Storauksjon i bergen 12. oktober

Søndag 12. oktober er det igjen klart for storauksjon i Bergen. Som sist finner den sted i Gimlehallen oppe på Slettebakken.

Foreløpig ser programmet slik ut:

10:00- 11:30
Innlevering og registrering av objekter til auksjonen. Husk å merke posene godt med innhold og antall. Vi vil på det sterkeste oppfordre folk til å være tidlig ute, slik at vi klarer å holde tidsskjema.

11:30
Foredrag om Aquascaping ved Håvard Støre Andresen.

13:00
Auksjonen begynner. Vi satser på å kjøre 45 minutters økter med 15 minutters pause. I pausen vil det være mulig å få litt frisk luft eller litt å spise i kiosken. Auksjonen fortsetter så lenge det er objekter, men vi håper å være ferdige til kl. 18:00. Det blir også mulig å kjøpe lodd i pausene. Dette blir trekning ved auksjonsslutt, eller senest kl. 17:00.

Som sist har vi satt ei grense på max. 20 objekter pr. selger. (Større kvote kan bli gitt til storselgere fra andre deler av landet, men dette må da avtales på forhånd.) Ta gjerne kontakt for forhåndsutdeling av selgernr.

Ingunn
kult! Dette må vi få med oss
Bumper denne jeg så dere kan sette av datoen i kalenderen.
Oi, det var bra bumpet, SoVe, for dette hadde jeg ikke fått med meg.
Gleder meg!
Sikkert flere som ikke har fått dette med seg..
Hmm. Denne tråden forsvinner visst bare den. Noter datoen i kalenderen folkens.
Noen som har begynt å tenke på hva dere tar med på auksjonen ?
pleier det og være litt tropheus marked der?
Det er vel marked for det meste tenker jeg. Kan ikke huske at det var tropheus på den forrige auksjonen men alt ble solgt.
Kan en komme selv om en ikke er medlem?
may
Kan en komme selv om en ikke er medlem?

Det kan man. Sist var det inngangspenger for folk som ikke var medlem i BAK. Vet ikke hvordan det blir ordnet denne gangen.
Det var flott Har lyst til å se hva en storauksjon er for noe+ trenger fisk: Har en nesten TOM 300L )))) At det koster noen kroner i inngangspenger for ikke medlemmer er jo forståelig; koster både tid og penger å arrangere.
Det verste er at jeg tror jeg er i Bergen akkurat den datoen...
Da vet du hvor du skal den dagen
Inger Anne
Det verste er at jeg tror jeg er i Bergen akkurat den datoen... :-D

Det var ikke verst!
saffen
pleier det og være litt tropheus marked der?


Det er meget sjelden det er tanganyika fisker der, men kanskje i år?
Det var jo datoen jo...

Det var snakk om inngangspenger. Ifjor var det vel en 50 lapp for å komme inn på foredraget, mens selve auksjonen var det gratis å komme inn på. Uansett er det ikke snakk om store summer, og man sperer det raskt inn igjen.

Selv har jeg planer om å ta med FerskvannsTanglopper, Galaxy Rasbora, Aspidoras Fuscoguttatus og muligens noen planter.

Tenker også på å ta med Natrium Bikarbonat.
"Småkryp" i form av små muslingkreps og copepoder vurderes også.

På innkjøpssiden er jeg mest på jakt etter reker, snegler og kanskje noen L-maller.
Jeg har forøvrig bak øret at jeg hadde tenkt å møte flere av dere fra Bergen når jeg først er der. I sommer var det noen som foreslo at vi kunne gå i akvariet i Bergen når jeg er der. Kanskje vi skulle ta en skikkelig dag i akvariets navn: storauksjon og tur i akvariet i Bergen? Evt. er det kanskje ikke så lurt, hvis noen har kjøpt fisk - de bør jo hjemmom med "fangsten". Jeg er forøvrig avhengig av at noen i familien til broren min kan se til bikkja mens jeg er borte, så jeg kan ikke legge planene helt i boks før jeg har fått avklart akkurat hvilken dag de kan være bikkjevakt.
Er du i Bergen hele helgen anbefaler jeg en tur på Akvariet også. Tror ikke du vil få tid til det på auksjonsdagen hvis du skal ha med deg alt.
Auksjonen er på søndagen, så hva med et sosialt treff på akvariet på lørdagen? Her er litt info om akvariet, klippet fra nettsidene:

Åpningstider

Om vinteren (1. september–30. april) 10.00–18.00 hver dag
Daglige begivenheter
11.00 vi mater dyrene i strandsonen
12.00 vi trener selene og fôrer pingvinene
13.00 vi mater karpene i utedammen
14.00 vi mater krokodiller
15.00 vi trener selene og fôrer pingvinene
16.00 vi mater dyrene i tropisk avdeling


Priser vinter 2008

Voksen 100,-
Barn 75,-
To små & to store 300,-
Grupper (>20 pers) voksne 75,- barn 50,-
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap