Mona's lille akvarierom - DEL 2

Tiden gikk, og tråden "Mona's lille akvarierom del 1" ble bare lengre, og lengre, og lengre...
Da det etter 3 års skriving og nesten 5000 innlegg (!) ble temmelig tungt å bla i tråden for både besøkende og meg selv, bestemte jeg meg for å arkivere den og starte på en ny. Etter søknad til moderatorene, selvsagt, som ga klarsignal og hjalp meg med å arkivere den gamle.

"Mona's lille akvarierom - DEL 2" vil skrives i samme entusiastiske ånd og med samme brennende interesse for Corydoras og akvariehobbyen som før, men nå starter vi fra side 1 igjen Klapp i hendene, folkens! Hehe
Håper dette letter når gjester skal bla eller skrive sine innlegg her.

Det var oktober/november 2006 at jeg startet den forrige akvarietråden min. Ganske nøyaktig tre år siden altså. Vi flyttet den høsten, og i den nye boligen (et hus i samme gate som før) var det et ekstra rom tilgjengelig. Dette ble altså akvarierommet mitt

I de tre årene som har gått, har det blitt fullt av akvariereoler på dette rommet og de som har orket å henge med hele veien, har fått med seg utviklingen av et akvarierom fra begynnelsen av og til nå.

Jeg tenkte det var en passende anledning og starte side 1 i denne nye tråden med noen bilder fra rommet, tatt i kveld. La meg også få si at jeg er kjempetakknemlig og glad for alle som orker å følge tråden videre i denne nye delen


Høyre side av rommet når man kommer inn døren.

Nærmest kamera til høyre: 2 x 160 liter med standardmål.
Deretter følger det to reoler med plass til 3 stk 98 litere i hver reol. Jeg har 5 av dem, for i midten på den innerste reolen står det en 45 liter til yngel (istedet for en 98 liter).
Alle 98 literne er spesialbestilte etter mål.
[External Image]

6 x 85 liter med standardmål, står på venstre side av rommet (rett innenfor døren)
[External Image]


Innerst i rommet, på venstre side (sett fra døren)
2 x 168 liter, spesialbestilte etter mål. De er 120 cm lange og bare 35 cm høye.
[External Image]
Selv om jeg ikke skriver så mye så følger jeg med. Vil bare si at jeg er meget imponert over din dedikasjon til denne hobby.

P.S. Det gikk veldig fort å både lese og svare på den nye tråden
Jeg følger med de neste tre årene også!
Jeg gleder meg til å følge tråden videre.
Ja, her virket det!

Eg har fått meg Corydoras Adolfoi nå.. Er de vanskelige og få i lek? Har begynt og mate de med mygglarver nå.. Det er fem stk. som går i en 130 liter med noen levendefødere, ilyodon furcidens
Hehe, da rakk jeg akkurat å pløye meg gjennom den gamle tråden før den ble arkivert. :p Skal i alle fall definitivt følge med på denne.
Godt å se at du har fått "lada turboen" igjen. ;o)

Gleder meg til fortsettelsen.
Gleder meg til å følge med videre!
Veldig fine bilder! får så lyst på eget akvarierom.

Ble det noen L144 igjen forresten? (:
Dette var bedre, ja! Utrolig mye større fart her Gleder meg stort til å følge med videre, Mona. Du er veldig flink, og jeg må si at jeg misunner karene dine. De er utrolig fint innredet alle sammen!

Det samme gjelder bildene
Klart det skal følges videre her.....nydelige kar du har og jeg liker spesielt de som bare er 35 cm høye...De passer jo perfekt for snegler og kampfisk når de ikke er høyere....I min 270 liter så når jeg ikke oppi helt ned til bunnen så jeg må stå på en krakk for å nå nedi og det er upraktisk syns jeg...Så fortsett i samme stil og ånd,,,,jeg følger med...)
Gratulerer med del 2
jeg må bare si meg enig med de forrige innleggene. veldig flotte akvarium og bilder.
Å herre! helt utrolig deilig å bare svuppe rett inn i tråden din -rett inn! Den var nok aaalt for tung nå den andre tråden din ja. Men da vet man det når man kommer så langt selv en gang; få tillatelse til å starte en ny tråd

Misunner deg det akvarierommet, men noe sånt blir det nok ikke på meg før jeg blir pensjonert
Toppers Mona. Nå er det smoooth sailing her.

Er det fortsatt mulig å gå tilgang til DEL1?


-Tim
Den ligger lengre ned på lista, fortsatt tilgjengelig. Jeg tør ikke lenke til den for da må jeg åpne den og da låser alt seg her
Gratulerer med ny tråd Mona! Flotte bilder som vanlig

Tusen takk for att du deler dine erfaringer og kunnskap med oss!!!
Selv om jeg ikke har skrevet så mye på akvaforum har jeg fulgt med den gamle tråden din. Lest hele tråden. Mange nyttige tips som jeg har plukket med meg. Blir spennende å følge deg videre
Gratulerer med ny tråd, det er godt å ha deg tilbake i fullt driv.
Veldig flotte bilder du har tatt av dine utrolig flotte kar
Har lest alle innleggene i den gamle tråden og kommer nok til å lese alt her også, gleder meg til fortsettelsen.
Hurra
Grattis med ny tråd,. deilig å få delt den opp ja ,. )

supre akvarier,. og aldri så lite missunlig :P
Hei alle sammen og takk for svar - det råder visst almenn enighet om at ting gikk kjappere nå med ny tråd, hehe

Jeg kikket gjennom resten av bildene jeg tok av akvarierommet i går, og siden jeg ikke brukte blitz pga akvariefotograferingen, ble de av selve rommet litt for mørke til at man ser noe særlig egentlig.
Men dette bildet viser min nye, koselige skrivebordskrok, der borte i hjørnet ved enden av akvariereolene til venstre. Der sitter altså jeg og skriver ved pc'en nå, omgitt av akvarier, boblende og sildrende "vannlyder", hehe
Den "store grå greia" ved kortveggen, den med et rundt blått lys foran er air conditioner maskinen, og døren til høyre for den er altså døren inn til akvarierommet.

Dette bildet er tatt fra innerst i akvarierommet, altså motsatt ende av rommet ifht de bildene jeg la ut i går. De tok jeg når jeg stod der borte ved skrivebordet og døren.

[External Image]
Så fint at du fikk delt tråden din, nå går den så det suser

Jeg må si meg enig med de andre, man blir nesten litt misunnelig når man ser de fine karene dine Kanskje du skulle lage en artikkel "Steg for steg, hvordan innrede et cory-kar" Jeg må også takke for mange lærerike innlegg om hold og oppdrett av cory!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap