Planter+ biltemasand= bad!
Postet 24.04.08 kl 15:41
Postet 24.04.08 kl 16:03
Postet 24.04.08 kl 16:16
Postet 24.04.08 kl 16:35
Jeg har ikke Biltemasand, men Rådasand 0,33mm. Jeg har sandsnegler, men ikke så veldig mange (ennå...hehe). Foruten dette bruker jeg alltid å rote rundt i sanden etter vannskifte. Jeg har også fisk (corydoras) som ofte roter i sanden ved røttene på plantene. Alt dette gjør at det hos meg spirer og gror
Postet 24.04.08 kl 16:42
Inaktiv bruker
plante og malawi friken!merkelig, for mine ser bare ut til og dø, selv med næring oppi der! noen tips og råd?
Hvordan vannverdier har du i karet?
Postet 24.04.08 kl 16:43
Postet 24.04.08 kl 17:02
Postet 24.04.08 kl 19:20
Postet 24.04.08 kl 21:16
Inaktiv bruker
jeg har biltema sand, og utrooolig mye skruvallisneria
i min sand vokser de som ugress, å det kommer 20 nye avleggere på 2 uker
så hos meg vikser de hele tiden, å jeg har ikke noen fisker som graver så mye, bare en gibbiceps som lager svære groper som den koser seg i, men det er sjelden ved plantene:=)
i min sand vokser de som ugress, å det kommer 20 nye avleggere på 2 uker
så hos meg vikser de hele tiden, å jeg har ikke noen fisker som graver så mye, bare en gibbiceps som lager svære groper som den koser seg i, men det er sjelden ved plantene:=)
Postet 07.05.08 kl 09:02
Kanskje det har noe med hva slags plantenæring og planter du har. Bruker du bare flytende næring kommer ikke den seg ned til røttene. I alle fall ikke med så tett sand.
Har du planter som tar opp næring via røttene må du gjødsle i sanda, ikke oppå. Jeg bruker fin sand og når jeg starter et kar har jeg plantenæring og gjerne torv i bunnen før sanda legges oppå. Det har i alle fall gitt meg veldig god gro for plantene. Ettergjødsler kun med sånne leirekuler som jeg stikker ned i sanda ved plantene.
Har du planter som tar opp næring via røttene må du gjødsle i sanda, ikke oppå. Jeg bruker fin sand og når jeg starter et kar har jeg plantenæring og gjerne torv i bunnen før sanda legges oppå. Det har i alle fall gitt meg veldig god gro for plantene. Ettergjødsler kun med sånne leirekuler som jeg stikker ned i sanda ved plantene.
Postet 07.05.08 kl 14:59