Nedenom og hjem igjen

Hei.
Har hatt en liten nedtur, og nesten påtvunget pause i akvariedriften ei stund, så lysten til å drive har en periode vært så som så.

Nå har jeg kommet godt igang igjen, og føler det er på tide å få igang en tråd her inne igjen.


Blir en del blider til å begynne med. Kan starte med begynnelsen på oppturen, nemmelig at jeg plutselig hadde garasjen full av akvarier, nærmere bestemt 18x 105 liter.

Neste ut er et par bilder av rommet. Grått og ikke særlig fint til å begynne med, så her ble det maling før jeg kom igang. Griet nok iallefall

Før og etter
oj se her ja Her kan det virkelig utarte seg... Kan jo virkelig bli fint det her Lykke til
spennende =) skal følge med i tråden, blir gøy å se hva du får til =)
Neste bilde er fra prøvefylling av reolen, og nr.2 er etter å ha lagt overrenning i slange. Har jo ikke sluk i akvarierommet, og da trengs det kreative løsninger.


Viste seg etterhvert at silikonet var meget dårlig i mange av akvariene, og jeg fikser dem etterhvert. Går temmelig sakte, men jeg har flere akvarier enn jeg har fisk til likevel.
Se der ja, folk innom allerede, kjempekoselig med besøk i tråden.

Selvsagt et bilde eller to som ikke kom med i forrige, nemlig det med overrenning. Overrenning er til uvurderlig hjelp når det kommer til vannbytter. Bare å legge hageslangen oppi akvariene, så tar overrenningen seg av resten. Eneste jeg må være obs på er at vannet ikke renner så lenge at det blir for kaldt i akvariene.


Måtte selvsagt gjennom en tykk murvegg, og da er godt verktøy til uvurderlig hjelp. Coop extra har mye bra verktøy til timesleie om en har behov for noe en bruker heller sjeldent.
Gammelt nytt, men følger med! ;p
Abonnert.
Blir nok på denne tråden jeg også
Pøser på med det gamle først, så kommer det sikkert et par nye ting utover kvelden, har litt liggende på lur
Jeg har også sett det som har kommet til nå før, så jeg henger meg på for å se det som er nytt
Oi, dette blir spennende å følge med på. Venter spent på flere bilder...
Har selvsagt begynt å fylle opp med litt fisk, synes det er artig å ta bilder, selv om jeg nok har mye å lære.

Kampfisken kommer først. Har nylig fått til lek på disse, og har masse små som snart er frittsvømmende.
Denne makropoden har jeg også nyklekket yngel på. Er litt usikker på art, men jeg tror det er svart makropode.

Kan godt være at jeg tar feil.

Bilde 2 er av akvariene jeg bruker til denne oppdretten.
så må jeg vel ta med et par bilder av hjemmet til mine nye favoritter, discusene mine.
Oppsettet er så der, med tanke på jeg bare kastet oppi noen planter i full fart her om dagen.
Må uansett ha det rimelig åpent med tanke på slamsuging.

En merkelig ting med dette akvariet. Discusene var vettskremte fra de kom i akvariet, og til det øyerblikket jeg fikk lystopp på akvariet. Dagen etter var det betraktelig bedre.
nice discus er så fine
Takker så mye. Var opprinnelig på jakt etter brune discus, men så kom jeg over disse, og synes slettes ikke de så så aller verst ut. Her oppe er det relativt sjelden å se discus av særlig størrelse i butikk, så jeg var rask å få med meg noen av dem
hvorfor brune? de blå er jo så fine hvor stort kar har du til dem??


Jeg har dem i en 540 liter

3 stk på 11-13 cm og 3 små på kanskje 7-8. Går sammen med en stor gibbiceps, 8-9 svarte neontetra, 2 scalare og et par sommerfuglciklider.
drømmekar Håper jeg får mulighet til dette en gang Større kar og discus.
Så et fint et på Liertoppen tror jeg det var. husker ikke liter, men tipper det var 1000 l eller noe. Masse digre discus,kardinaltetraer og corydoras. Blei helt frelst jeg.
ja, en skikkelig stim tetra er nesten et must sammen med discus. Samtidig er pansermaller veldig godt å ha når en har sandbunn.

Tilfeldig bekjentskap
© Marianne Hovde
Reklame for plussmedlemskap