Ritas tråd om dyrene på kløfta.

Hei jeg er en jente på 37 år som har holdt på med akvarier i ca.5 år.
Min familie består av mann, to barn på 10 og 15 år ( gutter) og en hund som heter Sara( Riesenschnauzer) . Og vi bor på Kløfta like ved Ullersmo fengsel.

Etter å ha lest side opp og side ned har jeg lært mye om vannverdier, fiskesammensetning og planter.
Før jeg viste om dette forumet hadde jeg en skikkelig fiskesuppe det er rart at noe overlevde, men etter å ha lest her har jeg solg noen fisker og kjøpt meg flere kar så mine fisker kan få det så fint som mulig.

Nå har jeg 5 kar i drift:

Det største er et Juwellkar på 450L som har malawi fisker og 2 gibbicepser som beboere.

Så har jeg et Juwellkar på 160L her er det Corydoraser, L-144, khuuli åler, lilla eplesnegler og Blå-Acara yngler.

102L er et Resun kar her bor det et Ancitrius avlspar og en hel del yngler, Molly av forskjellige farger, Guppy og gule eplesnegler.

60L her er det Endlers levendefødende, Kirsebærreker, hvite eplesnegler og noen små ancitriuser.

20l er det en Kampfisk , blå eplesnegler og en liten ancitrius.

Hvis du har lyst så er det bare å komme med ris og ros.

Det første bilde er fra 102L.
Det andre er fra 160L.
Det siste er fra 450L
Onsdag er vannbytte dag.
Nå har jeg akkurat byttet vann på alle karene.
Jeg pleier å bruke onsdagene på det for da er jeg hjemme.
Legger ut noen bilder:

det første bilde er min favoritt Fryeri flott navn og knallfine farger.

det andre er en golden som tygger
og til slutt Sara som er veldig sur fordi jeg bruker all tid på fiskene.
Inaktiv bruker
Stakkar Sara.
Bra at du fant akvaforum da!
hei audioslave hyggelig at du stakk innom.

Ja det er jeg glad for å, sikkert fiskene også : )

Jeg må nesten le for når jeg titter i karene ligger det røtter å flyter overalt men sånn er det når man har nye røtter.

Kjøpte 4 røttene hos Aquamanis det er så greit å ha den butikken i nærheten.

Sender med noen bilder av de flytende røttene
Klarer du å få bildene litt lysere? Jeg ser nesten ingen ting på dem, regner med det ikke bare er meg?
Inaktiv bruker
Åssen slag e røttene?
Lro
Klarer du å få bildene litt lysere? Jeg ser nesten ingen ting på dem, regner med det ikke bare er meg?


Enig med Lro, jeg ser noe men ikke så veldig godt.. Hadde vært kjempe fint hvis du fikk bildene litt lysere for det er jo kjempe fine bilder du har tatt=)

ok skal prøve å få lysere bilder har helt nytt kamera så jeg må bare prøve meg frem.

Jeg har kjøpt Redmor røtter 4 stk.

prøver med noen flere bilder.

første er fra 160L og det andre er fra malawi tanken
å så glemte jeg å si hei til dere Lro og Lissi. Sorry

Bilde 1 er fra 450L
Bilde 2 er fra 60L
Hei Ritus=)
Se der ja, nå ble bildene lysere.. Kjempe fine bilder du har av kjempe fine karr og fisker=)
prøver med flere bilder.
1 er fra 160L
de andre er fra malawi karet
Sånn ja, nå gikk det an å se noe på bildene. Jeg sliter selv med et speilrefleks, får det ikke så godt til gitt..

Pent kar den 160 literen din
Ja det er så vanskelig å ta gode bilder hehe.
Av 300 bilder så kan jeg bruke 50 av dem og dem er ikke bra dem heller : )
Men jeg håper at jeg lærer etter vært, så dere får være tålmodig med dårlige bilder : )

Prøver noen flere:

Her er fra 60L med reker og endlers.

Tusen takk for tilbake meldingene det er kjempe gøy at dere kommer innom tråden.
I dag har jeg vært i Sverige på shopping tur i Charlottenberg. Gikk så klart en tur innom dyrebutikken på centeret men for en gangs skyld kjøpte jeg ingen ting til fiskene, bare griseører til Sara.

I dag fikk jeg 2 praktbotiar av en av naboene han ville ikke ha dem lengre så jeg tokk imot men plutselig kom jeg på at dem spiser snegler så jeg måtte ta alle de gule eplesneglene fra 102L over til 60L. så får vi se om dem trives hos meg sammen med molly og guppy. prøvde å ta bilder av dem men jeg har ikke sett dem siden jeg puttet dem i karet så jeg får vente til dem føler seg trygge.
Så kom jeg til å tenke at dem liker å være flere sammen som en gruppe så nå har jeg et problem , skal jeg kjøpe flere eller skal jeg prøve å finne en ny eier til dem ?
Kan dem gå sammen med guppy og molly ?
Bilder av 102L før jeg tokk ut eple sneglene.
Godt nyttår
GODT NYTTÅR til alle.

Ja nå er det lenge siden jeg har skrevet i tråden min, men sånn er det i julestria.

Det første bilde er av alle blå acara yngelene, jeg har fått solgt noen i jula men har forsatt mange igjen.

Andre bilde er av gibbien.

Tredje bilde er av Sara på nyttårsaften , hun syns raketter ikke er noe kult men det går greit.


Heisann!Ei lita helsing frå Sunnmøre
Kjekt at du tek til og få taket på fotograferinga,for du har mykje flott fisk!
Akvaria dine er også fine
Eg likar godt å lese andre sine trådar,so det har blitt mange timar her på forum.
Trivelig hunderase du har,har nettopp hatt besøk av datter med 3 hundar,om enn ikkje same rase som din.
Elles lurer eg på og lage til eit kar med berre reker,dei ser so artige ut.
Du lyt ha fortsatt godt nyttår og skrive om korleis det går
Eg kjem til og fylje med her.

Mvh
Hei Ewi bare hyggelig at du stikker innom.
Uff nå er det lenge siden jeg skrev her igjen men det har jo skjedd noe nytt på akvariefronten også pumpa til 160L begynte å bli dårlig så jeg bestilte meg en ny juwell pumpe på 1500L/H , den nye pumpa satte jeg i 450L og pumpa til 450 litern som er 1000L/H satte jeg i 160L. jeg skal si det ble skikkelig liv i vannet.

I går drev naboen å ryddet garasjen og da så jeg at han skulle kaste noe plastikk deler til vannrenner så jeg kastet meg over de delene som jeg syns så skikkelig fine ut naboen bare så på meg og ristet på hue. Hehe jeg sa at jeg skulle bruke dem til karene mine.

kom inn delte plastikkrørene i to med en håndsag, fant frem akvarie silikon og steiner som jeg har plukket ute når jeg er på hytta og limte på.
Etter at jeg var ferdig syns jeg dem ser veldig fine ut.
Her er noen flere bilder av hulene
Men det jeg lurer på hvor lenge må akvariesilikonet tørke og når kan jeg putte hulene i karet ?














Tokk med et bilde av Sara her er ny badet
De hulene ble, unnskyld uttrykket, skiiitfine! Kan dessverre ikke svare på det med silikonens tørketid. Mulig du finner noe i artiklene om akvariebygging og/eller feste av bakgrunner.

Håper du kommer med bilder av hvordan hulene tar seg ut i akvariet også
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap