Fisker i min 100 l


Har nå i akvariet

2 Guppy
(Usikker på om de skal beholdes så kan være de blir omplassert)

9 Rødnesetetraer

Så, lurer litt på Endlers guppy i stedet for vanlig, for da og unngå "hale-nappe-problematikken".

Det er så mange flotte fisker, men er vanskelig å velge. Har vært endel i basen og sett på egenskaper og krav til vannkvalitet.

L-144 har også fasinert meg, sammen med noen kirsebærreker?

Har sett litt på palettciklider og sommerfuglciklider, men er disse veldig hissige?

Kanskje platyer?

Har ingen erfaring med hvordan disse fiskene fungerer overens. Forslag om andre fisker mottas også med takk.


(Har prøvd å legge inn linker for første gang, så bær over meg hvis de ikke er helt riktige)
Hva med en flott dverggurami-hann, sammen med tetraene, så får du litt forskjellig størrelse ?

Jeg vet de skal være i par, men jeg har skilt mine. Ble et evig jag med lek, jaging av hunnen og skumredebygging. Hun går med villguppy.

Har ham alene sammen med 15 neontetra og det fungerer veldig bra. Ser ut som han trives. Veldig tam fisk, som nesten spiser av hånda. Leste også at de lever lenger når de slipper å stresse med lek og yngelpleie.
Hei

Sommerfuglciklider er ikke hissige, stille å rolige. De blir vel noe trigget i lek.
Jeg har 2stk, de er snille som lam iallefall.

jeg trur de Palettciklidene er hissige av seg, uten at jeg kan si dette for sikkert, aldri hatt de. men mener jeg har lest det. se i basen.


ja det er ikke lett velge fisk, mye flott!

Jeg synes det er morsomt med levendefødene, iallefall enn så lenge

feks guppy, platy, molly

Har pr nå i akvariet

8 Guppy
5 neontetra

Vurderer nå 2 L-144 og noen kirsebær reker. Er det lurt?
Noen fler tetraer skal det nok bli etterhvert.

Hva er erfaringene med
Glødebåndtetra
Svart Neontetra
Venusfisk


Evnt andre litt større arter som etterhvert kan passe inn her?
Trond Stegarud
Hei Sommerfuglciklider er ikke hissige, stille å rolige. De blir vel noe trigget i lek. Jeg har 2stk, de er snille som lam iallefall. jeg trur de Palettciklidene er hissige av seg, uten at jeg kan si dette for sikkert, aldri hatt de. men mener jeg har lest det. se i basen. ja det er ikke lett velge fisk, mye flott! Jeg synes det er morsomt med levendefødene, iallefall enn så lenge:) feks guppy, platy, molly


Takk for svar

Kanskje 2 sommerfuglciklider hadde vært en ide?

Har også sett på litt platy !
sommerfugler er kjempefine fisker. Rolige og snille. Har 5 stk selv nå for utparring. bare husk at de er monogame og må få velge partner selv. de kan være litt vanskelig å få til og har selv en kamerat som har hatt 10 stk som døde før han ga seg. jeg har aldri gjort noe ekstra verken med vannkvaliteter eller noe sånt og mine legger egg og står i ^^
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap