Fisk 120 liter

Hei

Har akorat kjøpt meg et kar på 120 liter
Hvilke fisker kan jeg ha i det?

Må jo ha corydoras
Hvilke andre fisker kan jeg ha`?
Har lyst på noen fisker som yngler litt ofte

Hadde jo värt kult med reker også, hvis jeg kan ha det.

Da er jo de ulike levendefødende artene aktuelle.

Hva med noen ciklider? De er jo pene og se på også


-Tim
Tim
Da er jo de ulike levendefødende artene aktuelle. Hva med noen ciklider? De er jo pene og se på også :) -Tim

Jeg ville ikke valgt ciklider om jeg var deg, bare fordi at de er pene og se på
De er nemlig meget aggresive mot andre fisker .
Om du vil ha noen som yngler litt ofte så kan du jo ha platy eller guppy, kanskje molly?
Ja.
Jeg skal ikke ciklider.
Jo jeg har tenkt på platy,molly og guppy, men har lyst på litt andre fisker.

Noen som hvet om noen andre som ikke er så vanskelige å få yngel på?

Og andre fisk eller reker jeg kan ha i et 120 liters kar?

[URL=http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1106
]amanoreker[/URL] vil jeg anbefale. Morsomme, hardføre og fine å ha i ett akvarium også ved tanke på renhold Hva med endlers levendeføder?

Prøver å tenke her Har du mye erfaring?
Nei, har ikke så mye erfaring.
Det blir mitt første akvarium med filter.

Har ikke lyst på endlers levendføder.

Har ikke så lyst på amanoreker.
Finnes det ikke noen andre reker, som spiser alger å som er litt morsomme og hardføre?
Anette Frestad
[QUOTE=Tim]Da er jo de ulike levendefødende artene aktuelle. Hva med noen ciklider? De er jo pene og se på også :) -Tim

Jeg ville ikke valgt ciklider om jeg var deg, bare fordi at de er pene og se på
De er nemlig meget aggresive mot andre fisker .
Om du vil ha noen som yngler litt ofte så kan du jo ha platy eller guppy, kanskje molly?


Nei nei. Mente ikke at han skulle velge bare fordi de var pene. Men de er pene OGSÅ


Når det gjelder reker, er vel de fleste arter sårbare såvidt jeg har skjønt. Selv har jeg veldig lyst på noen asiatiske brunreker, men det kommer ann på hvilken hovedfisk jeg velger.


-Tim
Hva med et sverddragerpar? En flott hann med sverd og en kraftig dame til ham.

De skal ha minimum 120 liter. Får lett yngel, men spiser de fleste, i hvert fall mine, så det ikke blir helt overbefolket. Siden januar har to blitt til 11 her i stua, men jeg har reddet de tøffeste og hatt dem i yngelkar og foret dem oftere. Flotte fisker med litt personlighet.

De har vært hardføre, men kanskje jeg var heldig med foreldredyr.

Guppy ville jeg ikke kjøpt. Har inntrykk av at de har med seg sykdom nesten uansett, dør etter noen måneder og etterlater seg en haug med yngel som også dør etterhvert.

Bare å se her i forumet hvor mange artikler det er med tittelen "syk guppy".

Har også dårlig erfaring med kominasjonen ancistrus/guppy. Virker som om ancistrusen, som går på bunnen og får i seg dritt, blir lett smittet av guppy-parasitter og dør.

Ancistrusen jeg har sammen med neontetra og dverggurami, er derimot i kjempeform og spiser og vokser.

For å si det sånn: I kar med guppy, er det stadig sykdom og en og annen fisk som dør.

I karet med neontetra, kardinaltetra, dverggurami (en enslig hann) og ancisitrus har det ikke dødd en eneste fisk (bank i bordet) siden oppstart i januar - og da var jeg helt fersk.


Nei nei det er ikke helt sant har drevet med ciklider i 2 og et halt år
Anette Frestad
[QUOTE=Tim]Da er jo de ulike levendefødende artene aktuelle. Hva med noen ciklider? De er jo pene og se på også :) -Tim

Jeg ville ikke valgt ciklider om jeg var deg, bare fordi at de er pene og se på
De er nemlig meget aggresive mot andre fisker .
Om du vil ha noen som yngler litt ofte så kan du jo ha platy eller guppy, kanskje molly?

ja dete r noen som er agresive men kan ramsopp noen som ikke er det ntat med yngelpaser

paleter,reinbueciklide,eller viset tansnikarer foregsmpel sneilehuskere
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap