Marens labyrintfiskverden m.m. (side 7)

Skriver man det rett i signaturen? *prøver hardt!*
Oioioi! Fikk det til! *danse rundt i stua*
Tusen takk for hjelpen!
Takker og bukker for hjelpen!

Jeg har akkurat lagt ut Perleguramiene for salg. Mulig prisen er litt stiv, men jeg ønsker ikke å selge til hvem som helst og siden det er litt vanskelig å få tak i de VF så prøver jeg meg Hadde vært gøy om de kom til en skikkelig labyrintentusiast som kanskje vil drette de! Man får jo antagelig en fin stamme uten innavl om man bruker disse i hvert fall, men det er jo de aller færreste som driver med avl på disse.

Ellers så ser det ut til at reolen, karrene og fiskene kommer på Mandag *Jippi!*
Det koster meg 800 i frakt, men det er vel prisen jeg må betale uansett, samme pris med posten.
Det blir nok
nålefisker
Hara jerdoni
Betta Pi
En eller annen sjokoladeart


Jeg skal ha et par av Betta Pi, men antallet på de andre er jeg usikker på. Kanskje 5 lakriser, har 5 fra før....
Gratis, så morro for deg, her sitter jeg nede i Thailand og virker nesten som jeg må reise til malayasia for å få tak i lakriser her nede :P
Sånn sett savner jeg norge. så mye lettere og få tak i ting der.
Så gøy at du får deg fisk fra Dahls. Har selv sett Betta Pi`ene, og de var store og fine
Var de for store kanskje.... til 240litern tenker jeg..?
Det var i 240-literen vi også hadde tenkt å ha dem, men siden de er ganske store vil de ikke kunne gå sammen med pygmeguramiene (Ifølge Bettina på forumet. Om de kan gå med andre fisker på samme størrelse som pygmegurami vet jeg ikke. Bettaene var vel ca. 10-12cm store, dvs fullvoksne Matlysten var de heller ingenting å si på, dee spiste godt av røde myggiser som Ole matet dem med da vi var der
Frøken vinglepetter greier ikke å bestemme seg når det gjelder bestilling av fisk!:p
Det blir ikke Betta pi, men jeg tror jeg skal ha[URL=http://labyrintfisk.no/index.php/nb/pseudosphromenus/90-pseudosphromenus-dayi-] Pseudosphromenus daye[/URL] uansett hva jeg bestemmer meg for ellers.
Perlene blir også, så ikke noe nytt hjem til dem. De må nok holde ut her sammen med meg!

Jeg har prøvd å senke temperaturen i 62 litern hvor jeg har hatt varmekur en stund nå, men det ser ut til at parasittene ikke er bort 100% desverre, og en ny periode skal settes igang fra i kveld... Jeg er oppriktig lei meg for de coryene! Et lyspunkt var at jeg har klart å overse 1, så jeg har 3stk igjen nå.

Den ene C. Metae skiller seg ut fra de andre med øynene. De er mye mer markerte som du kan se i filmen og på bildet. Kan den være blind eller er det noe helt annet?
En av ungfiskene..
[External Image]

<embed src="http://www.youtube.com/v/d75WtziwBUI&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Ellers så slåss nærmest C. Pygmaeus om plassen under den ene termostaten.... Hva dette skyldes må gudene vite? Helt snålt i alle fall!
<embed src="http://www.youtube.com/v/QbPNkCvkXAI&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Blandt splendensfiskene i 62litern begynner det å bli litt mer småknuffing og de store går etter de små. De små må faktisk være litt smarte under/etter fôring for å få de bitene som passer dem best, de de store ikke bryr seg om.
[External Image]

2 av vifterekene mine er på vift etter at jeg flyttet favorittpumpa de hadde i 240litern.
[External Image]
Å så bra at du får tak i fisk fra Dahls -og 3 akvarier! Det begynner å ta av litt hos deg nå (hihi du som ikke skulle ha fler enn 2 akvarier!)
Da har du litt å kose deg med i påsken

Jeg håper min nye 45L er på vei snart, har planer om å kose meg med å sette det opp i påsken, er så fint å ha litt prosjekter når man har noen fridager foran seg!

Jeg har sett på Parasphaerichthys ocellatus selv, fikk den inn på oslo zoosenter nå. Men jeg syns den er ganske kjedelig sånn utseendemessig. Ligner på en liten blågurami jo

Jeg

Hehe. Nei det er nok ikke 3 karr i tillegg, 2 av de gamle skal bort, men 1 i tillegg blir det ja

Har ikke fått med meg at du har Parasphaerichthys ocellatus??!. Skal du ha de i 450litern etter hvert? Er de å anbefale?

Det er deilig å endelig få fisk fra Dahls, men det er typisk at jeg ikke klarer å finne ut hvilke fisk jeg vil ha da:p
Hvor mange Hara jerdoni tror du jeg bør bestille? Jeg lurer egentlig på det samme når det gjelder nålefisken. Hmmmm. Vanskelig å vite når jeg ikke har sett de. Jeg tror jeg bestiller 5-6 lakriser av et eller annet slag.
Håper bare jeg får nålefiskene til å spise... Har bare eddikkål og microorm som er levende.

Det blir spennende med eget artskar til lakrisene dine, håper du får yngel etter hvert! Jeg har ikke vært borti noen som har hatt det før.
Lisbeth
Jeg har sett på Parasphaerichthys ocellatus selv, fikk den inn på oslo zoosenter nå. Men jeg syns den er ganske kjedelig sånn utseendemessig. Ligner på en liten blågurami jo ;)


Jeg siterer meg selv, det kunne kanskje misforstås, men jeg mente at jeg bare var og titta på den i butikken. Siden jeg ikke syns den er noe fin har jeg heller ikke kjøpt den

Hvis du nå skaffer deg fisk som liker å leve i gruppe men kan være vanskelig å få tak i der du bor, ville jeg kjøpt så mange som mulig. 10 av hver i alle fall (både hara og nåle) Fisk man ikke vet om man får tak i er greit å kjøpe mange nok av sånn at man likevel står igjen med en gruppe selv om noen faller i fra.

Skaff deg levende dafnier, fra springhalen.dk feks. Du kan jo også klekke artemia. Ser at Joanna og Pål gir det til sine nåler. De gir også avskallet artemia, det skal jeg også skaffe meg og se om mine vil ha. De får ikke sine nåler til å spise microorm, ikke jeg heller. Så hvis du ikke har noe annet å tilby dem enn microorm og eddikål tror jeg du vil slite litt med å få dem til å spise. Skaff deg i alle fall frossen cyclops, det spiser mine.
Å ja! La ikke merke til at du hadde sett på de, ikke kjøpt de:p

Det blir litt vanskelig å få levendefôr fra springhalen i tide (mandag).
Jeg har kjøpt et "nytt" frossenfôr som heter PLANKTONIC " arctic zooplanton", vet ikke om det var det samme som Johanna og Pål nevnte i tråden sin. Håper Jeg håper virkelig jeg klarer å få dem til å spise!
Uff.. Det var litt dumt. Fikk litt kort tid på meg når jeg først fikk tak i noen som kunne kjøre, men jeg får prøve mitt beste!

De har vært utsolgt for cyclops her lenge, men jeg har en gammel pakke liggende i fryseren. Jeg får høre med akvasia om de kansje har noe. Artemiaklekkinga har jeg sluttet med. Har aldri fått dreisen på det og den perioden jeg prøvde klarte jeg nesten å starte brann!:O Det var da jeg sluttet!! Ødela også 2 luftpumper.

Hva spiser hara haraene dine?

Jeg har forresten en 9L som jeg kanskje kunne ha prøvd å ha Dafnia nedi. Jeg har klart å ta livet av tilsammen 5kulturer(!), så noe gjør jeg galt i alle fall!

Jeg husker ikke helt hvor jeg så oppskriften din på å holde disse, Lisbeth? Har du en link eller husker du hvor jeg kan lete?
Jeg skal bestille når jeg har ting her klart for dafnia, bestemte meg her og nå!
Hei Maren. Vi klekker artemia på en svært enkel måte ved å bruke denne. Da slipper du å gjøre noe som helst, og ikke minst slipper du å bruke luftepumpe. Vi kjøpte våres på Tam. Si ifra hvis du trenger artemiaegg. Jeg har en uåpnet pose med artemiaegg på 100gram liggende hvis du er interessert.
Heisann!
Har faktisk en slik liggende! Er det nok egg som blir klekt da? Kan dere forklare hvordan du går frem? Om dere har bra egg med bra klekkeprosent er jeg absolutt interesert! Nå ble jeg kjempegla!
Her skjer det ting ser jeg!!

Spennende fisker du tenker på!! De nålefiskene er kjempekule, men det høres ikke enkelt ut og holde dem. Jeg har ingen erfaring med levende for, bruker kun tørrfor og frossent for her.
Men den artemiaklekkeren høres jo ikke så veldig vanskelig ut. Vil tro at de fleste fiskene hadde tatt i mot levende for

Flott at du har fått transport oppover fra dahls da!! Jeg sendte de mail om hvilke coryer de har inne nå. Ikke lenge til påske nå, og jeg har jo enda litt plass til gode ;o) Dessuten kunne Bente ( min søster ) fortelle at hun kunne ta med en 54l som hun hadde stående i kjelleren. Det har ikke vært fylt på lenge, men stått fint lagret. Så da setter jeg det bare på badet og tapper i vann. Så finner vi jo ut om det er tett eller ikke :o) Jeg sikler jo på rubrikk og finn til stadighet, så plutselig smetter jeg inn et kar eller to til ;o)
Klekkeprosenten på artemiaeggene er på 85-90%. Jeg følger bruksanvisningen som fulgte med "ufoen" faktisk, og det fungerer veldig bra mht klekking
MarenB
Heisann! Har faktisk en slik liggende!:D Er det nok egg som blir klekt da? Kan dere forklare hvordan du går frem? Om dere har bra egg med bra klekkeprosent er jeg absolutt interesert! Nå ble jeg kjempegla!:D

Jeg tenkte om dere har noen tips utover det som står i linken Jeg har egg, men dårlig klekkeprosent:/
Bare send meg en mail om dere har egg til overs så kan vi avtale vi der
Anita F
Jeg sendte de mail om hvilke coryer de har inne nå. Ikke lenge til påske nå, og jeg har jo enda litt plass til gode ;o) Dessuten kunne Bente ( min søster ) fortelle at hun kunne ta med en 54l som hun hadde stående i kjelleren. Det har ikke vært fylt på lenge, men stått fint lagret. Så da setter jeg det bare på badet og tapper i vann. Så finner vi jo ut om det er tett eller ikke :o) Jeg sikler jo på rubrikk og finn til stadighet, så plutselig smetter jeg inn et kar eller to til ;o)

Jeg så på hjemmesida dems at fiskelista ikke var oppdatert nei, så da blir det litt vanskelig å bestille gjennom nettet. Håper du får raskt svar fra dem da!
Skikkelig påskeegg å få et akvarium til, så kan du pusle med det når "rød-dagene" kommer! Krysser fingrene for at det er tett og at alt er i orden! Høres ikke ut som at det blir det siste karet nei

Jeg får forresten ikke mulighet til å komme på møtet i TAK til uka da jeg skal på lydighetskurs.... Jeg har en del gulrotgress som flyteplanter til overs, så jeg tar vel turen innom Kjell eller noe for å levere til auksjonen Ble du skremt vekk sist, eller skal du i veg igjen?
Tilfeldig bekjentskap
© Mari galland
Reklame for plussmedlemskap