Pakke inn fisken i avispapir?

Er det nødvendig å pakke inn fisken når man kjøper den, eller er det ikke?

Har prøvd å kjøpe fisk litt forskjellige steder og ser at det er litt forskjellig praksis. Noen pakker alltid inn, uansett, og sier at fisken blir stresset om de ikke pakker den inn. Andre pakker dem aldri inn, og mener at fiskene fint klarer reisen hjem.

Hva er best for fisken?
Jeg mener helt klart det beste for fisken er å bli pakket inn. Det er ikke bare pga stress, men for å holde temperaturen. Og det er jo spesielt viktig på denne årstiden.
Er du så uheldig å komme borti noe "skarpt" på vei hjem, går det jo også lettere hull på posen uten avispapir.

Jeg ber om avispapir hvis de ikke automatisk pakker inn. Jeg bryr meg lite om butikken mener det ikke er nødvendig. Jeg har kjøpt fiskene og vil transportere dem hjem på tryggest mulig måte.
Også enig.

(Litt snikreklame: På Midtun Zoo i Åsane utenfor Bergen har jeg ved flere anledninger fått fiskeposene i isopor-esker når jeg har kjøpt mange/store fisk. Og det er jo enda bedre enn avispapir.
Lurt å isolere posen
Jeg har aldri opplevd at fiskeposen ikke blir pakket inn. I tillegg har jeg alltid med meg en liten kjøleboks av tekstiltype med glidelås i lokket når jeg har planlagt fiskekjøp. Oppi den legger jeg en 1/2liters brusflaske med varmt vann. Da ligger posen godt beskyttet til jeg er hjemme.
Helt enig med dette som blir nevnt her. Avispapir er med på å issolere ergo, hold på temperaturen i vannet, samt for å beskytte mot at det blir hull på posen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap