- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Verdens smarteste gullfisk!
Verdens smarteste gullfisk!
Postet 06.05.08 kl 11:41
Postet 06.05.08 kl 11:43
Postet 06.05.08 kl 11:49
Postet 06.05.08 kl 11:57
Postet 06.05.08 kl 12:00
Postet 06.05.08 kl 12:01
Han driver fiskeskole. Er det ingen med gullfisk som kan prøve dette og fortelle hvordan det gå? Sikkert andre fisk som kan læres opp også!
Postet 06.05.08 kl 12:07
Postet 06.05.08 kl 12:36
Postet 06.05.08 kl 12:57
Tror det er ganske enkelt, jeg. Med litt fantasi, god tid og mat så lærer de det meste. Intelligensen går ut på å finne mat,
og ikke å "sparke" fotball Mat i røret, mat på "fotball" osv.
Ser jo det på egen fisk også: Det tar ikke mange dagene før de lærer å spise fra fingrene.
Har selv en halvblind ciklide (avatar-fisken) som legger seg inni hånden min for å få seg en ekstra matbit. Den ble så mager, og så fikk jeg tatt den forsiktig i hånden og gitt den mat. Etter 4 - 5 dager så svømmer den inn frivillig. Den spiser og koser seg selv om halve kroppen er over vann. Den gjør det selv om jeg bare skal knipe en plante.
Artig å vise til besøkende
Så det er bare å trene ....
og ikke å "sparke" fotball Mat i røret, mat på "fotball" osv.
Ser jo det på egen fisk også: Det tar ikke mange dagene før de lærer å spise fra fingrene.
Har selv en halvblind ciklide (avatar-fisken) som legger seg inni hånden min for å få seg en ekstra matbit. Den ble så mager, og så fikk jeg tatt den forsiktig i hånden og gitt den mat. Etter 4 - 5 dager så svømmer den inn frivillig. Den spiser og koser seg selv om halve kroppen er over vann. Den gjør det selv om jeg bare skal knipe en plante.
Artig å vise til besøkende
Så det er bare å trene ....
Postet 06.05.08 kl 18:25
Endret: 06.05.08 kl 18:26
Postet 06.05.08 kl 18:40
Der sprakk myten endelig om tresekunders hukommelse hos gullfisker. Fisken i videoen kunne vel ikke lært å spille ball hvis han/hun ikke husket en ting etter tre sekunder:o)
Har aldri trodd på det om tre sekunders gullfiskhukommelse for da jeg var liten opplevde jeg min tantes gullfisker i hagedammen hennes. De husket tydeligvis at når de merket vibrasjoner fra tantes føtter i bakken, så kom det snart mat i det venstre hjørnet av dammen.Det hadde de lært med erfaring-og da måtte de jo kunne huske erfaringene sine.
Hmmm...Lurer på hvordan jeg kan lære Gulliver, Gulla og Gullars å spille basket...? Kunne jo ha små basketmatcher nedi karet sitt de, hvis de ville:o)
Har aldri trodd på det om tre sekunders gullfiskhukommelse for da jeg var liten opplevde jeg min tantes gullfisker i hagedammen hennes. De husket tydeligvis at når de merket vibrasjoner fra tantes føtter i bakken, så kom det snart mat i det venstre hjørnet av dammen.Det hadde de lært med erfaring-og da måtte de jo kunne huske erfaringene sine.
Hmmm...Lurer på hvordan jeg kan lære Gulliver, Gulla og Gullars å spille basket...? Kunne jo ha små basketmatcher nedi karet sitt de, hvis de ville:o)
Postet 06.05.08 kl 21:01