Discusheavens bakgård!

Litt om discushold, bilder, erfaringer samt mål og drømmer for fremtiden!

Noen ord om meg selv; familiefar på 40, gift, har to sønner og hus på landet. Utdannet som musiker men jobber som byråkrat på heltid. Mine to første discus fikk jeg av min kone i 2005, var solgt fra første øyeblikk!

Liker å lage samt finne ut av ting, har derav seks lekskuber på 100 liter hver seg, samt en 540 liter alt dette med tilhørende sump, alt med automatisk vannbytte. Dette er selvbygget og borret. Sist helg kjøpte jeg min første reol 6 x 128 liter med sump, automatisk vannbytte og avrenning her også!

Ett av mine mål for 2010 er for det første å ha en gjellemarksfri bestand samt prøve meg på oppdrett. For å klare oppdrett er jeg avhengig av å tilsette osmosevann da microsiemensnivået er for høyt i kranvannet!

En av grunnene til at jeg prøver litt utover det å ha discus som selskapsfisk er at det er mange av dere der ute som har hjulpet, veiledet og inspirert meg på begge våre fora her på nettet!

Discusheavens forgård er et lite kjellerrom på 3 x 2,40 m, her er lekerommet til far, rommet har vært rigget opp og ned flere ganger i løpet av et års tid nå. I tillegg har vi en 240 liters juwel integrert i kjøkkenet vårt!

Noen bilder fra fisk i reol:
Noen bilder fra hjemmelimt 540 liter:
Og noen bilder med ulikt innhold i kjøkkenakvariet:
Gratulerer med ny reol!
Morsomt å se at du utvider litt i din forgår Lars
Nå er vi snart ferdig med vår ombygging her hos oss også så vi får nå dobbelt størrelse i forhold til tidligere

Du får komme en tur i løpet av sommeren og hilse på.

Mvh Roger
Fars stoltheter, intens foring med røde mygglarver, ligner jo redrose men er som sagt krysset med f1 alenqer;
Og den andre varianten fra samme avkom;
Flotte fiskene dine har blitt Lars Roald og lykke til med planene dine utover i 2010.
....en stund siden sist!