Fotokonken januar 2008

18 bidrag er pr nå kommet inn til fotokonken i januar. Alle registrerte medlemmer kan sende inn et bidrag innen fristen går ut kl. 21 10. januar. 20 bidrag vil bli valgt ut til januarrunden som åpner for avstemning etter kl. 21 torsdag 10. januar.

21 bidrag er til nå kommet inn!

Finn fram kameraet og fotografér!

Hoff.... ja og så var det å velge hvilket bilde man skal sende inn da.....
Bjarne
21 bidrag er til nå kommet inn! Finn fram kameraet og fotografér! :)


Hvor mange bidrag har kommet inn? Begynte bra med 1 oppdatering pr. dag
29 bidrag er så langt kommet inn!

33 bidrag er til nå kommet inn!



PS! Merk at det i høst ble foretatt en mindre revidering i reglementet for fotokonkurransen. Pkt. 4 ble endret.
Første gang jeg har sendt inn et bilde, venter spent men forventer ikke stort hehe
40 bidrag er kommet inn! Fristen for innsending av bidrag til Norges største akvafotokonkurranse går ut i kveld!

Ah! så flott at det har kommet inn så mange bidrag!
Da blir det spennende å se om man i det hele tatt kommer med
Jeg prøver å laste opp bildet til fotokonken men får beskjed om at det er for stort. Bildet er 768x499 megap. og 349kb så det er jo ikke for stort? Lastet det inn på min side bare for å teste og der smalt det rett inn uten problem. Hvordan skal jeg få det lastet inn til konken??
Det kan vel være maks 300 kb??
Mener og huske det iallefall.
Max. størrelse er 250 kb, så da er det ikke så rart du ikke får lastet det opp til konken.
Lro
Jeg prøver å laste opp bildet til fotokonken men får beskjed om at det er for stort. Bildet er 768x499 megap. og 349kb så det er jo ikke for stort? Lastet det inn på min side bare for å teste og der smalt det rett inn uten problem. Hvordan skal jeg få det lastet inn til konken??

7. Bilder som deltar i konkurransen skal ha en maksimal oppløsning på 1000x1000 bildepunkter (pixler) og en filstørrelse på under 250 kb. Overtredes disse størrelsene vil bildet ikke bli lastet opp.

edit: oj, jeg må skrive fortere ser jeg... Jaja.
Hvis man i Photoshop/Fireworks eller andre dugane programmer lagrer bilder for webbruk (save for web e.l.) så kan man justere dette til å gå akkurat under 250kb ved å justere hvor mye bildet komprimeres som JPEG format. Helst litt under pga. faktisk størrelse på bildet er litt større enn det som står der.
Jepp, da fikk jeg til, men da ble det ikke så skarpt lengre.. ja ja..

Takk for hjelp i alle fall
Lro
Jepp, da fikk jeg til, men da ble det ikke så skarpt lengre.. ja ja.. Takk for hjelp i alle fall :)


Da har du gjort det på feil måte, ikke mye merkbar kvalitet man taper på å komprimere et bilde på 1000x1000 til under 250kb.
Kun et par timer igjen før fristen går ut for innsending av bidrag!

Alle AF-medlemmer kan delta i Norges største akvafotokonkurranse!

Norges største akvafotokonkurranse har nettopp åpnet for stemmegivning!

100 AF-medlemmer har til nå avgitt stemme i fotokonkurransen!

Husk å stemme!

120 AF-medlemmer har til nå avgitt stemme i Norges største akvafotokonkurranse!

Husk å stemme!

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap