1001 måter å søle vann på (side 3)

guttn
#75. løfte opp et innvendig filter mens det er i gang.

Glemte den, ja. Men jeg har også en avart av den:
76. Å mangle sugekopper/ha dårlige sugekopper på et innvendig filter, og dermed stole på at det står ved å lene seg på veggene. Filtere kan (vil ofte) vri seg pga. vannstrømmen, og er man uheldig, spruter vannet opp og ut av karet.
Joa vet noen måter,
#75 starte opp utvendig pumpe uten bruksanvisning og ingen aning hva man egentlig holder på med.
#76 rense filter fortsatt uten peiling og åpne lokket uten å stenge kranene til innsug/ utblås og ikke skjønne hvorfor det renner ut masse vann.
#77 gjenta feilen når man hjelper til å sette opp pumpe annet sted
78: glemme å sette på skikkelig dekkglass når man har Øreål som er glad i å krabbe rundt på gulvet

79: glemme å skru av slangen man bruker for å fylle vann i akvariet.

80: prøvefylle ett gammelt kar for å sjekke om det fortsatt er tett - noe det er(!) - før du lar det stå ett døgn i solsteiken for neste dag å oppdage at det har sprukket like forbanna.

81: gå rolig forbi karet når du har en sebraciklide som er sulten å glad i å plaske.
1001 måter å søle vann på
82: Koble til den nye Fluval FX5 pumpa. Dra på jobb. I mellomtiden har vår kjære katt funnet ut at den Fluval slangen så jammen god ut.. To små fine hull i retur slangen fra pumpa. ca 130 liter vann på parketten. Dette skjedde 25. januar. Sitter fortsatt i stua med 3 avfuktere og ingen parkett på stua, kjøkken og gang. Det værste er at katten fortsatt springer rundt her
Det er på grunn av nr 82, at jeg ikke har utvendig filter... Forestiller meg at et barn kan være like dyktig som et husdyr til å klare å punktere slangene... :-S
Forslag til løsning for #82: Aluminiums-fleksislange (Biltema) rundt slangene. Sikkert ikke like godt å tygge på!
Donald
#45 må eg vel innrømme at eg har vært borti (og en del andre også), men #50 er foreløpig favoritten min :D

Jepp!
Jo Stenersen leder an med nummer 49 OG nummer 50, etter min mening.
Jeg så det hele for meg, begge scenarioer, som i en egen kinofilm i hodet.... ojoj!
mona o
Jepp! :-) [URLBLOCK1], etter min mening. Jeg så det hele for meg, begge scenarioer, som i en egen kinofilm i hodet.... ojoj! :-)

Må si meg enig der. Jeg lå langflat i sofaen da jeg leste det. Jeg har forsåvidt ligget langflat i sofaen under hele tråden, men disse to er i en klasse for seg.
mona o
[QUOTE=Donald]#45 må eg vel innrømme at eg har vært borti (og en del andre også), men #50 er foreløpig favoritten min :D

Jepp!
Jo Stenersen leder an med nummer 49 OG nummer 50, etter min mening.

Nr 50 helt klar favoritt her også. Men jeg må si nr 25 er ganske fornøyelig den og, selv om den nok ikke innvolverer like store mengder vann

Edit: Måtte inn og se på profilen til denne fisken, og ble nyskjerrig: hoppet den eller "skjøt" den?
Henriflette
Men jeg må si nr 25 er ganske fornøyelig den og, selv om den nok ikke innvolverer like store mengder vann :D

Enig der. Det er forresten enkelte kulefiskeiere (for en gangs skyld ikke meg) som har kulefisker som har lært seg til å spytte vann på eieren for å tigge mat!
Fiskene dine har vel skjønt at det ikke nytter med deg, siden du stort sett er kliss klass hele tiden
mona o
Jepp! :-) [URLBLOCK1], etter min mening. Jeg så det hele for meg, begge scenarioer, som i en egen kinofilm i hodet.... ojoj! :-)

Enig! Kanskje det burde opprettes en pris til den beste vannsølehistorien når tråden når 1001?

Morsomt at det er så mange flere som har finurlige måter å søle vann på! Hadde ikke trodd at vi skulle komme opp i over 80 stk før helga var omme!

PS: Det har blitt litt krøll på nummereringen. Nr. 24 mangler (forsvant en plass mellom post 11 og 12), og post 42 tar noen nr. på nytt... *ser med store søte øyne mot moderatorene som kaaaaanskje orker å være så snille og ta seg tid til å fikse nummereringen slik at vannsølemåte nr. 1001 faktisk blir nr. 1001.*
24 er der, men 23 står 2 ganger. Det blir vel litt mye jobb å skulle endre alle numrene etter de som er feil? Vi får kalle dem for 23 a og 23 b og 76 a og b.
83. Tror jeg bidrar med en nesten-historie: Jeg skulle kjøre i gang et nytt Fluval 3 pluss-filter med guffe fra et innkjørt filter. Filtersvampen fra det innkjørte filteret var krystet i ei bøtte og vannet var temmelig brunt. Så nedi bøtta med Fluvalen, og strømmen koblet til. Den stikkontakten ble røsket lynfort ut igjen da vannet begynte å rotere i bøtta. Heldigvis kom det ikke så mye vann over bøttekanten, og jeg hadde ei større bøtte å bruke til oppgaven. Konklusjon: bruk stor nok bøtte.
Siden vi har brukt samme nummer flere ganger, hopper jeg litt i nummereringen.

Jeg holder på med vannbytter, og da kommer det diverse flashbacks:

85. Når man henger en uttappingsslange ned i do, og vannstrømmen treffer mellom doen og doringen. Det tar tid før man oppdager, og da er det veldig vått!

86. Å putte 6 filtre (som er igang) i en 10-litersbøtte uten lokk (dette har en forhistorie). Når en av dem i tillegg velter...

87. Etter et skikkelig vannsøl; å henge opp de gjennomvåte håndklærne et annet sted enn over badekaret.

88. Å tro at man skal greie å gjøre husarbeid, samtidig som man bytter vann i 3-4 akvarier.

89. Bare henge inntappingsslangen over kanten på akvariet når man skal fylle i vann, og tro den kommer til å henge der av seg selv.

90. Å sette fra seg en isboks full av vann på gulvet, og glemme å ta den vekk. Før eller senere sparker man i den.
91. Å prøve å sette på plass planter med bare nevene nede i et akvarie med Sajica i. Vår Sajica ønsket selv å stå for hjemmeinnredningen. Har man ikke tenkt over at fisken kan finne ut at angrep er det beste forsvar, er det fort gjort å skvette så pass at man har gjennomført et av punktene i lista 1001 måter...
92.Ha barnebarn som skal være snill og hjelpe mormor med vannbytte. Det er søl det....
93. Har ei katte som liker å drikke av ei lita bøtte med akvarievann og da setter ho føttene oppå kanten av bøtta og bøyer seg nedi og dermed velter den bøtta og katta blir bløt på føttene og da har man bløte kattespor overalt etterpå....
Jeg begynner å føle meg heldig, siden jeg ikke har katt lenger... ;P
Inger Anne
Siden vi har brukt samme nummer flere ganger, hopper jeg litt i nummereringen.

Det var en grei løsning på nummererings"kaoset". Hopper litt til, ettersom vi fremdeles er noen nr "på etters".

96. Variant av nr. 3. Å glemme å følge med på slangeenden som går opp i akvariet når man pumper opp vann, for dermed å bomme på karet...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap