skal legge ut film av Pseudosphromenus dayi! De ser jo så nydelige ut med den lange halen
Hehe, jeg kjøpte ingenting av det jeg hadde på listen... Det var masse spennende fisk og utrolig masse kunnskap der! Skal oppdatere når jeg er hjemme på egen PC
Jeg har ingen planer om oppdrett dersom jeg kjøper sjokkiser igjen nei, men dersom jeg skal ha dem igjen vil jeg helst kjøpe fra privat oppdrett nemlig, eventuelt overta fra noen som har hatt dem selv en stund.

Dersom jeg ender opp med sjokkiser igjen, skal jeg forresten ha dem i artskar. Jeg syntes de var veldig flotte der de gikk for seg selv i karantene hos meg.

Vet du forresten av noe bittesmått levendefor som ikke synker?
Legge hobbyen på hylla
Nå er det en stund siden jeg skrev sist. Har så fryktelig mye og gjøre, så det blir liten tid til akvariehobbyen.
Jeg har lenge tenkt så smått i de baner å kanskje legge denne hobbyen på hylla da jeg ikke føler jeg har nok tid til å holde på, og nå har jeg altså bestemt meg.

Jeg kunne selvsagt ha beholdt 1-2 kar/-r, men det er ikke helt meg å bare kun se på fiskene som svømmer rundt i akvariet. Det blir litt sånn at når jeg ikke kan drive slik jeg har gjort, så blir det endten at jeg beholder alt eller kvitter meg med alt om det ikke går.
Akvariehobbyen har gitt meg utrolig mye og jeg har blitt kjent med mange flotte akvarister på forumet og lært enormt mye!

Jeg har ingen hast med å avslutte, for jeg har 40 channoidesungfisk som må få nye hjem + de andre fiskene. Jeg vil ikke gi sjokoladeguramiene og de andre fiskene til hvem som helst, så det kan ta litt tid det også.

Akvaforum er lett å være hekta på, så jeg kommer nok til å lese alle trådene jeg abonerer på og følge med på hva som skjer.

Dette er som sagt ikke noe som sker over natta, men jeg har altså bestemt meg for å avslutte.
MarenB
Jeg vil ikke gi sjokoladeguramiene og de andre fiskene til hvem som helst, så det kan ta litt tid det også..


Å søren Maren at du bor så langt unna Oslo! Jeg skulle veldig gjerne hatt kloa i dine sjokolader! Men når du finner ut at du skal ha dem ut kan vi kanskje finne en eller annen løsning for å få dem til Oslo? -hvis du kunne tenkt deg å adoptere dem bort til meg da selvfølgelig

MarenB
Dette er som sagt ikke noe som sker over natta, men jeg har altså bestemt meg for å avslutte.


Er nok ikke noen lett avgjørelse du har tatt her. Du ble jo også brått en superakvarist Kommer til å savne dine erfaringer

Men man må alltid prøve å prioritere fornuftig og det høres det ut som du gjør
Det er da ikke sååå langt mellom Trondheim og Oslo. Er jo bare en svipptur med toget

Kommer også til å savne erfaringene dine her inne!
Jeg skal faktisk til Oslo 20.-25 juli, så det er ikke noe problem å ta de med sørover da, skal jo faktisk bo på grønnland også Saken er at jeg har lovt de bort til en annen fra tidligere, men du står som nr 2.
Channoides til salgs
Da har jeg endelig fått rotet meg til å legge ut en annonse med Betta Channoides under rubrikken. Lurer på om jeg skal beholde reolen inntil videre slik at disse kan gå i den. Sjokoladene er lovt bort og P. Day skal sannsynligvis nordover.

Jeg gruer meg skikkelig til å kvitte meg med alle fisker og reker. Det er faktisk mye personlighet i enkelte reker som f.eks. vifterekene. De er skikkelig stae og nøler ikke med å varsle om noen kommer for nær eller står i veien for de!

Kjenner at dette er skikkelig vemodig, men jeg kommer desverre ikke utenom. Jeg får ta det litt sånn på om på.

Håper jeg får gitt bort lakrisene. Det er jo en mix av forskjellige varianter jeg har, så et kan derfor bli vanskelig. Har også noen yngel/ungfisk oppi der.

Kjipt at jeg bor så langt sør som i Thailand når det er så mye lekkert å få tak i norge for tiden.
Åh... Så trist at du skal slutte. =\
Har vært supert å lese i tråden din og lært kjempemasse av deg. Dessuten har du jo fått meg hekta på kampfisk/betta. Og ser allerede etter flere kampfisk og betta-arter.
Kunne gjerne tenkt meg Channoides da, samme med lakriser også i grunn..
Har lest mye av det du har skrevet, du er dyktig og har en god,interresant tråd.

Må tilføye at jeg noen ganger tenker om "slike som deg" at dere må bli lei lei eller utbrent Du gjør alt 100% og ingenting halveis? Du har sikkert ligget søvnløs pga hobbyen mangen netter?
Dette er ikke ment som kritikk, det er bare en tanke jeg har gjort meg.
Det finnes mye annet enn akvarier.
Uansett, lykke til med neste prosjekt!
Jeg er ganske sikker på at du blir hektet på noe nytt.
StineLiten
Åh... Så trist at du skal slutte. =\ Har vært supert å lese i tråden din og lært kjempemasse av deg. Dessuten har du jo fått meg hekta på kampfisk/betta. Og ser allerede etter flere kampfisk og betta-arter. Kunne gjerne tenkt meg Channoides da, samme med lakriser også i grunn..

Takk for all ros, setter stor pris på det! Interessen for fiskene forsvinner nok ikke og jeg vil nok fortsette å være på AF

Jeg har Channoides klare for salg og lakrisene trenger et nytt hjem
Trist at du slutter Maren, men det hjelper på når du sier du vil fortsette å være her inne Skulle gjerne tatt lakrisene dine jeg, hvis karet med B. brownorum sto tomt. Lakriser sto på ønskelista etter Betta når det karet skulle få nye innbyggere.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap