Kan jeg spørre om deres mening?

Jeg har satt opp et akvarie, og lurer litt på fiskesammensetning.
Akvariet vil være innredet med mye planter, tumle-plass i front, en del huler og røtter. Noe er på plass, men mye gjenstår.
200 liter

Jeg har lest litt om hver enkelt fisk, men er usikker...

Kan disse gå sammen? Forslag på fiskesuppe:
Stim: Keisertetra eller Rødmunnstetra
Stim: Øksefisk
Skalare
Perlegurami (par)
Sommerfuglciklide (par)
Palettciklide (par)
Kuhli (en liten gjeng)
Rød krystall reke (en liten gjeng) Tror det var denne jeg så i butikken
Eplesnegle


Blir rekene fiskemat?

Jeg gleder meg så utrolig nå altså. Vil innrede alt skikkelig først, før jeg går til innkjøp av flere fisk. Skalaren og kuhli er på plass allerede.
rekene blir nok fiskemat etter hva jeg har hørt ja. resten av fiskene overlater jeg til ekspertene å svare på
Rekene blir nok for ja..
Ellers så er det nok alt for mye fiskesuppe. Se igjennom hva slags vannverdier fiskene du har valgt skal ha... De to du alt har er greit, men flere av de andre skal ha helt andre vannverdier....En del fisk tåler feil verdier ganske bra, men med mindre/ingen sjangs for lek og redusert levealder som resultat (ikke vil de trives heller) Så vil ikke annbefale blanding... Sørg for fisker som vil ha like verdier og tilpass vannet til dem....
Ser kanskje også ut som du planlegger ett ganske overbefolket karr... Tenk på att den fisken du kjøper vokser. den fisken du kjøper i butikken er ungfisk, og noen vokser fort og blir ganske store. 200 liter er ingen gullfiskbolle, men det er langt fra no Mjøsa :P
Takk for svar!

Skjønner at jeg må se mer på vannverdier enn det jeg har gjort før ja.
Ser at sommerfuglciklidene kommer i en gruppe for seg, hva GH angår, sammen med de morsomme kuhliene... Må gå i tenkeboksen igjen.
Eplesnegler er ihvertfall ikke en god kombo med sommerfuglciklidene. hmm...
Og rekene blir som jeg fryktet, mat...
Et puslespill dette jo!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap