Min lille verden :)

Da tenkte jeg at det var på tide med min egen personlige tråd Ser mange andre har dette, og tenkte for meg selv "er det ikke på tide at jeg får en selv?" Svaret ble "jo, selvfølgelig."

Jeg startetr interessen for flere år siden da jeg ønsket meg en fiskebolle med utstyr til jul. Bestemoren min oppfylte ønske mitt Dette var det stolte året 2003. Jeg begynte samtidig å lese litt her på AF og NA. Fant ut at bollen skulle stå 3 uker før fisk ble sluppet nedi der. Noe jeg ikke visste var at det ikke var nok med bare luftpumpe. Så ventetiden var vell littbortkastet uten filter. Jeg innførte 2 stk slørhaler nedi karet mitt. Noe som ble anbefalt. Og disse hadde jeg i 3 år nedi bollen med ikke annet enn luftpumpe og en kopp vannskifte hver dag *Vet jo nå at dette ikke var helt riktig, men jeg var uerfaren og viste ikke såpass*

Bilde1: Bobbla, minoransje tykke gullfisk.
Bilde2: Porsche (playboy), playboy siden han hadde en oppned playboykanin formet svart flekk
Bilde3: Mine to "kysser".

Vil også nevne at disse fiskene ble solgt etter at jeg hadde hadt dem selv i 3 år. De vokste seg ganske store og jeg syntes selv de fortjente et større kar

Dette var starten på min interesse )
Hva blir bollen brukt til nå?
Nå blir bollen brukt til kampfisken min Blade. Det er en hann kampfisk i typen CT (crowntail) i fargen royal blue Er veldig stolt av kampfisken min og synes at han er perfekt. Har prøvd med noen kompiser opp gjennom tiden, men han er hissig denne fyren. Så nå er han nesten alene.

Har selskap av eplesnegler, sandsnegler og villguppy-yngel. Skulle ikke tro dette skal gå bra, men faktisk. Jo

Bilde1: Blade i sin fulle prakt (fargene blir feil pga blitz)
Bilde2 og 3: Blade hviler seg i øyet til skallen Han velger rare plasser å ta en hvil på.
Flere bilder av Blade

Det er på bilde 2 og 3 fargene hans virkelig vises...


Jeg har alltid ville hatt en kampfisk, så er kjempeglad for at jeg har en nå.
Så kom det til det at jeg såg flere fine kar her inne på akvaforum. Så jeg kjøpte mitt eget kar. det var et 50 liters kar. Ble startet opp julen 07 og fikk stå 3 uker før jeg hadde mine slørhaler nedi De bodde der en mnd før de ble solgt. De vokste bare mer da de fikk dette karet jo...

Bildet er fra da karet ble startet opp. Veldig lite ting nedi der må jeg si :p Og skjørtetetra som ble den andre typen fisk jeg skaffet meg ) Det var dårlig oppsett, men for meg var det å kunne se fiskene i større kar virkelig nok

Så fikk jeg helt dilla og drømte om enda større kar. Så i oktober i år kjøpte meg et 110 liters juwel-kar på tilbud hos tropehagen zoo Var virkelig storfornøyd... Og alt har ballet på seg og akvadilla var kommet for å bli

Men blir aldri fornøyd med oppsettet på 110literen. Men klistrer bare ved noen bilder jeg.

Akvariumet i forandring
Hva gjør jeg med det nyeste karet akkkurat nå? Jo, jeg driver å bygger i høyden med lavastener med hull i. Ser ut til at fiskene liker det. Men synes alltid at karet mitt blir et stort rot. Men blir nok bra til slutt )

Bare å komme med råd og tips hvis dere har lyst


Men må ikke glemme 50 literen min... Her er noen nyere bilder av den med noen av innbyggerne etterhvert...
Karet før utrydding av overflødige flyteplanter (50 literen)

Kakadueciklide hannen min er avbildet på bilde 2 og 3. Han er skikkelig underbitt (normalt?) og synes selv han er en skjønnhet ) Han er litt småhissig og slem mot dama si da.
grattis med akvarietråd, du kan virkelig å dekorere akvariene.
Så må jeg ikke glemme kakadue-hunnen min

håper de skal bli et skikkelig par og få litt action i karet
Og siste bildet er av min trofaste rydder...
guttn
grattis med akvarietråd, du kan virkelig å dekorere akvariene.


Takk takk velkommen inn. Blir aldri fornøyd selv, men blir nok bra til slutt )
Her er min største rydder. En stooor gul eplesnegle )
Skal vi se. Hvem skal jeg ha bilde av nå Blir så grepet her at jeg glemmer nesten hva jeg har :p

Mine to scalarer Den på bilde 1 og 2 heter Prince. Min yndling. Synes han er så superfin selv. Finere enn bildet viser han, men blitzen ødelegger litt.

Bilde 3 er av broren/søsteren hans (eller er det hunn). Ja ja, jeg har nå bestemt at begge er hanner da jeg ikke ser forskjell
Dette er sommerfuglciklide som jeg hadde tisligere )
Ancistrus Min stolte hanne Men barter.
I går kom jeg over noen fine kampfisk-hunner på butikken. Kjøpte en i går. Knallrød og fin hunn, og drog tilbake i dag for å kjøpe to stk til. Så nå har jeg to fine knallrøde og en blå. muligens CT (håper håper). Kanskje prøve å parre noe med den fine blå hannen min av typen CT. )

Må legge ut de bildene jeg foreløbig har fått tatt av mine nye hunner. Men ikke enkelt da de flyr rundt i karet hele tiden uten stopp )

Bilde 1: Kampfiskhunn blå, Crowntail (noen som kan bekrefte at dette er en CT-hunn(?))
Bilde 2: Rød kampfiskhunn. Kjøpt i går. (døpt queen elisabeth). I typen vanlig veiltail? (VT). (hadde fått litt bank i butikken.
Bilde 3: Rød kampfisk hunn: Kjøpt i dag. Samme type som den andre røde. VT.

Mine tre stoltheter for tiden)
Legger ut bildene jeg tok av queen i går da hun var kommet i karet Er ganske fornøyd selv med kjøpet. Satt og studerte de i dag. Hjelper ikke å se serie på tv når karet står ved veggen bortenfor. Så såg nok mer på karet enn tv'n. Fulgte med oppførselen til disse damene. Skikkelig nysgjerrige, udersøker hver krok nøye. Ser også at det er lite aggressivitet å se hos de. Greit de får sine raid til tider, men er ikke ille altså Snille jenter.
Bilde 1 og 2. Kjøpte en pleco for en mnd siden. Desverre døde denne ganske raskt av ukjendt grunn. Men er vedt et bilde av fine fisken likevell )

Bilde 3: Enda et bilde av nok en nyttig hjelper. En blå eplesnegle.
Da er det tilbake i planleggingen her Sitter stadig og tenker på om det er noe jeg kan forandre i karene mine. Driver til stadighet å flytter tilg rundt omkring. Men har ikke funnet den perfekte løsningen enda... Trodde ikke jeg kom til å finne på stort å vise frem eller fortelle om på min personlige tråd her på AF. Men sannelig er det gøy å laste opp bilder av sine egne stoltheter og skrive litt om hva man gjør på og hva man planlegger å gjøre. Det er til hjelp for meg selv å referere meg frem til ting her, og kanskje noen synes det er artig utenfra og følger med på min utvikling her. Bare kos med komentarer og tips fra dere som leser Skal legge flem mye mer etterhvert her på AF. Forhåpentligvis vil kakaduecilkidene mine yngle etterhvert, da lover jeg at bilder kommer av hele prosessen så langt den går. Selv om foreløbig ser det ikke ut som om kakaduene mine er så forelsket at det gjør noe. Hannen driver og glefser etter henne og jager henne litt rundt. Hunnen lar seg bli jaget, samtidig lar hun dette gå utover alle andre med sin PMS utbrudd. Da jager hun alt hun kan se :p Bra de andre fiskene vet og passe seg for frk.pms.

Da avslutter jeg kvelden her med et bilde av noen egg Er ikke sikkert det vises så veldig bra. Men Metall pansermallene mine la eggene sine på algeskrapen min så da fikk jeg flyttet eggene til et fødekar for at de ikke skulle bli oppspist. Desverre klekket aldri disse eggene :-/ men men, var litt spenning likevell. *God kveld*
Blade er en vakker kampfisk! Skal bli morsomt å høre om noen av damene faller for ham etterhvert. Den røde var absolutt nydelig
Tante Astrid
Blade er en vakker kampfisk! Skal bli morsomt å høre om noen av damene faller for ham etterhvert. Den røde var absolutt nydelig :)


Håper håper he heh...
Tilfeldig bekjentskap
© Carina Olsen
Reklame for plussmedlemskap