Black_flys akvarier i Trondheim (side 16)

De øksefiskene er kjempefine, altså! Ønsker meg noen sånne.
Hva er deres erfaring med dem så langt?
C o y s
Endelig... hehe. Tok lang tid, men vi klarte endelig å slå Leeds over to kamper. Vant fortjent 3-1 borte mot de i dag. Selv om linjemann og dommer til tider virket fraværende og mot SPURS.

Takk Sølvi. Har begynt å bruke redigerings verktøy nå. Selv om dette bildet hadde for stor størrelse. Skal trikse og mikse når jeg får tid. Så håper vi det blir flere bilder.

mona o
De øksefiskene er kjempefine, altså! :) Ønsker meg noen sånne. Hva er deres erfaring med dem så langt?


Hei Mona.
Har hatt noen mistenkelige bortfall i starten av den ene gruppen. 3 som døde på 2 dager. Etter dette har jeg kjøpt inn noen nye og det går nå 8 stk sammen. Den største hannen jager 2-3 til tider, men ellers holder gruppen godt sammen. Veldig morsom fisk som har blitt trygg på meg når jeg sitter foran karet. Så nå stimer de sammen med en gang foran matplassen når jeg setter meg der. Uansett om jeg mater eller ikke. Ser ut som om de kjenner meg igjen slik som sommerfuglciklidene, nannostomus mortenthaleriene og corydoras paleatusene. Alle de kommer frem til karet og fins ikke redde samme hva jeg gjør.

en fisk jeg kan anbefale til alle. dekorativ, morsom og veldig interessant.


Glemte å si at paleatusene la egg i går, Fikk fisket ut ca 10 stk. Veldig mange egg lagt på veldig vanskelige plasser for meg å hente de. Så det ble nok mat for ciklider mm. Samt at jeg ikke hadde tid til å sitte å følge med.

Bilde 1: Kirsebærreke
Bilde 2: Sommerfugl cikliden i sine nydelige farger
Bilde 3 Nannostomus Mortenthaleri

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Grattis med paleatusegg!
Har fått noen her også, men var ikke mange jeg klarte å berge. Håper jeg klare å fóre de opp. Er gøy!
Av Paleatuseggene var det bare 5 som var befruktet.
Tenker å flytte de over sammen med noen reker og snegler for selv oppdrett.
Skal operere nesen på onsdag (fikk telefon om jeg kunne ta timen i dag).
Får håpe de denne gangen får til å reparere den brekte nesen. hehe.


Håper å enten få tak i flere Mortenthalerier eller en annen liten flott tetra/nannostomus art til 63 literen.

Noen som har noen gode forslag?
Synes ildtetra og Moskito-rasbora er skikkelige blikkfang i små kar


Lykke til med operasjonen i morgen da.
Wow, det bildet av kirsebærreka! Det så ikke ut som noen kirsebærreke, så veldig pansret ut. Kult bilde
Takk Lisbeth.

Da begynner jeg å komme meg etter å ha operert nesen på onsdag. Helt gul og blå rundt øynene, men som sagt er formen stigende. De var tomme for MJ neser. det eneste som var igjen på lager var noen Brad Pitt neser så da ble det det. hehe. Skal bli godt å klare å puste gjennom begge neseborene igjen. Ikke gjort det siden jeg brakk nesa for mange år siden.

Ang akvariene. Så vurderer jeg å flytte over den første oppdrettscoryen min til 180literen. Den begynner å bli diger og tror den er full av egg. Resten i dette karet er bare babyer og ungfisk. I samme slengen flytte flying foxen til 180 literen og ødelegge sør amerika karet? En så utrolig nydelig og rolig fisk(hai- synes den ligner så mye på det). Tror den kommer til å bråke med sommerfuglene hvis de kommer hit. Mye større boltreplass i 180 literen, men håper fortsatt noen vil bytte den eller kjøpe den.

Vurderer å flytte Sommerfuglciklidene til 63literen og prøve å få oppdrett på de.

Får bruke natten til å tenke ut noe lurt.
Hva skjer på akvafronten
Blir kanskje sånn at jeg hører på deg Sølvi.
Skal å handle en dag på midtun zoo tenkte jeg.
Lurer på ildtetra, gulltetra eller en nannostomus art til 63 literen.
Skal gå sammen med corydoras orange laser og sommerfuglciklide paret.

Må også se om de har noen ottoer til dette karet.
Blir å plante om litt også. Flytte stengelplantene til bak i karet.
Men nå er det frokost og prøve å vaske klær.
Oppfrisking av 63 literen til sør amerika kar.
fikk i helgen og disse dagene nå tid til å gjøre om 63 literen til Sør Amerika kar. Noen innflyttere fra Asia igjen slik som: kinesiskalgeeter og en del reker.
Hovedfisk: Par med sommerfuglciklider
Stimfisk: 12 stk Kerritetra
Bunnfisk: 5 stk orangelaser cw023 og 4 stk yngel av Corydoras paleatus
Algespiser: 4 stk Otocinclus vittatus og kinesisk algeeter. Samt en stor gjeng med eplesnegler.

Utrolig flott blåskinn fra kerritetraene.

[External Image]

[External Image]
Eeeeeeh, Espen? Har du byttet navn på tråden din, eller er det jeg som ikke klarer følge med helt lenger? Husk jeg begynner å dra på årene, knegg knegg.
Var fint skinn i de blå tetraene dine. Har kommet litt nytt her i kjelleren også siste tiden. CW10 (7), albino ancistrus (10), aspidoras (10), leikstrio med 5 store yngel (ancistrus) Regner med at du også følger med i tråden min fast, slik som jeg gjør i din så det er vel kanskje ikke nytt? Akvariebordet til 375L begynner å ta form (se tråden min) og bare lister står igjen. En del jobb det også rundt karet, og må se litt på hva lister jeg skal ha og dimensjon
Hei Leif.
Du begynner ikke å bli gammel.
Følger fast med på tråden din ja.
Har skiftet navn på tråden. En litt mer spennende tittel. hehe.

Skal bli flinkere til å legge ut bilder. Er liksom ikke det samme å ta bilder med mitt digitalkamera iforhold til samboeren sitt speilreflekskamera. Hehe

Blir ikke flere kar i kåken før vi finner oss større plass å bo.
Stikker nå på pub.
COME ON YOU SPURS.
Får håpe skigutta klarer brasene uten meg gloende på skjermen.
Black_Flys
Stikker nå på pub. COME ON YOU SPURS. Får håpe skigutta klarer brasene uten meg gloende på skjermen.


YID ARMY! Det her bare må i boks!
Joanna & Pål
[QUOTE=Black_Flys]Stikker nå på pub. COME ON YOU SPURS. Får håpe skigutta klarer brasene uten meg gloende på skjermen.


YID ARMY! Det her bare må i boks!

Gikk jo bra det der. Får håpe det samme mot everton i morgen.

Har i dag vært og handlet litt smått.
2 VF corydoras pygmeatus til resten av gjengen samt 2 store amanoreker til 180 literen for å få fjernet litt alger. Vurderer å prøve med noen større reker senere. Gabon reke kanskje.
Nei i morgen skal jeg trå til med vannbytter og fjerning av planter.
De vokser jo som bare pokker.
Har ikke sett noe til amanorekene i dag, men er utallige plasser og planter å skjule seg bak. Og de lyser liksom ikke i karet. Går i et mett bakgrunnen hvis jeg ikke ser de rører seg litt.

Ellers er jeg strålende fornøyd med fiskesammensetningen i 63 literen. en harmonisk blanding og så flotte gfarger også Kerritetraene har. Sola kom litt på karet og fiskene ble NYDELIGE! Mest ekstremt var det kanskje med sommerfuglciklidene som hadde en fargeprakt ut av en annen verden.

Nei slappe av med tv og te før man pakker inn årene før kvelden.
Flotte de Kerritetraenedu har skaffet deg

Amanorekene e forøvrig veldig flimk til å gjemme seg .Mein forsvant dessverre på mystisk vis ,har en mistanke om at de gikk i den utvendige pumpen

Litt synd for de er veldig flink til ta alger på røtter og planter.
Fy faen dæm gjør mye rart med fisken i Vietnam.

Hadde ikke blitt godtatt i Norge får jeg håpe.
Black_Flys
Fy f... dæm gjør mye rart med [URLBLOCK1] Hadde ikke blitt godtatt i Norge får jeg håpe.



Kan ikke mye ytsk Espen, men øynene ser. At det fantes tattoerte fisk, samt deformerte fisk var noe jeg allerede visste. Men som du selv mener, dette er groteskt. Fytti katta
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap