- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Har ei liste med reker, men dette er helt ukjent tereng for meg... noen som kan hjelpe?
Har ei liste med reker, men dette er helt ukjent tereng for meg... noen som kan hjelpe?
Hei!
Jeg skal bestille reker, men kan svært lite om de...
Jeg har et kar på 62Liter og ett på 110Liter. I 62Litern går det 7 C. sterbai, 9 Ildtetra og 4 Amanoreker.
I 110Litern går det 8 unge skjørtetetra. Det er meningen at Corydorasen skal hit etter hvert.
Jeg har fått ei liste med reker jeg har mulighet til å bestille, men jeg har ikke peiling på disse.... Er litt ut etter den vanlige "viftereken", men vet ikke om den er på lista heller? Jeg har prøvd å slått opp i snegle og skalldyrbasen uten mye hell.
Jeg håper det er noen eksperter her som kan hjelpe!?!
Her er lista:
cardinia breviata
cardinia sp, grønn reke
cardinia multidentata
neocaridina sp. tigerreke
neocaridina sp. denticulata red var
caradina sp. "blackberry reke"
caradina cf. propinqua
caridina cf cantonensis "rød"
caradinia sp. "pinocio reke"
atyoida pilipes "dverg filter reke"-
caridina cf cantonensis "svart/hvit"
atya gabonensis
atyoida cf.pilipes "blue cesar dverg filter reke"
Jeg lurer også på om noen har erfaringer med reker og kampfisk?
Jeg skal bestille reker, men kan svært lite om de...
Jeg har et kar på 62Liter og ett på 110Liter. I 62Litern går det 7 C. sterbai, 9 Ildtetra og 4 Amanoreker.
I 110Litern går det 8 unge skjørtetetra. Det er meningen at Corydorasen skal hit etter hvert.
Jeg har fått ei liste med reker jeg har mulighet til å bestille, men jeg har ikke peiling på disse.... Er litt ut etter den vanlige "viftereken", men vet ikke om den er på lista heller? Jeg har prøvd å slått opp i snegle og skalldyrbasen uten mye hell.
Jeg håper det er noen eksperter her som kan hjelpe!?!
Her er lista:
cardinia breviata
cardinia sp, grønn reke
cardinia multidentata
neocaridina sp. tigerreke
neocaridina sp. denticulata red var
caradina cf. propinqua
caridina cf cantonensis "rød"
caradinia sp. "pinocio reke"
atyoida pilipes "dverg filter reke"-
atya gabonensis
Jeg lurer også på om noen har erfaringer med reker og kampfisk?
Postet 24.03.09 kl 17:53
Jeg klarer ikke å se at vanlig viftereke er på den lista der. Den siste der kan muligens være i slekt med viftereke.
Men, kan jo ta lista nedover, og det jeg tror er korrekt ID
cardinia breviata - denne eller noe lignende?
cardinia sp, grønn reke - denne?
cardinia multidentata - amanoreke
neocaridina sp. tigerreke - mente tigerreke lå i basen, men finner den ikke nå
neocaridina sp. denticulata red var - aner ikke i farten, men mulig å google
caradina cf. propinqua - denne?
caridina cf cantonensis "rød" - muligens denne.
caradinia sp. "pinocio reke" - skulle ikke forundre meg om det er denne.
atyoida pilipes "dverg filter reke"
atya gabonensis - gabonreke
~~~~
Tror i hvert fall rekeyngel vil bli dyr kampfiskmat om han klarer å få tak i dem. Noen vil nok overleve om javamosedotten er diger nok, men noen eksplosiv vekst i antallet kan du ikke forvente Om kampfisk tar litt større reker aner jeg ikke, men får han til, vil han garantert gjøre det. Reker er jo namnam
Men, kan jo ta lista nedover, og det jeg tror er korrekt ID
cardinia breviata - denne eller noe lignende?
cardinia sp, grønn reke - denne?
cardinia multidentata - amanoreke
neocaridina sp. tigerreke - mente tigerreke lå i basen, men finner den ikke nå
neocaridina sp. denticulata red var - aner ikke i farten, men mulig å google
caradina cf. propinqua - denne?
caridina cf cantonensis "rød" - muligens denne.
caradinia sp. "pinocio reke" - skulle ikke forundre meg om det er denne.
atyoida pilipes "dverg filter reke"
atya gabonensis - gabonreke
~~~~
Tror i hvert fall rekeyngel vil bli dyr kampfiskmat om han klarer å få tak i dem. Noen vil nok overleve om javamosedotten er diger nok, men noen eksplosiv vekst i antallet kan du ikke forvente Om kampfisk tar litt større reker aner jeg ikke, men får han til, vil han garantert gjøre det. Reker er jo namnam
Postet 24.03.09 kl 18:24
Endret: 24.03.09 kl 18:26
Postet 24.03.09 kl 18:28
ElinHJeg klarer ikke å se at vanlig viftereke er på den lista der. Den siste der kan muligens være i slekt med viftereke. Men, kan jo ta lista nedover, og det jeg tror er korrekt ID :) cardinia breviata - [URLBLOCK1] eller noe lignende? cardinia sp, grønn reke - [URLBLOCK2] cardinia multidentata - amanoreke neocaridina sp. tigerreke - mente tigerreke lå i basen, men finner den ikke nå neocaridina sp. denticulata red var - aner ikke i farten, men mulig å google [URLBLOCK3] caradina cf. propinqua - [URLBLOCK4] caridina cf cantonensis "rød" - [URLBLOCK5] caradinia sp. "pinocio reke" - [URLBLOCK6] [URLBLOCK7] [URLBLOCK8] atya gabonensis - [URLBLOCK9] atyoida cf.pilipes "blue cesar dverg filter reke" ~~~~ Tror i hvert fall rekeyngel vil bli dyr kampfiskmat om han klarer å få tak i dem. Noen vil nok overleve om javamosedotten er diger nok, men noen eksplosiv vekst i antallet kan du ikke forvente :) Om kampfisk tar litt større reker aner jeg ikke, men får han til, vil han garantert gjøre det. Reker er jo namnam ;-)
WOW!
Tusen takk for hjelpen! Du har virkelig gjort en god jobb!!
Jeg finner ikke så mange som kunne passet meg... Det blir vel amanoreke da kanskje og garbonreka er jo fristende Jeg har jo amanoreker fra før, men de er kule de
Om det er noen som har forslag så gjerne skriv noen ord! Jeg har virkelig begynne å studere reker! Jeg kan jo ingen ting,men har blitt bergtatt av de 4 amanorekene mine!
Synd kampfisker har reker på menyen... Regner med at den maten jeg kommer til å servere ikke slår reker:/
Postet 24.03.09 kl 22:08