Eriks coryrom

Hei føler at det er på tide å lage en engen trå, om mine akvarium. Først litt om meg selv, har holdt på med akvarium i mange år helt siden jeg var liten gutt, men hadde et opphhold på noen år, men har blitt tatt av litersyken. Startet oppigjen i 2008, med et 190 liter i stuen. Så etter hvert byggd på med flere akvarium. Idag har jeg byggd meg eget akvarium rom med en reol med 9 karr. ca 1000 liter. + et par små karr. Driver stort sett med Cory,maller og reker. Prøver å drette en del spes. coryer. Må si at Cory er en meget spes. fisk som jeg setter stor pris på. Liker også en del spes . reker, som red bee, black bee, blå tigerreker, grønnreker, gulreker, krystallreker/ sorte krystallreker, og selvfølgelig kirsebærreker. Av corydoras kan jeg nevne at jeg har cw10, cw22, cw23, cory.adolfi, cory.black, cory.venezuelanus, og av L-maller, L201, L129,L134,L270,l199 og favoritten er .Otocinclus coccama, så her litt om hva jeg driver med. Skal prøve så godt jeg kan å oppdattere denne siden. Så det blir litt moro for dere på akvaforum å følge med. Legger ut en del bilder av mine karr, og håper på posetive og negative tilbakemeldinger. Alt kan bli bedre !!!!!!!!!!!!!


legger ut noen bilder av ny fisk. L201 og Japan blue Guppy.
Så spennende, denne tråden må vi følge med på
ja det er bra. det er bare å følge med. nå selges L199, og pandaen. for å gjøre plass til en gruppe med 8 C.Gossei, så det blir et reint arts karr. fisken flytter inn på tirsdag. så nå begynner det å bli ganske mange cory. her.


Hei Erik.
Utrolig flott reol du har bygd deg. Er noe slikt jeg også ønsker meg når jeg får større plass. Så nå må jeg klare meg med de kar jeg har. Fruen har sagt nei til mer. hehe.

Legg ut masse bilder.

Blir ø følge med her fremover ja.
Cory, tetra, ancistruser og ciklider er mine favoritter. Så Sør amerika for det meste med noe asiaktisk.

Ha en flott natt videre.

Espen
Hei Erik og godt nyttår, ser ut som du har hentet inspirasjon til navngivingen fra min tråd? -jeg lurer på å rett og slett skifte navnet på tråden min til: "Sluket".
Gratulerer med det nye akvarommet ditt, så flott ut det der.

Ser ut som det snart blir mulig å komme nedover og kjøpe L-134 utfra de bildene? Det er definitivt min favoritt malle, tror du hadde noen da jeg var hos deg og kjøpte noen reker og C. Pandaer i fjor jul?
Jeg husker at du hadde endel artige oppsett i karene dine, du legger vel ut mer bilder etterhvert?


Ha en fortsatt god helg hilsen Ola.
Nå er det mat tid for Sebraotocinclus disse begynner å bli gode å runde nå. Legger også ved bilde av L270 som ligger å passer på yngel, er ikke lett å se fra bilde
Endelig fått lagt ut rommet ditt.
Ser ut som du har hatt en skikkelig elektrikker som har montert opp noe elektrisk for deg

Du har jo mere å gå på det rommet det...noen 25cm brede akvarier skal passe bra inn.
Hallo, ja han var ganske bra han elektrikeren som var innom her. Han er ikke bare flink til dette, han er ikke verst til å drive butikk heller. He he. Er det noe spennnende fisk på vei inn om dagen. Foresten så lurer jeg på den flaska som alle bra kunder skulle få til jul, hvor har den blitt av. Ha ha.
Her kommer et par bilder av C.Gossei
her kommer et par bilder av CW22
flotte coryer. Gleder meg til mine cw22 kommer seg til Bergen.
Legg gjerne ut flere bilder.

Espen
Hei Erik,
gratulasjon til egen tråd og akvarierommet ditt. Ser at det er masse plass for fine reker
Kan du si litt om kva vann du bruker og evt. tilberedning av vann. Vannparameter (kranvann og akvarievann) som GH, KH og pH i det minste laget kan alltid være spennende.
Evt. noen oversiktsbilder av rekekarene dine.
Hehe, er kanskje litt masse men ett godt grunnlag for en rekeprat her eller om to veker på møtet.

Snakkes, Micha
Hei Michael, har ikke testet vannet i det siste i rekekarret. Men sist gang var det ph 6,5 gh og kh var på ca 4. Vannet i Oslo ligger på ca 8 i ph om dagen, så jeg må mellomlagre vann å kjøre ned ph. Får en del yngel om dagen, på red bee, flere av dem har blitt Snow White Bee, så er litt artig. Det kan vi prate mere om på møte. Legger ut bilder av red bee karret.
Hilsen Erik
Hei Micael her ser du karr nr. 2 . Det går det 3 stk. blå tigerreker, det er de som er igjen etter av de jeg kjøpte av deg sist. De andre tålte ikke flyttingen. Var kanskje litt kjapp med å sette de i det nye karre, det hadde nok ikke stått lenge nok. Så her venter jeg på påfyll fra deg. ha ha.
Hilsen Erik
Eg likte Red Bee- karet ditt. Ser ut som skikkelig bra innkjørt akvariet. Den gravide Red Bee var nydelig med fin dekkende hvitfargen
Med Snow White må du være OBS. De hjelper å forbedre gradering, ja, men det går på kostnaden av hvitfargen. Ved innkryssning over flere generasjoner kan hvitfargen virke utvasket eller med en rosa bakgrunn. Dette er ikke ønskelig egentlig. Så det er best å separere Snow White fra de fineste Red Bee. Men på den andere siden gjelder spesiell hos Red Bee: "never change a running system". Så dette kan bli vanskelig. Hos mine Red Bee har eg krysset en del med Snow White, men kun en gang.

Spørsmål: korleis kommer du på en pH 6,5? Bruker du CO2?

Karet med Blå Tiger ser litt nyoppsett ut eller var det bildet etter vannskift? Håper eg finner en del Blå Tiger som er med litt meir blå enn på det bildet Ved problemer og mistanker om problemer med dvergreker eller nyoppsett rekekar og for lite innkjøringstid kan eg anbefale Easy Life FFM (flüssiges Filtermedium). Dette er ganske dyrt for små zeolithpartikler i vann, men zeolith har i den formen en del veldig positive og raske virkninger. Dette kan hjelpe (men ikke alltid) og man kunne gjerne ha i huset. Bare ett tips.
Likte reolen din og fine kar. Hvert kar var forskjellige. Mer bilder.. Skal følge med tråden!
Hei ja jeg er klar over det med Snow White så disse skal flyttes til et annet karr. Karret til tiger rekene har nå stått i 4 md. så det begynner å hjelpe på. Tilsettningsstoffer i tiger reker karret bruker jeg happy life liquidfiltering medium. Ph på 6,5 har kommet kun av seg selv. Har en misstanke at det er råda sanda som gjør det. Har et problem med red bee karret å det er med hvite / brune små mark. ( Planaria ) Ser de på det ene bilde under sugekoppen. Det er en hel haug av de i karret, vet ikke helt hvordan jeg skal bli kvitt dem uten å sette opp karret på nytt igjen.
Hilsen Erik
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap