- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Første forsøk på ordentlig oppsett!
Første forsøk på ordentlig oppsett!
Ja jeg har nå et 240 liters kar som har stått tomt en stund etter at jeg oppdaget at jeg hadde totalt feil sammensetning i karet. De fiskene jeg har tatt vare på er et par sommerfuglciklider, 11 kardinaltetraer, 2 viftereker, 4 kuhliiål og en bitteliten, flat malle jeg ikke har navnet på:P disse lever nå sammen i en 65 liter og skal da flytte inn i 240 literen så fort jeg får den ferdig. Slik ser karet ut
Postet 21.01.09 kl 11:20
I går kom bakgrunnen og gjett hvem som var kjapp til å sette i gang! Har fått satt den opp med akva stabil silikon men måtte kappe av 13 cm så tok 6,5 cm av hver side for å få rota mest mulig på midten siden jeg skal ha buer i hjørnene. Etter litt problemer med bakgrunnen som buet litt ut ser det nå ut til at vi har fått den til å sitte. det gjenstår jo å se når vi fjerner "holderne" på bakgrunnen. Det blir ikke gjort noe mer i dag på grunn av jobb og skole men håper på å få satt opp karet på plassen sin, samt få i grus i morgen^^
Legger ved noen bilder av prosessen underveis og min handy samboer som arbeidet mens jeg tok bilder :P
Legger ved noen bilder av prosessen underveis og min handy samboer som arbeidet mens jeg tok bilder :P
Postet 21.01.09 kl 11:25
da har jeg vært uten nett en drøy uke så har ikke fått lagt ut noen ny oppdatering. så da kommer det litt flere nå ^^
Bilde 1: vi fikk skjært til bakgrunnen og limt den på plass med silikon
Bilde 2: jeg har kjøpt fire ancistrus huler som vi har plassert inn i bakgrunnen
Bilde 3: og jeg har skjært kokosnøtter til den store gullmedalje! skal få inn to eller tre huler tenker jeg.
Bilde 1: vi fikk skjært til bakgrunnen og limt den på plass med silikon
Bilde 2: jeg har kjøpt fire ancistrus huler som vi har plassert inn i bakgrunnen
Bilde 3: og jeg har skjært kokosnøtter til den store gullmedalje! skal få inn to eller tre huler tenker jeg.
Postet 24.01.09 kl 17:02
Postet 24.01.09 kl 17:09
Postet 24.01.09 kl 17:13
Endret: 24.01.09 kl 17:13
da har jeg fått sand og fått det i karet. kjøpte meg 6 planter bare for å ha noe å starte med så får jeg bygge opp karet gradvis fremover. er jo enda over en mnd til det kommer noe fisk. Her er ihvertfall et bilde av hvordan karet ser ut nå. beklager litt dårlig bilde men det er så himla mye oksygen i vannet^^
Postet 24.01.09 kl 17:15
Så utrolig fint det vil bli! Så fine de "hulene" og da... Virkelig smart. Ser at du/dere har planlagt dette lenge! Det er så moro når oppsettet blir gjort grundig fra bunnen av.
*følger med*
Så søtt tantebarn du har! Tipper ho blir glad for bursdagsgaven sin om noen år ja. Følger det med vedlikeholdsservice da?
*følger med*
Så søtt tantebarn du har! Tipper ho blir glad for bursdagsgaven sin om noen år ja. Følger det med vedlikeholdsservice da?
Postet 24.01.09 kl 19:53
Endret: 24.01.09 kl 19:55
Bakgrunn
Dette så spennende ut
hvor selger de slike bakgrunner?
hvor selger de slike bakgrunner?
Postet 25.01.09 kl 15:33
Postet 25.01.09 kl 15:50
Postet 25.01.09 kl 16:18
Postet 25.01.09 kl 16:23
Postet 25.01.09 kl 16:55
CiklideDet blir kjempefint! Hvilken plante er den "busken" i høyre hjørne der?
da har jeg vært på butikken og kjøpt et par til av den. planten heter Cabomba
Postet 26.01.09 kl 19:18
Endret: 26.01.09 kl 19:23
Postet 26.01.09 kl 20:17
Hei, hei! Ja, stilig at dere prøver å lage det litt annerledes med buer fremover, få litt dybde i karet. Blir spennende å se det endelige resultatet.
Liten, flat malle, kan det være en banjomalle? (Linker til den tofargede, men se også vanlig) Da blir den i så fall en del større etter hvert. Eller ser den mer ut som en rokke, kanskje en Borneo sucker / sewellia lineolata? (Den er søt!)
Lykke til med tantebarnet, bra å så en liten spire innenfor akvarieinteressen i tidelig alder. Det var det som fikk meg til å finne tilbake til hobbyen etter "de harde tenåra". Hadde ei som tok meg med på møtene i akvarieklubben og lærte meg hvordan jeg skulle gjøre ting. Fikk yngel på Palettciklide og div. levendefødere, spennende! Det blir jo bare mer og mer interessant jo mer man lærer om hvordan tingene fungerer. :o)
Liten, flat malle, kan det være en banjomalle? (Linker til den tofargede, men se også vanlig) Da blir den i så fall en del større etter hvert. Eller ser den mer ut som en rokke, kanskje en Borneo sucker / sewellia lineolata? (Den er søt!)
Lykke til med tantebarnet, bra å så en liten spire innenfor akvarieinteressen i tidelig alder. Det var det som fikk meg til å finne tilbake til hobbyen etter "de harde tenåra". Hadde ei som tok meg med på møtene i akvarieklubben og lærte meg hvordan jeg skulle gjøre ting. Fikk yngel på Palettciklide og div. levendefødere, spennende! Det blir jo bare mer og mer interessant jo mer man lærer om hvordan tingene fungerer. :o)
Postet 26.01.09 kl 20:53
Postet 26.01.09 kl 21:17
E.B.Hei, hei! Ja, stilig at dere prøver å lage det litt annerledes med buer fremover, få litt dybde i karet. Blir spennende å se det endelige resultatet. Liten, flat malle, kan det være en [URLBLOCK1]? (Linker til den tofargede, men se også vanlig) Da blir den i så fall en del større etter hvert. Eller ser den mer ut som en rokke, kanskje en [URLBLOCK2] / [URLBLOCK3]? (Den er søt!:))
den kan nok mest likne på den siste der men likner ikke helt heller... skal prøve å få tatt bilde av den men klarte ikke finne han nå. han er jo så liten. kanskje 4 cm kanskje. og i et kar fullt av planter er den umulig å finne med mindre den vil bli funnet:P hehe
Postet 26.01.09 kl 22:12
Postet 26.01.09 kl 22:29
Postet 27.01.09 kl 06:26
da har jeg kjøpt inn litt fler Cabomba. skal lage høyre hjørnet litt rolig og lunt. håper at et sommerfuglciklidepar vil flytte inn der ^^ jobber veldig med hva jeg skal ha i venstre hjørne, så forslag mottas med takk! ^^
foreløpig lurer jeg på om jeg skal ha en stor javabregne på rot der og kanskje plante noe gress rundt. Har lyst på en litt stor plante slik at jeg kan skjule diverse utstyr der i hjørnet.
Skal flytte brusesteinen ned fra høyre "hylle" ettersom den blåser opp såppas mye stein at den graver ned plantene rundt... vet ikke helt hvor jeg skal ha den men samboeren insisterer på at vi skal ha den så da får jeg vel bøye meg i støvet for det ^^
Regner med å få ordnet dette i kveld så da kommer det nye bilder snart^^
foreløpig lurer jeg på om jeg skal ha en stor javabregne på rot der og kanskje plante noe gress rundt. Har lyst på en litt stor plante slik at jeg kan skjule diverse utstyr der i hjørnet.
Skal flytte brusesteinen ned fra høyre "hylle" ettersom den blåser opp såppas mye stein at den graver ned plantene rundt... vet ikke helt hvor jeg skal ha den men samboeren insisterer på at vi skal ha den så da får jeg vel bøye meg i støvet for det ^^
Regner med å få ordnet dette i kveld så da kommer det nye bilder snart^^
Postet 27.01.09 kl 13:51