Fotokonken - oktober 2007

26 bidrag er til nå kommet inn. Fristen for innsendelse av bidrag går ut på onsdag kl. 21.

Meld deg på i Norges største akvafotokonkurranse!

Er min med? Husker ikke hva jeg meldte meg på..?
DahAquaMan
Er min med? Husker ikke hva jeg meldte meg på..?


Jada, i tillegg til 32 andre bidrag til nå
35 bidrag er kommet inn til nå i Norges største akvafotokonkurranse!

39 bidrag er kommet inn til nå i Norges største akvafotokonkurranse!

Fristen for deltakelse går ut i kveld om få timer!

Flere enn 90 AF-medlemmer har til nå avgitt stemme i Norges største akvafotokonkurranse!

Husk å stemme!

119 AF-medlemmer har pr. nå avgitt stemme i fotokonkurransen!

Husk å stemme!

Dette var jo bare drit!!! Folk har lov til å legge til ekstra deler på bilder, men de har ikke lov til å ha hatt bildene i sin personlige akvarietråd? Jeg hadde ikke redigert en smule (untatt størrelsen) på bildet og ble diskvalifisert. Betyr det at hvis jeg hadde limt inn et Batmansymbol på bilde av f.eks krabben min så hadde det gått helt greit hvis den ikke hadde vært i min personlige tråd?

Dette var da litt teite regler, og hvor står reglene hen? Skulle gjerne hatt en heftig diskusjon med den som har funnet på denne ultra teite regelen!

Det vedlagte bilde kunne kanskje vært en fin kandidat til denne konkuranssen.


Hilsen frustrert akvarist.
Mufcy
............. Dette var da litt teite regler, og hvor står reglene hen? Skulle gjerne hatt en heftig diskusjon med den som har funnet på denne ultra teite regelen! ..............


Her finner du reglene for fotokonkurransen. Disse er jo ganske så klare.
Jeg synes det fortsatt er en utrolig teit regel, hvorfo har dere DEN?
Hva hjelper det dere? Bildet var med i min personlige tråd og ikke noe offentlig. Håper dere ikke føler det samme som meg. fordi da hadde verden gått under...
Mufcy
Dette var da litt teite regler, og hvor står reglene hen?


Du må jo bekrefte at du har lest reglene før du i det hele tatt kan melde deg på fotokonkurransen. Dermed blir det ganske tåpelig av deg å komme etterpå og klage på reglene, og i tillegg si at du ikke visste om det når du faktisk har krysset av for å ha lest reglene.
Mufcy
Bildet var med i min [B]personlige[/B] tråd og ikke noe offentlig.


Selv om bildet var i din personlige tråd, så er den fremdeles offentlig tilgjengelig, uansett hvor personlig tråden er.
Det at jeg krysset av å ha lest reglene var vel bare ren refleks for andre ting... Men jeg burde ha gjort det, uansett så trodde jeg ikke at det var ulovlig å ha et bilde som var med i fotokonken i min personlige tråd.
De fleste som er med har nok bildet sitt et annet sted og, og jeg synes de som sladrer på andre burde skamme seg. Og hva har akvaforum med nettakvariet å gjøre? Det står IKKE i reglene...
Jeg må si at jeg ble helt knust da jeg fikk vite at jeg var diskvalifisert med det beste bildet jeg noen gang har tatt... Jaja jeg få finne meg en annen fotokonk å ha det i, hvis ikke akvaforum har kontakter i hele "fotokonk bransjen".
Det er ikke snakk om å sladre på andre, det er snakk om at reglene må overholdes. Slik er det bare og det må du godta. Hadde du likt det hvis du oppdaget i ettertid at det bildet som slo ditt i fotokonkurransen brøt med reglene? Antagelig ikke.

At ikke du har lest reglene men "krysset av i refleks" er din feil. Selvfølgelig er det frustrerende å finne ut av slikt i ettertid, men det er ingenting noen kan gjøre med nå, det er ditt ansvar å sørge for at bildet ditt overholder reglene. At du ikke trodde det var slik er ikke grunn god nok. Vær snill å slutt å klage til og kjefte på andre når det er du som har gjort feil.

Når det gjelder Nettakvariet så står det også i reglene, selv om det ikke står Nettakvariet spesifikt, men "andre forum":

4. Bildet kan ikke være publisert på AkvaForum.no eller andre forum tidligere og kan heller ikke publiseres på AF eller andre forum/konkurranser i perioden bildet deltar i konkurransen.
Det nytter lite å rope over seg over at en er uenig i reglene, uten å komme med saklige innspill om hvorfor en er uenig.
Her har du godtatt reglene, og da er det lite å gjøre med det i ettertid.

Hadde du hatt intensjoner om å delta med bildet i konken i utgangspunktet, er det jo bare å avvente med å publisere bildet online til etter at konken er over.
Det greier de andre påmedlte stort sett fint. Det er skjelden behov for å underkjenne\ diske ett bilde på grunn av denne enkle spilleregel, som også går på dette med å bli gjenkjent for bildet. Nettopp det er en av grunnene til at bildet ikke tidligere skal være publisert, for å unngå "kameratstemming".

Å "sladre" på andre er ikke så galt som du vil ha det til. Det er ganske umulig å kunne kjenne igjen hvert eneste bilde som er publisert for de som administrerer den flotte fotokonken vår.

Om du er så ekstremt uenig i våre regler, får du enten komme med saklige argumenter for regelendring, som kan påvirke teamet bak AF, eller delta en annen plass
Ta nå tenåringshormonene dine og la dem få utløp for frustrasjon et annet sted. For dette må være det mest usaklige drittslengingen jeg noen gang har sett.

Sov på saken, og se om du ikke innser hvem sin feil dette er i morgen!
Jeg foreslår at du ikke sier et pip til om den saken der i dag.

Mufcy
Dette var jo bare drit!!! Folk har lov til å legge til ekstra deler på bilder, men de har ikke lov til å ha hatt bildene i sin personlige akvarietråd? Jeg hadde ikke redigert en smule (untatt størrelsen) på bildet og ble diskvalifisert. Betyr det at hvis jeg hadde limt inn et Batmansymbol på bilde av f.eks krabben min så hadde det gått helt greit hvis den ikke hadde vært i min personlige tråd? Dette var da litt teite regler, og hvor står reglene hen? Skulle gjerne hatt en heftig diskusjon med den som har funnet på denne ultra teite regelen! Det vedlagte bilde kunne kanskje vært en fin kandidat til denne konkuranssen. Hilsen frustrert akvarist.
Enig med Mona her, og uansett hvordan bilde er, føles nok en urettferdighet for at man ikke kom vidre.

Fotokonken er ikke lett, spesiellt når mange gode bilder deltar. Sende selv inn et bilde som ikke kom med, og det er mange av oss. Bare å prøve igjen senere/neste gang.

Hvorfor i all verden ødela du bilde med batman symbol?? Har en følelse at dette er en greie i forhold til forrige vinner av konken.....

Det beste man gjør nå, er å stemme....og i mellomtiden ta mange nye bilder til neste konk....

Mange fine bilder denne gangen
Du har nok rett med dette om tenåringshormoner, jeg hadde nesten glemt dette og ber nå om unnskyldning.
Det der med Batmansymbolet aner jeg ikke hvordan kom inn i hodet mitt, og bildet var jo utrolig stygt

Neste gang tror jeg nok jeg skal telle til 10 ørti ganger inni meg før jeg begynner å skrive. Jeg beklager alt dette her og håper dere ikke hater meg.
Akvaforum er fremdeles nr.1!
Nå kan ikke jeg snakke for alle, men det er vel ikke noe som helst som indikerer at noen hater verken deg eller bat-crab
Bettina
Det beste man gjør nå, er å stemme....og i mellomtiden ta mange nye bilder til neste konk....


Akkurat

Jeg sendte inn bilde til fotokonken jeg også, men kom ikke med, men jeg er like blid

Har forresten nettopp gjort "min borgerplikt" og stemt på de 3 bildene som jeg mener var finest og som faktisk kom med i konken

Og i morgen skal jeg ta en real fotorunde på akvarierommet og se om jeg ikke får til et blinkskudd jeg kan delta med neste gang
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap