Kjetil´s akvarier

Hei
Jeg startet opp akvarie hobbyen sommeren 08 ,etter mange år uten akvarium.
Jeg kjøpte meg et 340 L som jeg bygde opp som et selskap akvarium.
Etter en kort stund fikk jeg kjøpt meg 3 stk 70 L ,som jeg har brukt til div fisker for å få yngel på.Etter flere forsøk som ikke fungerte, har jeg nå fått scalarene til å legge egg.De la egg for 5 dager siden, og i dag begynte de å klekke.
Så nå er jeg spent på om de vill leve opp.Fikk i dag tilslag på 3 stk 325 L akvarium som jeg drev å bøy på.Så til uka er det bare sette seg i bilen for å komme seg rundt for å hente de.Jeg gleder meg.
To av de følger der med reol, og disse skal jeg bruke til Discus, maller og Scalarer.
Sender med noe bilder av det jeg har i dag, så skal jeg følge opp med nye innlegg under oppsettingen av de andre akvariumene
Kjetil´s akvarium
Legger også opp bilde av reolen min, denne reolen kjøpte jeg på byggmakker til en billig penge
Skal du bruke den til leksakvariumer? Ser du Har Scalare(?) og LeksKjegle i midten

Mvh: PK
Er litt usikker på om jeg skal bruke disse til dette formål, syntes at de er litt for små.Vurderer å bytte de ut med noen litt større
Ok, får du noen egg på scalarene dine?

Mvh_ Pk
Inaktiv bruker
Blir gøy med alle 325'erne





';P
Pleco man
Blir gøy med alle 325'erne ';P


Ja ser fram til det, fikk tak i en som solgte med reol så jeg får det litt i høyden
Per Kristian Pettersen
Ok, får du noen egg på scalarene dine? Mvh_ Pk


Ja, eggene er klekt og nå er det bare å håpe på at noen lever opp
Fikk noen nye leieboere på fredag, 12 stk Discus som skal inn i et av de nye akvariumene.Legger også ut noen bilder av mine andre fisker.
Kommer med nye bilder når jeg har fått hentet de andre akvariumene
Endelig over det kritigste punktet, tror jeg.Nå svømmer scalarene fritt, og foreldrene passer på.Det ser ut som de har lært etter 3 ganger hvordan en er gode foreldre.Det ser ut for meg at de spiser bra, når maten kommer blir det liv oppi der.Uansett morro er det
Ja i morgen kommer de første 2 x 325 L i hus, og på torsdag kommer det siste.Så er det bare å brette opp armene slik at en får innredet disse.
Hva er det du mater med? Artemia?

Mvh: PK
Ja det er frossen artemia, ser ut til å fungere bra.
Jeg ser at nesten alle anbefaler at disse serveres ferske, så jeg må vel finne litt info om klekking
Scalareyngelen vokser og ser ut til å trives, nå er de snart en uke og det ser ut som de spiser godt.Mor og far passer veldig godt på sine barn, når jeg skal mate de hopper de nesten ut av akvariumet.Legger ved et bilde av en av leieboeren min som ikke har vist seg på en stund
Ja i dag kom det siste 325 L i hus, har plassert reolen og to av de hjemme.
Det tredje måtte jeg sette på jobb forløpig til jeg får ryddet plass.Så til helgen er det bare å begynne å gjøre dette rent, og sette igang med å innrede disse.Planen er å sette Discus i det ene og Scalare i det andre.
Selfølgelig blir det litt annet snadder også.Det tredje tenkte jeg å ha en del andre typer ciklider.
Når det gjeller innredning til disse , har jeg mange ideer i hode.Hadde planer om å lage bakgrunnene selv, men etter jeg har lest litt i forumet tror jeg at jeg dropper det. Føler at det er stor risiko for at det blir dyrt og misslykket.
Så jeg tror jeg lager en mørk bakgrunn på utsiden, og bygger opp med stein røtter og babus på innsiden.Men jeg er åpent for ideer, det hadde vært flott om noen kunne sende meg noen tips og gjerne bilder.
Når prosjektet skrider framover, skal jeg holde dere oppdater med bilder og tekst.


-----------------------------------------------------------------------------------------
Litersyka
325L - 325L - 325L - 340L - 70L - 70L - 70L
Fikk tak i tynn tynn skifer i dag, så nå skal jeg få lagt meg en bakgrunn til det ene 325L.I morgen skal jeg teste ut ideen til Tante Astrid, ved å male på lerret. Bilder kommer
Har planer om å lage en skiferbakgrunn til et kar.... har du tenkt å punktlime steinene rett på glassplaten, eller? skal du ha masse små biter, eller få større?

Du må legge ut bilder
Ja, jeg har tenkt å punktlime de på glasset, og kommer til å bruke for det meste store biter.Det blir spennende å se reultatet, legger ut bilder når jeg er ferdig.Du må legge ut bilder du også, alltid morro å se
Jeg har tenkt å teste det på en vanlig plate først, eller evt. se på andre sine forsøk Men må legge ut bilder underveis, jeg ønsker meg et kamera!
Bakgrunn
Ja da har jeg tatt noen ideer fra Tante Astrid, og prøvd meg på en bakgrunn
Jeg gikk innom en tapet forhandler og kjøpte meg en rull med tapet, denne var nesten som et lerret.Brukte hobby maling og påførte det med svamp, nå er jeg ingen kunsner så jeg er spendt på hvordan dette kommer til å se ut.
Denne skal monteres på det ene av de tre 325L jeg holder på å sette opp.Det andre skal jeg lime tynn skifer direkte på glasset.
Kommer med flere bilder under oppsettet av disse akvariumene
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap