Kan noen hjelpe meg med disse fiskene?

[External Image]
fisk 1

[External Image]
Fisk 2

[External Image]
Fisk 3

[External Image]
Fisk 4

[External Image]
Fisk 5

[External Image]
Fisk 6

Håper noen kan hjelpe meg med å identifisere disse fiskene Om du kan en eller alle blir jeg veldig glad!
Plussmedlem
Nr 4 er vel Yasuhikotakia morleti, Skunkbotia.
Nr 5 er Scalarer. Usikker på variant
Nr 2 ser ut som SAE
Synes nr 1 ser litt ut som en ung Jack Dempsey?
Nr 2 er en SAE (Siamesisk algeeter og er en stimfisk)
Nr 3 Sebraciklide?
Nr 6 er en Sebraciklide. (disse blir super hissige da dem har yngler, ser ut som første bilde er av en gutt og nr 2 en jente)
Takk for god og rask hjelp, folkens! Setter enorm pris på det!

Tror dere at både 3 og 6 er sebraciklide? Nr. 3 er over dobbelt så stor som nr. 6 og ligner ikke spesielt på dem. Nr. 6 er ca. 15 cm lang.
Kan nr 5 være Pterophyllum scalarer?
Nr 3 ser ikke ut som en sebra for meg..
En eller annen litt uvanlig ciklide tror jeg, derfor det er vanskelig å finne ut hva det er
Kan vel si at jeg er 100% sikker på at nr 6 er sebraciklider da jeg har hatt disse selv.

Nr 3 er jeg veldig usikker på, men den har like finner samt kroppsbyggningen som min hvite hanne, den var mye større en de som var lilla og grå med sorte striper. Er veldig usikker så derfor ? etter
Tror nr 3 er en Archocentrus centrarchus, men har egentlgi ikke peiling :P

Amilie
Tror nr 3 er en Archocentrus centrarchus, men har egentlgi ikke peiling :P


Der er du nok inne på noe, se på dette bildet her
Hei igjen, folkens! Tusen takk for kjempegod hjelp så langt!

Da er det vel egentlig bare nr. 3 og nr. 5 som jeg ikke har funnet ut av enda.
Etter å ha søkt litt på nett, tror jeg nr. 5 er Pterophyllum scalarer. Kan noen med peiling bekrefte eller avkrefte det?

Nr. 3 er det mye uenighet om merker jeg. Det er to av dem, så legger ut bilde av begge to nå, så kanskje det blir lettere å identifisere dem?
[External Image]
[External Image]

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å finne ut av, og jeg setter enorm pris på all hjelp jeg har fått så langt!
Om du ser på 2 av bildene til Sajica-ciklide så ser den rimlig lik din nr 3 ja.
Nr 3 mener jeg fremdeles ligner mye mer på Archocentrus centrarchus enn Archocentrus sajica, men jeg forstår hvordan Cathy kan mene det er Sajica, da de er i samme familie og har noe lik form

Nr 5 er vanlig marmorert Scalare (Pterophyllum scalare)
Nummer tre er centrarchus.
fisk 2 SAE. siamesisk algespiser
den siste sebra/ salvie ciklide
de ser ikke ut så mine sajica. de har ikke den T på kroppen. formen e lik men fargen stemme ikke. d e noe så heite blå øye ett elle annet.. er de mei blåe desse?
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap