Får dere lyst til å spise fisk når dere ser på fisk i akvarier?

Har en kamerat som ikke kan ha akvariefisk, fordi da ville han tenke på næringsinnhold, konservering og fiskemetoder... Og da lurer jeg på hvor mange som tenker at akvariehold kan være inspirerende for å spise mer fisk? Bare en løs tanke...

Og eventuelt omvendt: Får noen ekstra lyst til å se fiskene sine etter et fiskemåltid?
jeg er omringet av akvarier, og spiser fisk av hjertens lyst. fisk er godt, og pent å se på i akvarier. for min del blir jeg ikke sulten av å se en neontetra :p
Jeg tenker aldri på mat i forbindelse med akvariefisk. Ikke når jeg ser film av fisk i naturen heller. Det er liksom så lang vei fra den levende fisken til en lekker rett på tallerkenen. Det samme er det med en levende gris, selvom jeg vet hva som må gjøres for at den skal skal bli til juleribbe og pølser.
jo. Tilogmed elg svømmer.
Salaten svømmer også når den blir skylt.

Tove H
Jeg tenker aldri på mat i forbindelse med akvariefisk. Ikke når jeg ser film av fisk i naturen heller. Det er liksom så lang vei fra den levende fisken til en lekker rett på tallerkenen. Det samme er det med en levende gris, selvom jeg vet hva som må gjøres for at den skal skal bli til juleribbe og pølser.

Helt enig med dette her, jeg. Mat og akvariefisk er aldri noe jeg forbinder med hverandre.
Nei, det du forteller om føles helt "merklig" for meg

Jeg kan i ene sekundet stelle med fiskene som om de var laget av gull og i andre sekundet gå og ordne med fiskemiddagen, både lage og spise

De to tingene har ingen ting med hverandre å gjør for mitt vedkommende

Akvariene rommer husdyr og panna rommer mat :P
Jeg blir ikke sugen på et fiskemåltid av å se på fiskene mine, Jeg får ikke vann i munnen av å se på dem liksom. Men jeg får heller ikke mindre lyst på fisk til middag fordi jeg har fisk i fangenskap.

fjelling
Mat svømmer ikkje

noe mat svømmer, med den maten har ikkje finner.
Næ, akvariumfiskene minner ikke akurat meg på matlysten på fisk :p

Men spiser gjerne en saftig fiskemiddag mens fiskene mine ser på.
Lurer på hva fiskene tenker om meg? hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap