Den største tabben jeg har gjort!:-) (Fortell og la andre le av dine tabber)

Siden oppfordringen til folk om å fortelle om sine mer eller mindre flaue tabber innen akvariehobbyen kommer fra meg, så kan jo jeg starte med å fortelle min verste (og mest illesmakende) tabbe.... Ikke les videre dere som lett blir kvalme og får illebefinnende !

------------------------------------------------

Jeg satt ved kjøkkenbordet og surfet på nettet ved den bærbare pc'en. Ved siden av meg hadde jeg et glass med Pepsi og en brusflaske med Pepsi.

Etter en stund så reiste jeg meg, og tenkte jeg skulle gå og fôre fiskene med frosne, røde mygglarver. Hentet pinsetten, en plastkopp og åpnet fryseren på kjøkkenet for å ta ut fôret, slapp en rute røde mygglarver oppi koppen.

Men så gikk jeg forbi pc'en igjen, og tenkte jeg skulle bare se litt til før jeg fôret fiskene.
Satte meg ned, og la fra meg pinsetten og satte plastkoppen ved siden av pc'en på bordet. Jeg ble egentlig ganske hypnotisert og opptatt av det jeg leste, nå husker jeg ikke engang hva det var. Men jeg strakte armen ut og uten å flytte blikket fra pc-skjermen, tok jeg brusflasken og fyllte opp brus til meg selv.
Fremdeles uten å flytte blikket fra skjermen, drakk jeg noen store, tørste slurker.

Plutselig kjenner jeg noe rusk på tunga...... Jeg spytter det ut i hånden, og til min store gru er det en rød mygglarve!!!!!!!!!!

Det jeg drakk av, var ikke brusglasset mitt, men plastkoppen jeg hadde puttet de frosne mygglarvene i..... Jeg fyllte altså brus på mygglarvene og drakk det.

Fy flate så kvalm jeg ble! Jeg trodde jeg skulle spy, forsøkte faktisk men greide ikke kaste opp. Så mygglarvene måtte bli der de var, og gå ut gjennom den vanlige veien...

Skal love at jeg fikk magesjau de neste par dagene, fytterakker'n!


Så, når du har grøsset og ledd ferdig av å lese denne tabben,
fortell om din egen
Ler ???
Neiiiii - grøsser heller - grem spy -
Man kan levende forestille seg at det ikke er godt å ramle og slå seg heller, men ofte ender man opp med å le likevel

Som den gangen jeg var på vei inn på et kjøpesenter. I inngangspartiet var det veldig slapsete og vått, det var vinter og mye våte støvler hadde lagt igjen en del smeltet snø.

En eldre kjerring kom gående. Og plutselig halker hun på de glatte flisene, slik at hun stuper rett fremover. Hun slår haken i gulvet, og sannsynligvis hadde hun munnen åpen da det skjedde.... for ut føyk hele gebisset som skutt ut av en kanon og suste klaprende bortover flisene! )

Jeg klarte bare ikke la være å le. Jeg får hikke fremdeles når jeg begynner å tenke på det, for jeg begynner alltid å le når jeg ser for meg synet av de tennene som lagde klaprelyder bortover gulvet.

Stakkars damen, det må ha gjort vondt! Jeg vet jo det, men gurimalla... jeg var ikke den eneste som brast i latter der.
den største tabba jeg har gjort er vel og satse på alle krevende fiskene uten no nevneverdig erfaring (har kun holdt på 1år som seriøs akvarist så er fortsatt nybegynner)

men i fjorvinter så gikk jeg på en smell, kom hjem etter en kveld på byen og skulle ha noe og drekke og gjorde akuratt det samme som deg mona
aiai jeg har gjort en del, men jeg tror det er best å ikke fortelle hehe de som kjenner meg vil ha sagt seg enig

det jeg tenker på når jeg lester mona sine innlegg er min første kjøretime, kjørte jeg over meiene til en spark som kom susende framfor bilden, kjerringa turnet over styre og kjørelærenen min holdt på å le seg ihjæl

det andre var i går, jeg har kjøpt en dunk 5 liter med torekstrakt, og denne har jeg på en pepsi max flaske, for å si det enkelt, torvekstrakt smaker ikke godt det heller... godt jeg ikke hadde pepsi max i lekskarrene iallefall
Jeg har nok egentlig flere tabber på lager, men denne passer på et vis i settingen. Så jeg starter med denne: Det er ikke spesielt smart å ta feil av den colabosen som er halvfull og brukt som askebeger og den brusboksen som kun er halvfull. I motsetning til Mona greide jeg fint å spy, det gikk helt av seg selv. Men du Mona, hvordan smaker egentlig mygglarver?

I min første runde som akvarist hadde jeg en 250 liter som jeg var svært stolt av og som hadde hedersplass på gutterommet. Det sto ved siden av arbeidspulten. Allerede den gangen samlet jeg bøker (en tung uvane) og behovet for flere bokhylller meldte seg. Så jeg monterte like godt ei hylle over arbeidspulten, dvs farlig nær akvariet. Det gikk som det måtte gå, når siste boka ble pressa inn i hylla ramla alt nede.

Det sklei ikke ned på noen måte hylla falt brått og brutalt, tok en snartur innom pulten og bekka så over akvariet. Braket etterfulgt av stillhet sitter i kroppen ennå 25 år etter. Men under over alle under, kun noen toppglass var knust og en vettskremt stim med piraja så forbauset på en haug med bøker som fløt rundt i akvariet.

Om noen av dere en dag skulle komme hjem til meg, vil dere oppdage at det meste som henger oppe av bilder ol. er dobbelsikra...
Pompel
Men du Mona, hvordan smaker egentlig mygglarver?


Som det lukter, omtrent. En emmen smak av jern, faktisk...(hemoglobinet tenker jeg, det samme som er i blod)
mona o
[QUOTE=Pompel]Men du Mona, hvordan smaker egentlig mygglarver?


Som det lukter, omtrent. En emmen smak av jern, faktisk...(hemoglobinet tenker jeg, det samme som er i blod)

Får ikke håpe det lukter og smakte som da jeg glemte et helt brett med myggis som lå ute en hel helg i varmen....ubeskrivelig...
Viggo Gausvik
Får ikke håpe det lukter og smakte som da jeg glemte et helt brett med myggis som lå ute en hel helg i varmen....ubeskrivelig...


En god del av smaken ble kamuflert av Pepsi'en, heldigvis
Var vel derfor jeg rakk å drikke tre fjerdedeler av glasset før jeg merket det...
Barbert fisk
Jeg har gjort endel tabber i mitt liv, men i min akvaristiske karriere, gjorde jeg vel den verste her om dagen (les: kvelden).

Jeg fant ut at ingen hadde byttet vann hos kampfiskene i løpet av dagen, og bestemte meg derfor for å skride til verket.
Jeg byttet vann hos de fem første, og skulle til å stikke den elektriske pumpen oppi karet til vår største skjønnhet, avlshannen Elling.

Jeg så da noe grums rett under skumredet hans, og stakk pumpen bortil - hvorpå Elling nok må ha følt at noe truet hans revir.
Han kom som et skudd for å angripe pumpen!

Jeg hørte lyden av noe som nærmest tettet innsuget på pumpen, og i et anfall av panikk, skrudde jeg av pumpen. Jeg kikket etter fisken i karet, men kunne ikke se den. Jeg så til min forskrekkelse at noe satt fast i innsuget på pumpen, og ble varm og kald og helt kvalm på en gang.

Ved nærmere ettersyn, så jeg det kun dreide seg om en liten klump javamose og en liten bit mangroverot - men fisken var fortsatt ikke å se.
Jeg kikket på alle deler av den gjennomsiktige slangen uten å se noe som helst.

Med en puls på 250 og en samvittighet som den verste massemorder ble jeg stående stille et øyeblikk.... Da så jeg en forskremt liten fisk, omtrent helt uten halefinne, som kom svømmende frem fra under et blad.

Jeg fikk skikkelig vondt av den stakkars lille fyren, og jeg sliter fortsatt med ekstremt dårlig samvittighet
Han blir iallefall stelt med etter beste evne - vannbytter 2 ganger daglig og god mat..
Heretter bruker jeg kun en liten slange når jeg bytter vann i karet hans

Før/nå bilder er vedlagt.
(Ja, det er faktisk samme fisken *rødme*)
Stakkars lille fisk, men jeg måtte no le litt også.
Dæven Malldrian :o

*flirer godt*
Oj, Malldrian....! :-0 Men jeg måtte nesten le jeg også...

Noen som husker en politiker fra en del år tilbake, en minister ved navn Bjartmar Gjerde? Han husker jeg godt, pga den berømte stive, korte piggsveisen han alltid hadde....

Synes kampfisken din ligner litt på Bjartmar Gjerde for tiden, jeg...!

vet ikke om jeg skal fortelle denne..Blir ikke akkurat en tabbe, men jeg ler av dette i ettertid..Jeg kjøpte meg et 720L kar på randaberg for snart et halv år siden..Glad å fornøyd leide vi henger på statoilen å raste av gårde..Kjørte til randaberg for å hente det..Måtte jo bare ha det..Bestalte skarve 4000Kr med alt..Va jo reine julaften for meg på turen hjem Samboeren var litt halvsur fordi bilen gikk så tregt, å fordi lysene ikke funka på hengeren *ler* Da vi kom hjem lasta jeg å samboeren dette monstre av hengeren..Det er ikke akkurat et lett kar, så jeg er glad ingen av naboene så oss..Sprengrød i trynene begge to der..Å samboern klaga på at det var så tungt...2 uker var gått å fiskene var kommet oppi, å alt var bare velstand..Dette var en søndags morning kl 05,30..Plutselig går soveromsdøra opp, å elstemann til samboeren kommer inn.."pappa..pappa" visket han i døra.."tror det lekker fra akvariet nede".. Tror aldrig jeg har vert så våken i hele mitt liv..Vi SPRATT opp av senga i bare undertøy, hoppa halveis ned trappa, å slo opp døra ned til stua..Å her fossa det ut på parketten! Gud vi fikk rakett i ræva..Sprang på bade å henta håndklær, bøtter, slamsuger, håver og poser..Ca 2-3 deler av vannet lå "fint" å fløyt på parketten..Fikk reddet fisken å plantene, mens samboeren tappet ut vannet..Da vannet var tappet nesten helt ned løftet vi det kjapt ut jennom verandadøra..Her var det 75 kg med grus i tillegg til akvariet..I alt raseriet å sinnet var det like lett som å løfte en kopp..Slik føltes det ialefall..Da klokka var blitt 07,30 var vi endelig ferdig, selv om det surkla godt under parketten..Vi satt oss ned på kjøkkenet å så på galskapen..Var så sint å så lei meg at det halle kunne vert nokk..I løpe av disse 2 timene sa jeg å samboeren ikke et ord til hværandre..Jeg tok mote til meg der vi satt på kjøkkenbordet.."er du gla i meg enda?" spurte jeg... Å heldivis var han jo det da...Etter denne hendelsen er jeg uhyre nøye når jeg setter opp nye kar..Heldigvis ler vi av dette den dag i dag
Får slenge meg på jeg også med en liten spisehistorie...

Jeg hadde endelig, etter å ha lett lenge fått tak på et par killier, de hadde fått sitt eget akvaire, og jeg ventet kjempespent på om det snart ville bli småkillier i huset.

Skulle skifte litt vann en dag, og vel vitende om at de liker å hoppe har jeg alltid vært nøye på å legge dekkglasset på plass selv om jeg bare skal en liten tur bort fra akvariet.

Men denne dagen var fisken for kjapp for meg... Jeg snudde ryggen til, og hørte et lite klask på gulvet. Da jeg snudde meg så jeg Viktor, hunden, tygge på noe, og svelge. Det var selvfølgelig killihannen...

Etter at jeg har forsøkt å finne en ny hann til hunnen i flere måneder, har jeg nå tilslutt gitt opp, og gitt bort hunnen.

Det var slutten på det killieventyret! Og jeg som hadde ønsket meg killier så lenge...

-Og her er et bilde av Viktor, som fikk seg et MEGET eksotisk fiskemåltid! (Han liker å ha nesa oppi alt vi gjør, her pakker i inn julegaver...)

Maren
I selvutleveringens ånd...
Jeg begynte ganske tidlig med akvarium. Så listen over dumme avgjørelser og ren fiskemishandling er dessverre lang. Min historie er ikke så mye et uhell, snarere ren dumskap.

Jeg husker spesielt godt engang jeg hadde en forvokst scalare, en stim neontetra og noen rødøyetetra i det lille karet mitt (vil ikke si hvor lite). Neontetra hadde begynt a forsvinne, og jeg mistenkte naturlig nok min store flotte scalare. Noe måtte gjøres! Jeg tok da en avgjørelse jeg aldri ville tatt i dag. Jeg bestemte meg for å avlive scalaren. Hallo, hva var nå det for en avgjørelse, heller én scalare enn ti neontetra, men likevel, det var det jeg bestemte meg for.
Og så var scalaren død. Det var ikke så vanskelig å gjøre det, et øye for et øye tenkte jeg vel da. Jeg ble kanskje rystet helt inn i min barnesjel over at scalaren gumlet tetraer, men dommen jeg ga den var likevel usedvanlig brutal.

Dagen etterpå fikk jeg øye på min flotte rødøyetetrahunn, svømmende frem og tilbake i karet i vill fart med en levende neontetra hengende fra kjeften.

Og derfor er jeg imot dødsstraff den dag i dag.
mona o
Noen som husker en politiker fra en del år tilbake, en minister ved navn Bjartmar Gjerde? Han husker jeg godt, pga den berømte stive, korte piggsveisen han alltid hadde.... Synes kampfisken din ligner litt på Bjartmar Gjerde for tiden, jeg...! :-)
Hehehe, husker godt ham, ja
Var borte ved karet hans for å prate litt med ham, og jeg fikk Blikket med stor B da jeg spurte om vi skulle døpe ham om... Han lå under rota og slappet av og skulte fornærmet bort på meg..
(Det kan jo ha vært fordi jeg ikke hadde med en liten klype artemia, men slike ting er jo ikke godt å si

Uansett vil han alltid ha Bjartmar som mellomnavn etter dette
Inaktiv bruker
lina
Dagen etterpå fikk jeg øye på min flotte rødøyetetrahunn, svømmende frem og tilbake i karet i vill fart med en levende neontetra hengende fra kjeften. Og derfor er jeg imot dødsstraff den dag i dag.



LOL!

ser det for meg! er ikke pent å le, men fantasi er en uforutsigbar ting
hvordan gikk det med rødøyetetrahunnen da du fikk se det?
Hehe... alle har vel gjort en del tabber med fisker osv. Selv har jeg hatt maange tabber

Husker den gangen da jeg (husker ikke helt..) men tror jeg skulle bytte litt plass på plantene eller no. I hvertfall tok jeg ut alle fiskene og satte i en bolle. Bollen blaserte jeg oppå den ene hylla mi... Jeg tenkte ikke på at fiskene kunne hoppe ut av bollen, så jeg la ingenting over. Da jeg kom opp litt senere, så jeg at det manglet en fisk, og jeg skjønte at den antagelig hadde hoppen ut og lå på gulvet mitt... Men, jeg fant den ikke! Lette og lette skikkelig lenge, fikk hjelp av mamma og greier. Plutselig sier mamma at "det er noe i sprekken her (sprekken mellom to reoler)". Og der var lille Donald (en platy
Rødøyetetraen fikk leve. Hun ble irriterende gammel også. Tror hun levde i tre år til eller noe. Kommer aldri til å skaffe meg denne fisken igjen. Lett å se slektskapet til piraya. Et skikkelig mini-monster!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap