Hvem er du? (side 13)

Jeg er en gutt på 16 år som bor på Mossige. En bitteliten plass i Time, ganske nær Arne Garborg sitt barndomshjem, og nesten helt ved siden av lensmannsgarden i Time der Norges største forbryter gjennom tidene har sitti(og rømt) Han som brøt seg inn i Norges bank. Jeg bor i lag med mor, far og bror på 21 og søster på 25, Håper å få ut søstra mi for hun kan fra andre etasje høre en mus springe nede i kjelleren på andre sida av huset(og hun er nabo ned akvariet). Jeg trives å bo her selv om det er milevis(føles slik) fra folk. Interessene mine er å spille data. Fikle i alt elektrisk, bygge ting selv, slik som armatur og hyller osv, Er veldig glad i dyr og har utenom et visst antall fisk 3 marsvin, 1 katt og 2 deguser. Skal til høsten begynne på Tip (Teknikk og Industriell Produksjon)

Begynte med akvarium etter jeg hadde fått et fra et gamlehjem som hadde tatt det ned for et par år siden. Det er nå satt opp med en del fisk. Interessene mine rundt akvarium og slikt er Gjør det Selv, oppdrett og miniatyr og store- fisker.
Har veldig lyst på et kar på 120 liter som skal inneholde noen dvergscalarer. Vil og ha en reol på et par 30 eller 60 litere med masse miniatyrfisker som pygmépansermalle o.l Drømmer og om et stort kar med 2 oscarer.

Dette var litt om meg.
Inaktiv bruker
Hepp
Jeg er en "ungdom" på snart 30. Jeg bor i Trondheim med min samboer og datter på snart 4 år. Jeg jobber på Torshov Bilrekvisita avd Lade som assisterende butikksjef. Heldig som jeg er så er TAM Lade i samme bygg. :O Blir dyrt i lengden det. Hehe. Mine hobbyer er akvarie og klassiske biler.

Jeg begynte med akvarie i mars 2007. Min samboer maste lenge om å få seg et akvarie. Ikke f... om jeg skulle ha akvarie i mitt hus!!!! Det var det alt for mye jobb med.... Hun fikk seg en 33 liter av en venn. Putta i vann og fisk. Fisk døde og vi skjønte ikke hvorfor??? Et par dager med fisk i huset og jeg ble hekta. Min samboer fikk nesten ikke borti akvariet. Hehe. I dag får hun ikke røre de i det hele tatt. I skrivende stund har jeg 6 akvarier (6, 12, 33, 54, 63 og 112 liter). Og det SKAL bli flere. Venter på pris fra en bekjent på en reol med 2 222 litere.

Det var litt om meg.
Inaktiv bruker
Lit om meg =:-d
hei jeg er 14 år og navaet mit er david og jeg bor i kristiansand og hobbyene mine er akvarium og dyr og jeg har en interese for reptiler og amfibier og jeg har en tarantella og jeg må ikke gleme datamaskinen min og når jeg er ine på den så er jeg enten på google eller på akvaforum som jeg synes er verdens beste forum og jeg spiler å et netspil som heter habbo som jeg synes er gøy =



akvarium antalet mit er
..............................................
1 160 liter
2 60 litere
1 54 liter det var det første akvariumet mit
1 40 liter
2 36 litere
1 20 liters gullfiskoe
3 15 litee
1 5 liter


og jeg har noen damer å
............................................
1 300 liters dam
1 150 liters dam
1 60 litera dam
1 40 liters dam

og det var meg =



med vennlig hilsen david gabrielsen =
Inaktiv bruker
david g
hei jeg er 14 år og navaet mit er david og jeg bor i kristiansand og hobbyene mine er akvarium og dyr og jeg har en interese for reptiler og amfibier og jeg har en tarantella og jeg må ikke gleme datamaskinen min og når jeg er ine på den så er jeg enten på google eller på akvaforum som jeg synes er verdens beste forum og jeg spiler å et netspil som heter habbo som jeg synes er gøy =:-D akvarium antalet mit er .............................................. 1 160 liter 2 60 litere 1 54 liter det var det første akvariumet mit 1 40 liter 2 36 litere 1 20 liters gullfiskoe 3 15 litee 1 5 liter og jeg har noen damer å ............................................ 1 300 liters dam 1 150 liters dam 1 60 litera dam 1 40 liters dam og det var meg =:-D med vennlig hilsen david gabrielsen =:-D


jeg glemte å si at jeg hater å gå på skolen og det er for jeg sjeder meg der og jeg blir mobet for jeg synes akvarium er gøy jeg gleder meg til siste dagen på skolen =
skole er viktig David, og mobbere må¨du bare takle på en måte eller annen, er det bare en, så gi ham en slag over nesen, så vil ha holde kjeft. Har selv blitt mobbet hele barne/ungedom skole tiden og det med å vende det andre kinnet funker rimelig dårlig, vold er faktisk eneste som får slutt på mobbing, dessverre, men sant.

Heisan!

Jeg heter Damir Medic (dam+med) kommer opprinnelig fra Bosnia. Vi flyttet til Norge når jeg var 5, og det var vel i 1993. Bodde på vestlandet, nærmere bestemt Bømlo fram til ungdomskole tiden, og så flyttet vi til Sarpsborg, også kjent som Særp og det var vel i 2001. Nå skal jeg flytte tilbake til vestlandet, til Stavanger for å studere på UiS. Skal gå på Bygg Ingeniør linja der.

Ellers så begynte jeg med hobbyen for 3 uker siden sånn ca, men har hatt lyst på et akvarium lenge. Når jeg var yngtre var jeg klistret til tv'en fordi jeg ville se alle programmer om liv i havet/vannet. Ville dermed også bli marinebiolog fram til VGS tiden, helt til jeg fant ut at de tjener like mye som en som jobber i kassa på rimi og at det var vanskelig å få jobb...

Jeg er også motorfrelst, så alt som går fort er intr for meg, glede rmeg til å bli ferdig med studier for da blir det en ny bil.

P.S. Om noen vet om en rimelig hybel i Stavanger til 3-4k, gi meg beskjed.
Thorbjørn
Mitt navn er Thorbjørn, er 16 år (17 i Oktober) bor i Sola Kommune. Rogaland.

Jeg har et Ancistrus-syndrom, noe som gjør at jeg må ha L maller i akvariet.
Jeg har 5 Ancistrus, mange guppyer (for min mors skyld), Chiklider, Neontetra, Pristellatetra, Danio, og Otto.

alle artene fordelt på 2 akvarier (54 liter og 96 liter)

Har du Ancistrus Triradiatus (LDA72) , og bor i Rogaland, kontakt meg snarest. hehe
Inaktiv bruker
[QUOTE=Dammed]skole er viktig David, og mobbere må¨du bare takle på en måte eller annen, er det bare en, så gi ham en slag over nesen, så vil ha holde kjeft. Har selv blitt mobbet hele barne/ungedom skole tiden og det med å vende det andre kinnet funker rimelig dårlig, vold er faktisk eneste som får slutt på mobbing, dessverre, men sant.


det har jeg gjort flere ganger og di som mober meg sluter kansje i en uke og så mober di ijen og jeg sjeder meg på skolen for det at natturfg er jeg best i og den læreren jeg har er den dorligste læreren i hele verden jeg synes at di timene er sjedelige det e like får jegkomanderer den læreren til å bli en elev så kan jeg vere lereren og den læreren som får meg til å tene virkeligt hn sier at hun kjener eg virkelikt men der tar hun feil hun kener bare en liten avdeling av meg som er å størelse av en ert og resten er en ren urskog lignene av amazonasjungelen i et øyeblik så er jeg rolig som en dverggurami og i det andre så er jeg e ciklidepar som forsvarer ungene sine så hun kjener meg ikke hihihihihi jeg erful av overaskelser =
david g
det har jeg gjort flere ganger og di som mober meg sluter kansje i en uke og så mober di ijen og jeg sjeder meg på skolen for det at natturfg er jeg best i og den læreren jeg har er den dorligste læreren i hele verden jeg synes at di timene er sjedelige det e like får jegkomanderer den læreren til å bli en elev så kan jeg vere lereren og den læreren som får meg til å tene virkeligt hn sier at hun kjener eg virkelikt men der tar hun feil hun kener bare en liten avdeling av meg som er å størelse av en ert og resten er en ren urskog lignene av amazonasjungelen i et øyeblik så er jeg rolig som en dverggurami og i det andre så er jeg e ciklidepar som forsvarer ungene sine så hun kjener meg ikke hihihihihi jeg erful av overaskelser =:-D





Skjønner hva du mener,David. Dårlige lærere er det værste!

Men når det kommer til mobbingen så er jeg HELT enig med Dammed! Slå dem! Jeg har blitt plaget det siste året fordi jeg var vegetarianer av mange av guttene i klassen, men så fikk vi den værste til å slutte å plutselig så sluttet alle. Det er ofte sånn, at folk henger seg på og mobber andre fordi en gjør det. Dumt men sant "/. Så lykke til , David
Så er det meg :)
Jeg er ei jente på 19 år som kommer fra en liten plass på nordmøre, altså Aure kommune. Jeg er oppvokst her og har egentlig flyttet lite på meg. Er halvt moldenser også, molde var min andre hjemplass da jeg var lita (mamma på skole der og jeg hos bestemor).

Jeg har gått på skole på Kyrksæterøra (hemne kommune) og har nettopp fullført 3 år med allmenne fag Og hvor jeg skal neste er det ikke greit å si, foreløbig har jeg kommet inn i Ålesund, men håper på en annen plass da.

Jeg har alltid vært glad i dyr og natur og har nå hund, ørkenrotter og selvfølgelig fisk

Jeg har en Rottweiler på 6 år som heter Bronto og er verdens snilleste hund, og vakreste

Så til akvarieverden, jeg startet med fisk for 3 år side, da jeg fikk en fiskebolle til jul siden jeg hadde snakket lenge om hvor mye jeg ville ha fisk. I bollen bodde det 2 slørhaler, som jeg Jeg solgte dem i år for at de skulle ha det bedre og skaffet meg akvarium like før jul. Og nå har jeg selvfølgelig fått akvariedilla og vil ha meg ett på 160 liter til høsten

Som mange andre var guppy noe av det første jeg skaffet meg, men nå har jeg fallt helt og holdent for ciklider og skal gjøre om 50 literen min til et
kakadueciklide-kar snart nå Gleder meg.

Så til slutt hobbyer: Spiller fotball, noe jeg alltid har gjort, ser mye film og holder på med pc, akvarium, dyr og er mye ilag med venner )

Bra noen har laget en slik tråd. Arti å lese om hvem alle her er.

Og JA, jeg ELSKER shlush og der kommer kallenavne mitt fra også ;D



jeg glemte å si at jeg hater å gå på skolen og det er for jeg sjeder meg der og jeg blir mobet for jeg synes akvarium er gøy jeg gleder meg til siste dagen på skolen =

Skjønner hva du mener, mobbere er noen dritts***** he he... Syns det er flott at du har akvarium som hobby, og du har såååååå MYE for bare å være 14 år, kjempestilig Når du blir eldre og kommer på andre skoler så vil du nok møte andre med samme hobby og som syns akvarium er fint. Men foreløbig så må du nok leve med de teitingene som har det så dårlig med seg selv at de mu plukke på andre! Ikke bry deg noe om dem STÅ PÅ )
david g
det har jeg gjort flere ganger og di som mober meg sluter kansje i en uke og så mober di ijen og jeg sjeder meg på skolen for det at natturfg er jeg best i og den læreren jeg har er den dorligste læreren i hele verden jeg synes at di timene er sjedelige det e like får jegkomanderer den læreren til å bli en elev så kan jeg vere lereren og den læreren som får meg til å tene virkeligt hn sier at hun kjener eg virkelikt men der tar hun feil hun kener bare en liten avdeling av meg som er å størelse av en ert og resten er en ren urskog lignene av amazonasjungelen i et øyeblik så er jeg rolig som en dverggurami og i det andre så er jeg e ciklidepar som forsvarer ungene sine så hun kjener meg ikke hihihihihi jeg erful av overaskelser =:-D


Jeg sier fra hvis jeg tar en tur til kristiansand. Banke litt fornuft i små jævlene.

Personlig er jeg ikke voldelig, men gud jeg hater mobbere. tips 1. slå ut lederen offentlig. Og da mener jeg K.O. (for dem som ikek har spilt tekken, Knock Out, betyr å bli slått ut, eller at lysa slokner...), treff nesa så hardt du kan. Da vil de fleste gi seg. Etter et par slike episoder, så finner de en annen stakker å mobbe.

Og for alle dere voksne som tenker her, uff vold er ikke bra. Tro meg, det er det eneste som fungerer, ingen unger bryr seg hva voksne og lærere sier til dem angående mobbing. Lettere å mobbe andre, enn å bli mobbet selv, sies det.
Inaktiv bruker
Dammed
[QUOTE=david g]det har jeg gjort flere ganger og di som mober meg sluter kansje i en uke og så mober di ijen og jeg sjeder meg på skolen for det at natturfg er jeg best i og den læreren jeg har er den dorligste læreren i hele verden jeg synes at di timene er sjedelige det e like får jegkomanderer den læreren til å bli en elev så kan jeg vere lereren og den læreren som får meg til å tene virkeligt hn sier at hun kjener eg virkelikt men der tar hun feil hun kener bare en liten avdeling av meg som er å størelse av en ert og resten er en ren urskog lignene av amazonasjungelen i et øyeblik så er jeg rolig som en dverggurami og i det andre så er jeg e ciklidepar som forsvarer ungene sine så hun kjener meg ikke hihihihihi jeg erful av overaskelser =:-D


Jeg sier fra hvis jeg tar en tur til kristiansand. Banke litt fornuft i små jævlene.

Personlig er jeg ikke voldelig, men gud jeg hater mobbere. tips 1. slå ut lederen offentlig. Og da mener jeg K.O. (for dem som ikek har spilt tekken, Knock Out, betyr å bli slått ut, eller at lysa slokner...), treff nesa så hardt du kan. Da vil de fleste gi seg. Etter et par slike episoder, så finner de en annen stakker å mobbe.

Og for alle dere voksne som tenker her, uff vold er ikke bra. Tro meg, det er det eneste som fungerer, ingen unger bryr seg hva voksne og lærere sier til dem angående mobbing. Lettere å mobbe andre, enn å bli mobbet selv, sies det.

det trenger du ikke å gjøre for jeg er en tiger vis jeg blir skikeligt sina og da er det virkeligt ile for di som plager meg fnis =
Halloen
Får vel presentere meg selv jeg og da.
Jeg heter Kjetil, er 24 år og kommer fra Porsgrunn. Hadde alltid akvarium da jeg var liten, men den hobbyen lå på hylla fram til i år. Det var ikke så mye planlagt da, bare fisk, rumpetroll og to skilpadder.

Utenom akvariet jobber jeg som programmerer i Imatis AS, og er interessert i både fotografering og filming. Tja, noe mer?
Hunden på avataren min heter forresten Balder, og er en toller retriever
Jeg er ei jente, (sikkert noen som har skjønt det på nicket), 24 år nå. Jeg heter egentlig Anne, men er som kjent gal (derav nicket). Ingen unger ennå, men jobber i barnehage, så får min daglige dose der.
Nå er det heller ikke lenge til mine to tantebarn fyller 1år

Har en tedens til å sette igang prosjekter uten egentlig tenke igjennom det jeg gjør (siste nå var akvariereolen av leca), heldigvis har jeg min kjære samboer som holder meg litt igjen (litt for mye til tider) derfor har jeg nå bare to akvarier og en krukke med vann i hagen.

Vi leier og her vi leier er det en gammel låvebrønn som nå er dammen min, den rommer rundt 40 000 liter ;D

Jeg er medlem i vestfold akvarieklubb

Tror det var det, ja sier det vi

Ny her jeg også :-)
Mitt navn er Veronica. Jeg gift har 3 barn og er 29 år. Jeg er i som ELSKER dyr og har selv 5 katter, 2 hunder og et 420L akvarium.
Ellers driver jeg en egen avdelig for Dyrebeskyttelsen Nore her i Sandnessjøen.
Heia!Eg heiter Eldbjørg og fann denne tråden heilt tilfeldig.Bor på Hareid men er oppvoksa i Ulsteinvik.Har blitt 52 lette år og har 3 vaksne born på 32,28 og 24,dei har meir og mindre flytta ut og då er det brått bedre plass.Jobbar som sveisar innen skipsindustrien,der ej er ansatt i ei underleverandør-bedr.Har jobba som sveisar sidan -75 men då var det på eit skipsverft,og der byggde vi supply-båtar.Etter innskrenking vart eg arb.ledig og var då heimehjelp på aldersheimen i Ulst.vik,kjempetrivelig men det var da dette med stillings%,fekk ikkje nok til og leve av.Då søkte Stromek etter folk og jammen fekk eg arb.!

Akvarium har eg hatt ei brennende intr for ,sidan eg som lita jente såg det hos ei gammal dame.Vi bor på ei øy som nyleg har fått fastlands-forbindelse via Eiksund-tunellen,og då eg var lita fanst det vel knapt zoo-butikk i Ålesund,so det var som å få himmelen i haudet for en liten unge!

Då minsten var eit par år,heldt eg opp å røyke,det var lett men gubben vakje so enkel.Da la eg vekk peng tilsvarende det han røykte og kom fort opp i sum til et 60liters kar - da var det gjort.

Det karet fylgde mej da eg vart skilt og flytta til Tysil i nokre år.So vart det avslutta i -95 og so ingenting før i 2006.Eldste datter bor i Elverum og har hatt 100 liter sidan -00,ho kjøpte seg eit 200 og ga meg det gml.Etter vel eit år vart eg tipsa om eit 200 og det kjøpte eg,100literen gav eg vekk.

Heilt tilfeldig vart eg tipsa om denne sida og sidan har eg vore her maaaasse!
Det har berga fiskane mine og gjort ende på mi uvitenheit ang akvaristikk,og "dyre`de`"kor glad ej e for det.No er det stopp i innkjøp av fisk og plantar til eg har lært meir.Tusen takk til dei som har laga til dette og for den seriøsiteten akvaforum har!
Aggi
-Jeg blir snart 33... -Bor i Bergen. -Aleinemor (å fysj, og fy!). -Rund som en guppydame... -Er ikke særlig opptatt av å være som alle andre ;) -Egentlig agronomutdannet, men jobber nå i et vikarbyrå som ringevikar i barnehage. -Har ingen veldig store ambisjoner innen karriære...( å fysj, og fy!) -Ærlig (i det minste :D) I ungdommen var det hest, hund, kanin og fisk som var min store lidenskap... Nå er det min datter og fiskene som er i fokus :D Har som regel noen prosjekter på gang... og det innebefatter som regel at leiligheten blir snudd på hodet :D Prøver å lære meg å spille gitar... Men gitarlæreren gav visst opp... :D Jeg har IKKE gitt opp, ennå...
Oisann her var det mye gammel info, gitt... Kanskje på tide å oppdatere?

-Jobber ikke lengre, pg.a sykdom. (å fysj og fy!)

-Resultatet er at leiligheten er permanent snudd på hodet. (Å fysj og fy!)

-Guppyfasongen blir mer og mer den karakteristiske firkantede varianten, dessverre. ;D ( kan like godt slenge på en fysj og fy her også
Heisann.
Får slenge meg på her jeg også.

Jeg er jente, 78 modell, og midt i en personlig alderskrise, husjameg.
Jeg bor nå på Voss, men anser meg som rogalending. Lengter litt tilbake til jæren.
Jeg har hatt akvarium siden lenge før jeg ble konfirmert. Først en 25 liter, og deretter ble det en 63 liter. Jeg var "flink" og kokte grus en gang i måneden, og vasket og ryddet alt.... og fiskene døde. Jaja, jeg lærte med tiden å la dem få fred. Nå har jeg i gang to 63 litere og en 128 liter. Den lille 25 literen står pakket vekk i et skap.

Jeg elsker dyr, har hatt marsvin, kaniner, hamster, chinchillaer, rotter og fugler, samt høns. Og så hunder da Akuratt nå har jeg bare to, mistet tredjemann i sommer da han ble lam grunnet slag. . Drømmen er valpekull, gjøre det bra på utstillinger - fler hunder, en katt eller to, og gjerne en snakkende papegøye

Bortsett fra fiskeinteressen (som begrenser seg til akvariefisk og ikke spiselige fisker), så er jeg glad i å lage ting, har smykker, vesker og diverse for salg, maler på glass, og malerier, strikker, osv osv ... Nå nærmer vi oss jul, og da er det om å gjøre å finne på noe gøy å lage til julepynt.

det var litt om meg. Vil dere se hundene mine, som er de beste på denne jord, så er det masse om dem på hjemmesiden min
å så meg, eller oss blir det vel, rart det at når man får unger blir det oss og meg'et bare forsvinner
jeg er 25 år og har to små trolljenter, en på snart 4 år og en på 8 mnd.
hadde en mann og far til barna men han ble så glad i andre damer under siste graviditet, det var vell hormonene som tok ham, så han ville vi ikke ha.
joda, prøver nå og ordne opp i det der, og gjerne med min stolthet i behold kunne komme hjem igjen for barnas skyld.
nok om det, begynte å ha akvarium for bare noen mnd siden for jeg alltid har hatt lyst på og nå da jeg var alene og bestemte selv kjøpte jeg først et til størstejenta og så ett til meg selv, for som dere nok vet er det bare uungåelig.
bor nå på myre i vesterålen i en leid leilighet og er så fornøyd over hvor koselig her er med de vakre akvariene.
har også to katter, men de bor hos "far" fordi jeg bare leier her og huseier vil ikke. en helt hvit puseguttsom heter sot, og en adoptert feit pusegutt som het pyro da han kom til oss og da passet han jo bra sammen med sot
en stakkar gammel venn av meg spurte meg hva jeg driver med for tiden...helt uanende og med gode hensikter forsto han ikke at han gikk rett inn i en felle ved å åpne muligheten for...jepp, akvarieprat etter myyye snakking fra min side om min nye hobby, så han på meg og sa...:jeg tror vel heller det er snakk om en besettelse
Til Aggi :det er ikkje fysj og fy og bli arb.ufør!Fasongen har ingenting med det oppi hue å gjøre,bare se på det handikappede geniet i Engl!Ikke vær slem med deg selv,dine innlegg rundt om har gitt meg mye hjelp og god info.Hold e små grå i aktivitet og hjelp oss med din kunnskap (dere andre genia også)!
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap