- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Slutt på biltemasand
Slutt på biltemasand
Postet 04.09.08 kl 14:30
Inaktiv bruker
tuller du?!!! det var da litt av en nyhet, å kipt for mange, da jeg bruker biltemasand veldig mye.... går jo ann å si at mange akvarister bruker det da, å de må da derfor ikke slutte med det, men det hjelper nok lite..
Postet 04.09.08 kl 14:50
Postet 04.09.08 kl 14:53
Var på Biltema i Fredrikstad
Och fick följande svar angående sanden.vid informationsdisken
-Jag frågade om de slutat att sälja sanden
Fick till svar att de hade plockat bort all sand av den varianten som vi använder till akvarium.
-Frågade varför?
Fick då till svar att de hade hittat kvicksilver i den vid en kontroll.
Oj då svarade jag .Jag använder denna sand till mina akvarium.
Fick då svaret att
Var det länge sedan du köpte din sand?
Var på jag svarade att det var i början av året.
Då behöver du inte vara orolig sa hon.
Vi tar tagit bort allt för att vara på den säkra sidan
hmmm skall man vara orolig tro......
Och fick följande svar angående sanden.vid informationsdisken
-Jag frågade om de slutat att sälja sanden
Fick till svar att de hade plockat bort all sand av den varianten som vi använder till akvarium.
-Frågade varför?
Fick då till svar att de hade hittat kvicksilver i den vid en kontroll.
Oj då svarade jag .Jag använder denna sand till mina akvarium.
Fick då svaret att
Var det länge sedan du köpte din sand?
Var på jag svarade att det var i början av året.
Då behöver du inte vara orolig sa hon.
Vi tar tagit bort allt för att vara på den säkra sidan
hmmm skall man vara orolig tro......
Postet 04.09.08 kl 15:03
Postet 04.09.08 kl 15:05
Postet 04.09.08 kl 15:07
Postet 04.09.08 kl 15:07
Postet 04.09.08 kl 15:08
Postet 04.09.08 kl 15:10
Postet 04.09.08 kl 15:10
Postet 04.09.08 kl 15:11
Tine ZachariassenAntar at Biltema Sverige har samme leverandør, slik at den er tatt av markedet der og? Hvor andre steder(bortsett fra den svindyre på dyrebutikken) kan man få tak i lignende sand som den på biltema? Til omtrentlig samme pris, omså litt dyrere og, men med en viss grense:)
Virker sånn for søkte etter sanda på biltema.se også uten resultat.
Postet 04.09.08 kl 15:12
Postet 04.09.08 kl 15:14
Postet 04.09.08 kl 15:17
2neliseJa si det du Tine Men det må vel finnes andre butikker som selger bilrekvisita og derunder blåsesand? Utvalget kommer vel litt an fra sted til sted.
Sand finnes mange steder, men spørsmålet er om den kan brukes til vårt formål. Biltema sanda har vist seg å fungere samt å være trygg, helt fram til dette dukka opp.
Postet 04.09.08 kl 15:19
Tom Kristiansen[QUOTE=2nelise]Ja si det du Tine Men det må vel finnes andre butikker som selger bilrekvisita og derunder blåsesand? Utvalget kommer vel litt an fra sted til sted.
Sand finnes mange steder, men spørsmålet er om den kan brukes til vårt formål. Biltema sanda har vist seg å fungere samt å være trygg, helt fram til dette dukka opp.
Om det stämmer då.
Jag bara åter berättade det jag fick berättat för mig när jag frågade
vid informationsdisken.
Har någon annan fått samma svar?
mvh Kjell
Postet 04.09.08 kl 15:22
Det er ikke noen umiddelbar krise for meg, jeg har den sanda jeg trenger foreløpig. Stakkars den som skal fylle opp et stort akvarie med sand kjøpt på dyrebutikk, DET blir dyrt det.
For ikke å snakke om de stakkarne som har kjøpt biltemasand med kvikksølv i august. Hun jeg snakket med sa at det ble trekt fra butikkene 27 august.
For ikke å snakke om de stakkarne som har kjøpt biltemasand med kvikksølv i august. Hun jeg snakket med sa at det ble trekt fra butikkene 27 august.
Postet 04.09.08 kl 15:24
Kjell B[QUOTE=Tom Kristiansen][QUOTE=2nelise]Ja si det du Tine Men det må vel finnes andre butikker som selger bilrekvisita og derunder blåsesand? Utvalget kommer vel litt an fra sted til sted.
Om det stämmer då.
Jag bara åter berättade det jag fick berättat för mig när jag frågade
vid informationsdisken.
Har någon annan fått samma svar?
mvh Kjell
Gjenstår og se om dette stemmer da, men om så er tilfelle at den inneholder farlig nivå med kvikksølv så ville jeg tro at Biltema måtte gå ut med en advarsel.
Postet 04.09.08 kl 15:25
googlet litt, fant denne: http://www.torshovbil.no/sider/katalog.html.
varenummer 294010001 "Sand for sandblåser, meget god kvalitet. 25 kg sekk. 69,-".
har noen prøvd denne?
varenummer 294010001 "Sand for sandblåser, meget god kvalitet. 25 kg sekk. 69,-".
har noen prøvd denne?
Postet 04.09.08 kl 15:27
Det var faktisk min eldste sønn som bor i Tromsø som fortalte det til meg først. Jeg tipset han om denne sanda, han har kjøpt ørkenrotter *grøss*
Og den sanda som selges i dyrebutikk til disse er svindyr. Så jeg sendte han på biltema. Han ringte meg og fortalte det, jeg kastet meg på tlf. til biltema for å høre om dette virkelig stemte. Og jeg tenkte at hvis de hadde noen sekker igjen i butikken så skulle jeg ha de. Men de har trekt alt tilbake.
Og den sanda som selges i dyrebutikk til disse er svindyr. Så jeg sendte han på biltema. Han ringte meg og fortalte det, jeg kastet meg på tlf. til biltema for å høre om dette virkelig stemte. Og jeg tenkte at hvis de hadde noen sekker igjen i butikken så skulle jeg ha de. Men de har trekt alt tilbake.
Postet 04.09.08 kl 15:29