Jeg støtter akvaforum økonomisk - gjør du? (side 2)

Stå på Holger! Gleder meg masse til den nye versjonen! Jeg har brukt AF jevnlig siden 2006 og har trappet opp bruken igjen nå etter at hobbyen kom i gang for fullt med eget rom. jeg merker også at mange av de som var aktive før er borte. Det er så snertent med Facebook og app og varsler, så jeg kan til en viss grad forstå det. Men jeg har tro på at du kan hente medlemmer hjem igjen ved å få modernisert sida litt!

Alle jeg kjenner i hobbyen bruker feks fiskebasen jevnlig inklussive meg selv. Det er en stooor ressurs for nybegynnere!

Det at sida fungerer bedre på mobil er noe jeg har savnet! Jeg har stått mye på dyrebutikker og auksjoner og sjekka info om fisk på AF!
Holger Lockertsen
Men det ligg der, og eg har så smått byrja å ta tak i det igjen. Det blir mange forbetringar, det blir sjølvsagt responsivt, funkar betre på mobil, det blir meir likes og aktivitetar ein kan fylgja med på, masse bra videofunksjonalitet, og i det heile tatt meir verdi for dei som er aktive. Vi har jo mista mykje aktivitet til Facebook, men det er mogleg å henta noko tilbake når vi får utvikla meir funksjonalitet her. Eg legg ved nokre skjermdumpar som viser korleis det vil sjå ut i neste versjon, og håpar på godvilje og tålmodighet i tida som kjem, og så skal eg love å få dette klart så raskt eg kan. Det er faktisk ikkje så himla mykje som gjenstår.


Dette hørtes interessant ut - noe nytt om den saken?
Et mer moderne og ikke minst responsivt brukergrensesnitt vil nok gjøre mye positivt for besøkstallene i det lange løp. Håper Holger finner tid og overskudd til å implementere dette.

En tettere integrasjon mot sosiale medier vil nok også kunne ha en veldig positiv innvirkning. Spesielt tenker jeg på OAuth2: Hvis nye brukere kan registrere seg på Akvaforum med ett klikk og Facebook-kontoen sin (evt også Google-kontoen), så vil terskelen for å delta på forumet bli enormt mye lavere.

Jeg våger meg faktisk på å spå at en fremtredende OAuth-integrering vil kunne mangedoble besøkstallene.
Det tror jeg faktisk du har ganske rett i, høres veldig lurt ut.
Kampfisk
Jeg våger meg faktisk på å spå at en fremtredende OAuth-integrering vil kunne mangedoble besøkstallene.


Det tror jeg også du har rett i!
Jeg mener også at Akvaforum har sunket litt inn i skyggene fordi de ikke vises godt nok.

Og alle de dyktige menneskene som var aktive hver dag for noen år siden er tilsynelatende borte.
Det er vel bare ett par stykker nå som svarer på trådene som legges ut.

Til tross for dette er det større aktivitet i hobbyen generelt enn noen gang, med flere klubber, auksjoner og akvarister enn det det var for 7-8 år tilbake.
Har sendt en hyggelig oppmuntring på epost til Holger på forsommeren, men ikke fått noe svar (denne gangen). Kanskje flere kunne gjort det samme og inkludert det gode forslaget som kom nå? Tviler på at han får med seg denne tråden.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap