Apistogramma borellii og kirsebærreker?

Har planer om å anskaffe noen Apistogramma borellii. En hann og et lite harem med fruer. Og har veldig lyst til å plassere disse i en 150 liter med fin sand og noen Kardinaltetra.
Men det er mye Kirsebærreker i dette karet. Har reker fordelt i flere kar men den "sterkeste stammen" reker er i dette akvariet.
Dette blir første gang jeg har Apistogramma, så jeg lurer egentlig på om disse kan være like røffe mot rekene som det andre små ciklider er?
Ap. borellii er jo rolige av seg, men dersom de begynner å spise rekene så får de nøye seg med en rekefri 50 liter i stedet!

Tror dere rekene vil bli mat?

Det frister å ha haremet i en 400 liter også, men jeg misstenker at Herr og Fru Palettciklide ikke hadde satt så stor pris på det.
Hvis jeg skal tippe, da jeg ikke har reker selv, vil nok både borelliiene og kardinaltetraene forsyne seg med endel rekeyngel. Om de vil utrydde stammen helt tviler jeg på, men har altså ingen erfaring med kombinasjonen selv. Her tar ihvertfall borelliiene fullvoksne dafnier på 3-4mm uten større problem.

Selv har jeg borelliiene i en 54-liter, men vil flytte dem over i en 112liter når ynglene er litt større. Tror de vil trives bedre i et større kar. De to mødrene har rett og slett overtatt hele karet pr. idag.

Ville ikke satt dem sammen med palettciklider.
Kardinaler og reker er en problemfri kombinasjon.
Kardinalene spiser helt sikkert de aller minste rekene, men stammen har vokst veldig i det akvariet, så noen vokser nok opp.
min erfaring er om du vil kvitte deg med reker så sett inn apisto de gjør rent bord selv yngelen har jeg sett jakte på kirebærreker med litt størelse på. De har rensket 2 kar hos meg ( ikke same type apisto som det du har tenkt å skaffe.) Så jeg ville ikke hatt denne komboen om du vil beholde rekene
Kirsebærrekene blir snacks, det er svært få ciklider uansett størrelse som ikke vil jakte/spise dvergreker. Med mange og bra nok gjemmesteder som. feks masse javamose kan du nok få noen til å klare seg - men du vil ikke se dem veldig ofte.
Tenker vi kjører 50 liters karet for Borelliiene jeg. Tusen takk for svarene
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap