Marens labyrintfiskverden m.m. (side 6)

Ok, men da får jeg kjøpe en gruppe og satse på at jeg får en grei fordeling Jeg er veldig glad jeg kom over dem. Jeg har vært vant til at labyrintene er i det midterste "reolrommet" og at det bakerste kun inneholdt diverse ciklider og saltvann, så har aldri giddet å sett på fiskene der før i dag:P

Har du forsøkt å få yngel på dine forresten?
Nok en gang; kjempeartig at du skaffer det disse! Kan jeg spørre hvilket kar det er snakk om?

Jeg har ikke hatt yngel på mine, men hunnen har spyttet i 240litern et par ganger. Det virker som at det er myyye jobb og ganske vanskelig å få disse til å vokse opp, så jeg har freløpig ikke villet prøvd meg. Jeg har likevel planer om mulig å gjøre det senere, når jeg vet at jeg har tid og anledning

Det er en på NA som har oppdett på de. Du kan se tråden her.

Er du sikker på at du orker å ha noen ekstra? Om ikke, bare send meg en mail ang det om du har ombestemt deg, det er helt i orden og jeg skjønner det!
Flere døde coryer...
Jeg har desverre klart å miste 3 C. Metae i dag... Den ene varmekolba har gått litt løpsk og i morgest og tempen var på hele 36grader!:O
Jeg må ærlig innrømme at jeg hater å bruke disse kolbene og er glad jeg ikke må bruke det til vanlig, bortsett fra de på soverommet. Føler at jeg aldri kan stole på en varmekolbe, uansett merke!

Assistenten tok et vannbytte mens jeg sov når hun så temperaturen og 2 døde coryer, så nå er vannet for kaldt. Det vil nok ta et par timer å få den over 32 grader igjen.
Jaja. Klarer liksom ikke å bare si shit happens, men det er vel det det gjør...

Da er det 2 C. Metae igjen. Pygmaeus-coryene klarer seg bemerkelsesverdig bra i heten og de er VF! På en annen side så kan det jo være derfor de klarer seg så bra også!?!
Mine Pygmaeus-coryer liker å ligge inntil varmekolben til meg.
Så tror de liker det godt og varmt.

Var ikke kuren din nesten over?

Nei frokost nå. hehe
Ja, jeg håpet det jeg også, men så var det disse bettaene som har den vite "flekken" som ikke går bort. Er usikker på om det fløyelssyke, så jeg har filmet den ene her
<embed src="http://www.youtube.com/v/cvkXTtcayn8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>
Jeg synes den hvite flekken ser ut som en skade? Enten slossing eller brannskade kanskje, eventuelt at den har klødd?
Den ene b. palangkarayaen min hadde en lik flekk, men den gikk vekk etter et par dager. Alt jeg gjorde var å sørge for rent vann.

Forresten ser det ut til å gå greit med sjokkisene. De så bittelitt bedre ut på nært hold etter det jeg ser, og de fikk ganske fin farge etter at de kom ut av posen og i kassen jeg akklimatiserer dem i. Den største tror jeg ikke vil klare seg da. Den sturer bare, og gidder ikke å bry seg om meg eller de andre fiskene som står i motsatt hjørne. De andre spretter i lufta dersom jeg gjør en brå bevegelse, men det gjør ikke denne.
Hmmmm. Det ser ikke ut som skade når jeg ser på de, ingen tegn til rift eller noe.
De har hatt det en god stund, men jeg har aldri tenkt tanken at de kunne være syke...

Veldig bra at sjokkisene ser greie ut! De var ikke særlig bra i butikken, så jeg er spent på om alle vil overleve. De er i de beste hener i alle fall, så det er et godt utgangspunkt.
Jeg tror nok ganske sikkert at de små vil venne seg til deg mer og mer og med tiden blir de nok supersosiale av seg! Det at den store bare står og sturer trenger og holder seg utenfor trenger ikke nødvendigvis å være veldig positivt tegn, men det er du som ser som vet!

Jeg gleder meg til å få de forhåpentligvis 4 stk om alle overlever, det trengs nytt blod her og gjerne flere hunner *krysser alle fingrer*
Må også takke så veldig mye for at du gjør dette!

Neida, det er bare hyggelig vettu. Det er bedre for både mine og dine å få være sammen i så stor gruppe som mulig i karanteneperioden

Den store ser faktisk mye bedre ut allerede, med fine farger og bevegelser. De spiser ikke enda, men det er ikke så uvanlig for nye fisk. Jeg tør ikke ha så store forventinger før jeg ser dem spise da, men når jeg ser på dem nå er jeg ikke like nervøs lengre:P
Bilder tatt i dag av 62litern:)
Jeg tok noen bider i dag i 62litern som jeg har varmekur gående...
De kirsebærrekene jeg har er helt utrolige! De formerer seg med en temp på 33grader!! Jeg var så redd for å miste disse, men jeg tror jeg må ha en veldig sterk stamme for tydeligvis ingen grunn til bekymring De jeg har er også mye rødere enn jeg ofte har sett hos andre, de er skikkelig fine!
[External Image]

De 2 Corydoras Metae jeg har er så søte! Jeg håper virkelig det går veien for disse, så får tiden vise hvor de havner hen. Jeg har ikke tatt noen avgjørelse på å beholde eller ikke. Må innrømme at det er veldig vanskelig å skulle gi de bort nå, for jeg har blitt veldig glad i de. Tanken på å skaffe flere coryer nå vet jeg ikke, men disse skal ikke gå i et kar alene de 2, så endten blir det flere på meg eller de havner hos noen andre som har en gruppe med metae fra før.
[External Image]

Jeg vet jeg har hatt frafall på pygmaeusene også, så det blir spennende å se hvordan de vil fungere i et kar når de er noen mindre enn de opprinnelig var. Disse skal jo helst være 12 stk sammen....
[External Image]
Ja de kirsebærrekene dine var jo skikkelig fine, kanskje det er noe sakura (eller hva dem heter) i dem? Har aldri sett så røde kirsebær. Jeg savner skikkelig kirsebærrekene. Fant en stor død i dag. Har ikke sett reker i karet mitt på flere mnd, så det var nok en av de siste store som har dødd av alderdom. De små har nok blitt tatt alle sammen av de søte snille guramiene mine
Ja, noen reker jeg har er skimter i knallrød metallik, -dritfine!! Mine "snille" guramier rører de ikke, men ei lita spesiell kampfiskhunn er svært glad i å gå på jakt!
Jeg tenker å avbryte varmekuren på tirsdag eller onsdag og om alt er ok da, så skal jeg prøve å flytte de største blandt kampfiskene (ungfisk) over i 240litern for Jeg ser tendenser til at et par-trestk begynner å bli kjønnsmodne.
Har sett antydning til leksdrakt og en som driver og viser seg noe voldsomt forran et par av de andre! 62Litern begynner å bli for liten gitt, eller så er det de som begynner å bli for store!
Vil du ha flere metae, så skal jeg donere noen til deg snart. De er bare litt små ennå...
har bladd mg igjennom hele del 2 intresang tråd .morro at du får filmet litt ,da er det litt mere spenende og lese tråden enn når det bare er bilder .til venstre på bildet i juwelen er det en sverd plante .og hvis hvordan får du di så store
Hei Are!
Takker så veldig mye for tilbudet, men jeg vet ikke helt om jeg tar sjansen på å ha cory igjen jeg. Har begynt å tenke litt på Kuhliiål eller noe slikt, mulig Hara hara. eler Hara jerdoni. Problemet er at de ikke har disse på IMAZO, heller ikke nålefisken jeg ønsker meg så høyt, så jeg får satse på at noen skal på ferie i den retningen til sommeren
Tenker selv å ta en road trip Tynset - Hamar - Fredrikstad i sommer for å se på oppdrettere på Cavalier king Charlses spaniel. Skal ha meg valp neste vår, så da må jeg ta en runde og titte på de beste oppdretterne! Jeg er helt grønn på geografi, så jeg vet ikke om jeg vil være i nærheten av f.eks. Moss:p
malla100
har bladd mg igjennom hele del 2 intresang tråd .morro at du får filmet litt ,da er det litt mere spenende og lese tråden enn når det bare er bilder .til venstre på bildet i juwelen er det en sverd plante .og hvis hvordan får du di så store

Tusen takk! Alltid artig når noen orker å lese i tråden!
Jeg tror jeg må bla meg litt bakover i tråden, for jeg har ingen sverdplante i karet nå... Tror ikke det er noen oppskrift på å få de så store, bare gi de en stor kule med gjødsel-kule. Mine vokser alt for fort, så jeg har sluttet å ha de siden de tar opp all plassen i karet.
Jeg har forresten torvplater med gjødsels-substrat oppå under sanda i karet. Det bidrar jo til at planter som henter næring i bunnen får litt ekstra
Jippi!:D
Heyhey! Nå kan det se ut til at det blir store forandringer her!
Det ser ut som at det er en person her på foumet som kan ta med seg tingene "mine" fra Dahls om ei lita uke!
Det vil si 3 karr, reol og mulig noen fisk...
Jeg snakket med Dahls dyrerike i dag (alltid like trivelig hver gang!) og det var ingen problem å få ordnet en egen eske til fisk.

Jeg har tenkt på en gruppe lakriser av noe slag, nålefisker, Hara Jerdoni, mulig en sjokoladeart med navn Parasphaerichthys ocellatus (veldig skjelden) og Betta Pi.

Har tenkt litt over hvordan det er i 240Litern nå og vurderer å ta ut Perlegurami-paret. Jeg ser de aldri i karet da de er rimelig skye av seg, så det blir litt stusselig. Jeg hadde jo tenkt oppdrett, men det tror jeg ikke det blir noe av, men jeg vet av en annen akvarist i Trondheim som driver med oppdrett på et par andre VF perleguramier fra samme "kullet" som mine fra TAM. Han har også Sjokolader (oppdrett og greier), så kanskje det går an å gjøre en byttehandel, Perler mot sjokoladehunner... Det er lovt å prøve seg!

Jeg tenkte at Betta Pi kanskje kan ta plassen dems siden de er så store. Disse skal være svært fredelige av seg. Jeg tenkte jo å ha [URL=http://labyrintfisk.no/index.php/nb/pseudosphromenus/90-pseudosphromenus-dayi-]Pseudosphromenus daye[/URL] i karet, men nå lurer jeg på om jeg må revurdere det pga plassen..!?!
Jeg ønsker å forandre signaturen i innleggene mine og heller ha en link til denne tråden, men jeg skjønner ikke noe av hvordan jeg gjør det...? Jeg knoter noe voldsomt med slike kompliserte tekniske ting!:P Skal prøve litt til nå, så med litt flaks blir signaturen endret!
(a href="Skriv linken her")Skriv tekst her(/a)

Bytt ut parentesene med krokodillegap
Når du skal lenke i profilen din, må du bruke de her inne ellers så forbudte "større enn", "mindre enn" tegnene. For å lage en lenke er formelen som følger for å lenke til feks. akvaforum.no, hvor teksten som skal vises skal være Akvaforum:

[External Image]


Edit: Eller - What ever Stine Sofie says! ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap