Verdens smarteste gullfisk!

Vi klarte tydeligvis å legge ut denne samtidig Skal prøve å få sletta min
Syntes den var kjempestilig! (Skulle til å legge den inn selv, hehe..)
Lurer på hvordan treneren får fisken til å forstå hva den skal gjøre. :o)
E.B.
Syntes den var kjempestilig! (Skulle til å legge den inn selv, hehe..) Lurer på hvordan treneren får fisken til å forstå hva den skal gjøre. :o)

Kanskje de bruker klikkertrening som de bruker på delfiner ha ha
Han driver fiskeskole. Er det ingen med gullfisk som kan prøve dette og fortelle hvordan det gå? Sikkert andre fisk som kan læres opp også!
Veldig fasinerende å se på ja.
Rart at man kan lære en liten gullfisk slik.
Kunne tenkt meg å prøvd det, men har jo ikke gullfisk selv.

Kom til å tenke på Scalaren. Den hevdes jo å være blant de smarteste akvariefiskene. Smartere enn enkelte dyr til og med.

Og koi er vel heller ikke helt dum, er den?
Tøft! Det hadde vært supert om denne filmen får folk til å tenke litt annerledes på fisk, at det ikke "bare er en fisk" men at fisken har litt intelligens. Dermed kanskje noen begynner å skjønne at også fisk har behov som må dekkes i form av plass å bevege seg på, rent vann osv.
Tror det er ganske enkelt, jeg. Med litt fantasi, god tid og mat så lærer de det meste. Intelligensen går ut på å finne mat,
og ikke å "sparke" fotball Mat i røret, mat på "fotball" osv.

Ser jo det på egen fisk også: Det tar ikke mange dagene før de lærer å spise fra fingrene.
Har selv en halvblind ciklide (avatar-fisken) som legger seg inni hånden min for å få seg en ekstra matbit. Den ble så mager, og så fikk jeg tatt den forsiktig i hånden og gitt den mat. Etter 4 - 5 dager så svømmer den inn frivillig. Den spiser og koser seg selv om halve kroppen er over vann. Den gjør det selv om jeg bare skal knipe en plante.
Artig å vise til besøkende
Så det er bare å trene ....
En av kommentarene til filmen:
"Det er ikke noen gullfisk. Det er en sverddrager. En vesensforskjell"
Dette stemmer vel ikke helt eller?
Der sprakk myten endelig om tresekunders hukommelse hos gullfisker. Fisken i videoen kunne vel ikke lært å spille ball hvis han/hun ikke husket en ting etter tre sekunder:o)

Har aldri trodd på det om tre sekunders gullfiskhukommelse for da jeg var liten opplevde jeg min tantes gullfisker i hagedammen hennes. De husket tydeligvis at når de merket vibrasjoner fra tantes føtter i bakken, så kom det snart mat i det venstre hjørnet av dammen.Det hadde de lært med erfaring-og da måtte de jo kunne huske erfaringene sine.

Hmmm...Lurer på hvordan jeg kan lære Gulliver, Gulla og Gullars å spille basket...? Kunne jo ha små basketmatcher nedi karet sitt de, hvis de ville:o)
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap